دوشنبه 2 مهر 1403

فروش 30 میلیون بلیت در بخش حمل ونقل ریلی طی یک سال گذشته

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
فروش 30 میلیون بلیت در بخش حمل ونقل ریلی طی یک سال گذشته

سبحان نظری رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی در حاشیه مراسم دیدار اعضای بخش خصوصی و شرکت های حمل‌ونقل ریلی با مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه بخش خصوصی پر قدرت در کنار راه آهن قرار خواهد داشت گفت: بررسی ها و طبق آمارهای ارائه شده قیمت‌گذاری دستوری صرفه اقتصادی برای سرمایه‌گذاران ریلی ندارد.

وی با بیان اینکه لازم است وجود یک نهاد تنظیم‌گر مستقل در صنعت ریلی مورد بررسی ویژه قرار گیرد گفت: امید ما از مشکلات موجود بیشتر است و در این راستا نیاز به تشکیل کارگروه‌های تخصصی فی‌مابین بخش‌های خصوصی صنعت ریلی و راه‌آهن است.

نظری با بیان اینکه بخش خصوصی آماده کمک‌رسانی فعال به راه‌آهن است و از هیچ تلاشی نیز در جلب توجه حاکمیت به جهت تزریق منابع مالی به نفع راه‌آهن کشور دریغ نمی‌کنیم گفت: در سال‌های گذشته شاهد آمار منفی در صنعت ریلی کشور بودیم و اختلاف حساب‌های مالی بخش خصوصی و راه‌آهن اعتراض‌های زیادی وارد است که این فرآیند موجب فاصله بین این دو بخش شده است.

وی با بیان اینکه ماده 12 قانون پرداخت یارانه در چند سال گذشته با تاخیر بسیار زیادی روبرو بوده است گفت: تاخیر در ارائه این ماده باعث شده که سرعت و میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌ها برای نوسازی بخش ریلی کاهش یابد.

نظری با بیان اینکه باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری تمامی بخش ها فراهم کنیم گفت: شرط اصلی برای رفع موانع و چالش ها در این بخش آن است که از تمامی ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کنیم.

انجمن صنفی شرکت‌های ریلی با اشاره به چالش های بخش خصوصی در حوزه مسافری گفت: طبق آمارها طی یک سال 30 میلیون بلیت در بخش مسافری راه‌آهن فروخته می‌شود که تقریباً 20 میلیون بلیت برای سفرهای بلند مدت (رفت و برگشت) است و حدود 10 میلیون بلیت‌ها مربوطه به سفرهای حومه‌ای است.

وی گفت: انتظار می‌رود، شرکت راه‌آهن سریع‌تر برای رفع چالش‌های موجود اقدام کند تا این صنعت مهم گسترش و رشد یابد.

تعامل با بخش خصوصی در آینده تقویت می شود

در ادامه این برنامه محمد رضا شیخی مدیرعامل شرکت های اقتصادی حمل ونقلی با بیان اینکه تمامی بخش های اقتصادی و تجارت در تلاش است که با ایجاد زیرساخت فروشگاهی مبتنی بر وب3 و تکنولوژی جدید، تغییر عظیمی را در کسب و کارهای آنلاین و بخش حمل ونقلی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در گذشته به علت وجود تحریم های ناعادلانه بر علیه ایران، صاحبان کسب و کار امکان تعامل با بازارهای بین المللی را نداشتند اما بخش های خصوصی امیدوار است که بتواند با استفاده از تکنولوژی روزهای و وب3 این تحریم ها را دور زده و صاحبان کسب‌و‌کار را به دنیا و بازارهای جهانی متصل می شوند.

شیخی با بیان اینکه به وسیله تکنولوژی جدید آریوسنس در حوزه های حمل‌ونقلی می توان فروشگاه های سه بعدی در تمامی بخش ها به ویژه حوزه حمل‌ونقل ریلی راه اندازی کرد گفت: این اقدامات باعث جذابیت برای مخاطب شده و به وسیله هوش مصنوعی و تکنولوژی واقعیت افزوده حتی می توان امکان اجرای اقداماتبه صورت مجازی فراهم‌می شود.

خدمات پس از فروش برای شرکت های حمل‌ونقلی ایجاد می شود

در ادامه این برنامه هم فکور معاون کسب وکار شرکت های اقتصادی با بیان اینکه توجه به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های این بخش باید همواره در دستور کار تمامی بخش ها قرار گیرد گفت: ما به همه کسانی که مایل هستند کالای درجه یک با بازده پرداخت طولانی تهیه کنند، می‌توانند از 2 شرایط 19 ماهه و 7 ماهه با ارائه چک صیادی و با ضمانت ما در ساختار بانکی کشور استفاده کنند.

فکور اظهار کرد: ما سعی می‌کنیم سهولت دسترسی به کالاهای اورجینال در بخش های مختلف اقتصادی و حمل‌ونقلی را برای مشتریان فراهم کنیم.

وی درباره خدمات پس از فروش شرکت های حمل‌ونقلی گفت: خدمات پس از فروش ما نیز شامل بیمه کالاهای اورجینال و باز پس گیری کالای فروخته شده و مشاوره برای فروش محصول است.

معاون کسب و کار شرکت های ایران تصریح کرد: مشتریان با مراجعه حضوری و ارائه کارت پول و بانک، روی حساب بانکی خود می‌توانند وام بگیرند با این کار رفت و آمد به بانک کمتر می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری