دوشنبه 2 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه مشرق نیوز

روح‌الله داداشی، قوی‌ترین مرد ایران، سر یک تصادف جزئی و نزاع با جوانی ریزجثه، به ضرب چاقو کشته شد. قتل قوی‌ترین مرد ایران هم می‌تواند به همین سادگی و با دلایلی تا این اندازه پیش پا افتاده رخ دهد.

وب‌گاه گسترش

مراسم تشییع پیکر میرشمس‌الدین ادیب سلطانی از مقابل دانشکده ادبیات دانشگاه تهران به سمت قطعه نام‌آوران برگزار شد. مراسم تشییع پیکر میرشمس‌الدین ادیب سلطانی از مقابل دانشکده ادبیات دانشگاه تهران به سمت قطعه نام‌آوران برگزار شد. در مراسم تشییع پیکر این پزشک، فیلسوف، زبان‌شناس، نقاش، ریاضی‌دان، نویسنده و مترجم متون مهم ادبی و فلسفی که صبح امروز (دوشنبه، 24 مهرماه) از مقابل دانشکده ادبیات...

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس: سخنگوی شورای وحدت گفت: بحث رقابت بسیار مهم است و برای تحقق این امر لازمه‌اش حضور سلیقه‌های مختلف در انتخابات پیش رو است، به همین جهت ما از حضور سلیقه‌های مختلف در این عرصه حمایت می‌کنیم.

خبرگزاری دانشجو

سخنگوی شورای وحدت گفت: به اعتقاد بنده باید در ارائه مجوز به احزابی که رویکرد دوگانه دارند و از نظام مجوز می‌گیرند، اما در جایی که وقت ابراز وجود برای نظام است، شانه خالی می‌کنند، تجدید نظر شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مراسم تشییع پیکر میرشمس‌الدین ادیب سلطانی از مقابل دانشکده ادبیات دانشگاه تهران به سمت قطعه نام‌آوران برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

سینماگران جوانی که به سینماگران موج نوی سینمای ایران مشهور شدند بدون استثناء همگی شان در جوانی قدر دیدند و بر صدر نشستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در شوک قتل فجیع داریوش مهرجویی کارگردان خاطره‌ساز سینمای ایران همراه با همسرش (خانم وحیده محمدی‌فر) و تا پیش از اعلام نتایج تحقیقات پلیس نه می‌توان گمانه‌زنی کرد و نه می‌توان درباره این جنایت ننوشت.

وب‌گاه 55 آنلاین

داریوش مهرجویی کارگردان سینما متولد 17 آذر 1318 در تهران و فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه کالیفرنیا می باشد که با ساخت فیلم سینمایی گاو و هامون به شهرت رسید. داریوش مهرجویی خالق شخصیت‌های ماندگار سینمای ایران و همسرش وحیده محمدی فر ساعاتی پیش به قتل رسید او و همسرش در ویلای شخصی خود در کرج با ضربات چاقو کشته شدند.

وب‌گاه ورزش سه

مدیر آکادمی باشگاه سپاهان معتقد است فوتبال پایه برای مسئولان فدراسیون فوتبال اهمیتی ندارد و انتخاب‌ها هم انتخاب‌های سفارشی است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس فدراسیون والیبال گفت: ریاست فدراسیون جایگاهی نیست که آن را تجربه کرد، والیبال ورزشی نیست که یک نفر با ریاست فدراسیون مدیریت را تجربه کند. این اشکال دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در برخی منابع خبری ساعت احتمالی وقوع قتل حوالی 20:30 اعلام شده بود که به این خبر در گزارش رسمی پلیس اشاره‌ای نشده بود و حتی اعلام شد؛ «طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت 20:50 روز شنبه مورخ 22 مهرماه به وی که در جهانشهر کرج بوده پیام می‌دهد که برای شام به منزل بیاید و دختر مرحوم مهرجویی حدود 22:25 به منزل پدرش می‌رسد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

روزنامه تندروی کیهان نوشت: اداره آموزش و پرورش منطقه 5 تهران، معیار اشرافی بودن دولت روحانی و معیار انقلابی بودن دولت رئیسی است! روزنامه تندروی کیهان نوشت: اداره آموزش و پرورش منطقه 5 تهران، معیار اشرافی بودن دولت روحانی و معیار انقلابی بودن دولت رئیسی است! به گزارش عرشه آنلاین، روزنامه کیهان در یک پیام که به آگهی تبلیغاتی برای فرد یا اداره خاص شباهت دارد، از معاون یک اداره آموزش و...

وب‌گاه گسترش

داریوش مهرجویی (17 آذر 1318 - 22 مهر 1402) فیلم‌ساز و نویسنده ایرانی بود. او یکی از فیلم‌سازان برجسته ایران و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران بود. مهرجویی علاوه بر فعالیت در سینما، به نوشتن رمان و ترجمه نیز می‌پرداخت. در 1393 از سوی سفیر فرانسه جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه به او اهدا شد. او فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) آمریکا بود. بسیاری از بازیگران...

وب‌گاه خبر آنلاین

داریوش مهرجویی یکی از سردم داران موج نو سینما به همراه همسرش در منزلشان به قتل رسیدند.