دوشنبه 2 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: سیدعباس حسینی قائم‌مقامی مدیر سابق مرکز اسلامی هامبورگ و از شاگردان علامه حسن زاده آملی در کتاب خود با تعریف مفهوم منطق بیرونی به عنوان مجموعه هنجارها و معیارهای پذیرفته شده از سوی تمام انسان‌ها، سعی کرده است مرز روشنی میان دین و فرقه ایجاد کند.

وب‌گاه فرارو

کلئوپاترا به آخرین ملکه‌ی مصر بدل شد؛ مرگ او با افول عظمت امپراتوری مصر متقارن شد و آن امپراتوری زمانی قدرتمند به استان‌هایی از امپراتوری روم بدل شد.

وب‌گاه عصر ایران

شاید بتوان مهمترین ویژگی علامه حسن زاده آملی (ره) را «طالب دائمی علم»، «غواص کوشای دریای علوم اسلامی» و «دانشمند جامع و ذوالفنون علوم اسلامی» دانست. او روحیه علم آموزی و جستجوگری فوق‌العاده ای داشت که این روحیه، در همه سنین و حیات ایشان، فعال و پویا بوده است. همین روحیه جستجوگری اش بود که او را به شرکت و درک دروس اساتید مختلف و برجسته موفق نمود. هم در آمل، هم در تهران و هم در قم.

خبرگزاری دانشجو

پنجمین شماره ماهنامه «سوره» به سردبیری سید علی سیدان منتشر شد.

وب‌گاه ورزش سه

تیم ملی قطر در دیدار فینال تورنمنت چهارجانبه اردن با چهار گل‌مقابل ایران شکست خورد تا انتقادات از کی‌روش به بالاترین حد خود برسد..

وب‌گاه ورزش سه

مدیرعامل باشگاه پیکان معتقد است تیمش مقابل پرسپولیس عملکرد خوبی داشته و روی کم تجربگی بازی را واگذار کرده است.

وب‌گاه فرارو

این روز‌ها در بیلبورد‌هایی (آگهی‌نماهایی) در سطح شهر تهران تصویری به عنوان سهراب سپهری در کنار شعر این شاعر و نقاش منتشر شده که تصویر او نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: این روزها در بیلبوردهایی (آگهی‌نماهایی) در سطح شهر تهران تصویری به عنوان سهراب سپهری در کنار شعر این شاعر و نقاش منتشر شده که تصویر او نیست.

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: خوشایند تیم ما این بود که بازی با پرسپولیس در اراک برگزار شود اما سازمان لیگ درخواست کرد تا نزدیک‌ترین شهر انتخاب شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: به جرات می گویم که تا آخر فصل هیچ تیمی به اندازه ما مقابل پرسپولیس موقعیت نخواهد داشت.

خبرگزاری تسنیم

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: به جرأت می‌گویم که تا آخر فصل هیچ تیمی به اندازه پیکان مقابل پرسپولیس موقعیت گلزنی نخواهد داشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شهرداری تهران بیلبوردهایی (آگهی‌نماهایی) را از تصاویر شاعران همراه با شعرهایشان در محدوده خانه - موزه نیما یوشیج نصب کرده اما تصویری از «علی قوی‌تن»، کارگردان سینما به‌جای سهراب سپهری منتشر شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: داریوش مهرجویی کارگردان بزرگ سینمای ایران، هنرمندی ملی است که او را ناباورانه از دست دادیم و تصور قتل فجیع او و همسرش خانم وحیده محمدی فر بسیار دردناک و فراموش نشدنی است.

وب‌گاه ورزش سه

ژوزه مورینیو، سرمربی رم، معتقد است حتی بهترین بازیکنان دنیا هم باید این واقعیت را بپذیرند که تیم از آنها مهم‌تر است.

وب‌گاه فرارو

علامه مفسر و قرآن‌پژوه و حدیث پژوه بود و توجهی ویژه به قرآن و جایگاه قرآن در انسان سازی داشت و این بُعد از حیات علمی او کمتر شناخته شده است و بیشتر به استاد برجسته و مسلم عرفان و فلسفه اسلامی شناخته می‌شود؛ آن هم به عنوان شخصیتی سنتی که شارح و احیاگر متون فلسفی پیشینیان و نسخه شناس برجسته متون فلسفی گذشتگان است و نه اینکه نظریه‌پرداز فلسفه اسلامی باشد یا با فلسفه غربی روز، آشنایی داشته...