چهارشنبه 13 تیر 1403

فعالیت مجازی کتابخانه‌های مهریز نیاز به گسترش دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت مجازی کتابخانه‌های مهریز نیاز به گسترش دارد

یزد - ایرنا - امام‌جمعه مهریز گفت: هم‌اکنون با تاثیر مخرب روح و جسم ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه روبرو هستیم باید فعالیت کتابخانه‌ها در بستر فضای مجازی برای استفاده همگان گسترش یابد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی عصر یکشنبه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی (24 تا30 آبان) در نشست با کارکنان کتابخانه های عمومی شهرسنان افزود: فعالیت در فضای مجازی علاوه بر پرکردن اوقات فراغت مردم، اطلاعات علمی خوبی در راستای مواجهه منطقی با بیماری کووید - 19 و رعایت حقوق شهروندی در اختیار مردم و جوانان قرار می‌دهد.

وی با قدردانی از اقدام خوب نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای ارتقای برنامه‌های کتابخوانی متناسب با سلایق و نیازهای متنوع مخاطبان ادامه داد: برگزاری مسابقات کتابخوانی با جوایز ویژه و ارزشمند یکی از راهکارهای جذب مردم به مطالعه و کتابخوانی است که باید در شهرستان افزایش یابد.

همچنین رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز با تشکر از همراهی امام جمعه مرکز شهرستان در عرصه کتاب و کتابخوانی به ارایه گزارشی از عملکرد این اداره به خصوص در ایام متاثر از کرونا در فضای مجازی پرداخت و حمایت مردم و مسوولان را خواستار شد.

سعید قرشی افزود: هم‌اکنون در شهرستان 130 هزار جلد کتاب در موضوع‌های مختلف در 12 باب کتابخانه عمومی زیرپوشش شهرستان به خصوص بخش کودک و نوجوان برای استفاده و دسترسی راحت پنج هزار و 650 عضو و سایر علاقه‌مندان به صورت فعال وجود دارد.

وی اظهار کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با استفاده از فضاهای مجازی و بخشی حضوری طبق مقررت با همکاری اعضا و سایر نهادهای منطقه برگزار می‌شود که اهم آنها ترویج فرهنگ مطالعه، دیدار با مسوولان، برگزاری مسابقات و تجلیل از کتابداران است.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه) گفت: با فوت 459 بیمار دیگر در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید - 19 در کشور به 41 هزار و 493 نفر رسیده است و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

سیما سادات لاری افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر 25 آبان 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 12 هزار و 543 بیمار جدید مبتلا به کووید - 19 در کشور شناسایی شدند که از این تعداد 2 هزار و 544 نفر (حدود 20 درصد) نیاز به بستری در بیمارسیتان ها داشتد و با این حساب، مجموع بیماران کووید - 19 در کشور به 762 هزار و 68 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون 558 هزار و 818 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنجهزار و 666 بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و 505 هزار و 70 آزمایش تشخیص کووید - 19 در کشور انجام شده است.

لاری افزود: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در 27 استان کشور قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید - 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید - 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*