پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فعالیت بیش از 9 میلیون و 600 هزار دانش‌آموز در شاد در هفته گذشته

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت بیش از 9 میلیون و 600 هزار دانش‌آموز در شاد در هفته گذشته

تهران - ایرنا - وزارت آموزش و پرورش با ارایه آماری از حضور و فعالیت کاربران در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) در هفته گذشته اعلام کرد؛ بیش از 9 میلیون و 600 هزار دانش‌آموز در این شبکه بیش از 5 ساعت فعال بوده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در طول هفته گذشته 65 درصد از دانش آموزان کل کشور، (9 میلیون و 600 هزار دانش‌آموز) بیش از 5 ساعت در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) فعالیت داشته‌اند.

بر این اساس، بیشترین فعالیت دانش آموزان در پلتفرم شاد مربوط به دانش آموزان استان قم، با حضور 90 درصدی، استان مرکزی با حضور 89.2 درصدی است. همچنین در طول هفته گذشته 13 میلیون کاربر در شبکه شاد حضور داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، در طول هفته گذشته بیشینه پهنای باند مصرفی پلتفرم شاد در حدود 346 گیگا بیت بر ثانیه بوده است.

به گزارش ایرنا، آموزش و پرورش در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در تلاش بود تا به واسطه آموزش در تلویزیون روند آموزش را ادامه دهد؛ اما تلویزیون به دلیل برخی ضعف‌ها از جمله کمبود وقت برای آموزش و نداشتن تعامل دو سویه میان معلم و دانش‌آموز نتوانست نیازهای آموزشی دانش آموزان را رفع کند، از این رو تصمیم گرفته شد تا «شبکه فراگیر ارتباط معلم با دانش‌آموز» طراحی شود.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به خلاءهای آموزش از راه دور برای دانش آموزان، از همان هفته های ابتدایی تعطیلی مدارس، از ایجاد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مستقل برای آموزش مجازی دانش آموزان خبر داد که این وعده تقریبا یک ماه بعد در فروردین 99 با راه‌اندازی شبکه شاد محقق شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*