یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری میزان

سخنگوی دولت با اشاره به ظرفیت‌های شاخص بانوان در عرصه‌های مدیریتی و اجتماعی، معرفی بانوان الگو را موجب اعتمادآفرینی جامعه زنان و حاکمیت عنوان کرد و گفت: ایفای نقش مادری و فعالیت اجتماعی منافاتی باهم ندارد.

خبرگزاری ایسنا

سخنگوی دولت با اشاره به ظرفیت‌های شاخص بانوان در عرصه‌های مدیریتی و اجتماعی، معرفی بانوان الگو را موجب اعتمادآفرینی جامعه زنان و حاکمیت عنوان کرد و گفت: شناسایی این ظرفیت‌ها نیازمند اقدام مسئولان و مردم و به ویژه بانوان است.

خبرگزاری ایسنا

اداره کل ملی هوانوردی و فضا آمریکا (ناسا) همواره در حال تلاش برای ارتقا فناوری‌های خود و ارسال هر چه بیشتر فضانوردان به فضا است اما باید گفت یکی از چالش‌های بزرگی که این سازمان با آن مواجه است، تامین غذای فضانوردان در فضا است که حال برای رفع این مشکل مبلغ یک میلیون دلار برای توسعه سیستم‌های نوآورانه برای تغذیه فضانوردانی که در آینده به فضا خواهند رفت، اختصاص داده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کتاب «امواج اراده‌ها» با 126 روایت و خاطره گوشه‌ای از اراده و توان ایرانی را برای رسیدن به خودکفایی و پیشرفت به نمایش گذاشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: متأسفانه اگر برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نوسانات و بی‌مهری‌هایی نسبت به فناوری‌های سطح بالا و فضایی در کشور انجام نمی‌شد و برخی افراد با نادانی به این حوزه‌ها ضربه نمی‌زدند، امروز در علوم و فناوری فضایی خیلی جلوتر بودیم و پیشرفت بیشتری کرده بودیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: شرق در گزارشی اتهامات اخیر به حسن روحانی رئیس‌جمهور پیشین را بررسی کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

شرق نوشت: رئیس سازمان انرژی اتمی دولت سیزدهم که تا چند ماه پیش وزیر راه و شهرسازی دولت حسن روحانی بود، در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «سلام سردار» به فعالیت‌های فضایی کشور پرداخت و هرچند نامی از فرد خاصی نبرد اما برخی را «نادان» خطاب کرد که با بی‌مهری‌های خود به این صنعت ضربه زدند.

خبرگزاری ایسنا

مجله نیچر فهرستی از 10 پیشرفت اساسی علم در سال 2021 و برخی از کسانی که در رسیدن به این پیشرفت‌ها نقش مهمی ایفا کرده‌اند، منتشر کرده است. این افراد و همکاران‌شان در رسیدن به اکتشافات فوق‌العاده‌ای نقش داشته‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیرخانه کنفرانس ظرفیت صنعت فضایی در دومین فراخوان با تاکید بر برنامه‌ریزی برای شناسایی همه استعدادهای صنعت فضایی موجود در کشور، از شرکت‌ها، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقی و صنعتی و پژوهشکده‌ها دعوت کرد تا توانمندی‌هایشان را در این کنفرانس و نمایشگاه جانبی آن ارائه دهند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام‌کرد: در لایحه بودجه 1401 توجه ویژه‌ای به حمایت از اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای فناورانه در این حوزه شده و منابعی که برای حمایت از این بخش در نظر گرفته شده نسبت به بودجه 1400 بیش از 206 درصد رشد داشته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت روحانی برای اینکه حسن نیت خود را به غرب نشان دهد، مانع رشد و پیشرفت فناوری فضایی شد و بودجه‌های مربوط به تحقیق و توسعه در این دو حوزه را به شدت کاهش داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت روحانی برای اینکه حسن نیت خود را به غرب نشان دهد، مانع رشد و پیشرفت فناوری فضایی شد و بودجه‌های مربوط به تحقیق و توسعه در این دو حوزه را به شدت کاهش داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات دولت روحانی در عدم توجه به طرح‌ها و ایده‌های دانشمندان و دانشجویان در صنعت فضایی و هسته‌ای و سنگ اندازی در این مسیر سبب مهاجرت نخبگان از کشور شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: چین روز یکشنبه یک ماهواره جدید رصد منابع از مرکز "تایووان" Taiyuan در استان شانژی در شمال این کشور در مدار زمین قرار داد.