یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

وب‌گاه مشرق نیوز

خانم ابتکار در اظهارنظر مذکور با اشاره به مسائلی همچون محیط زیست و سیاست خارجی، مدعی شده است که با پرونده سازی، نیروهای اصیل حذف شده اند.

خبرگزاری تسنیم

بر اساس آمار این پایگاه‌های استنادی بین‌المللی در حوزه‌های سلامت، علم و فناوری، بهداشت، آموزش، صنعت، بازار، انرژی و... رتبه ایران در بین 206 کشور جهان در جایگاه‌های برتر دنیا از رتبه دوم تا بیستم قرار دارد.

خبرگزاری دانا

صعود به قله های علم و فناوری و امنیت و ثبات داخلی، تنها بخشی از گام های بزرگ نظام جمهوری اسلامی در پی پیروزی انقلاب اسلامی برای ملت ایران و در مسیر توسعه و پیشرفت کشور است، اقتداری که جهانیان هم به آن اذعان دارند.

خبرگزاری ایسنا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه استفاده‌های متعدد فناوری فضایی بیش از آن که در فضا باشد، روی زمین و در زندگی و کار مردم موثر است، گفت: سامانه پایش ماهواره‌ای آتش‌سوزی به نام «آتش‌بان»، سامانه پایش ماهواره‌ای تالاب‌ها و بدنه‌های آبی به نام «کرانه»، سامانه پایش گرد و غبار و آلودگی هوا به نام «آفاق»، از پروژه‌های فناورانه و کاربردی سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی است که در روز...

خبرگزاری میزان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه فضایی، دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات و کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را تشریح کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در روز ملی فضایی، همکارانم در سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی از چند پروژه فناورانه و کاربردی رونمایی کردند که همگی در زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد.

وب‌گاه عصر ایران

اولین برنامه فضایی کشور که در وزارت دفاع در سال 84 تدوین شد یک نقطه شروع در تحول فضایی کشور بود، تا پنج سال اول برنامه 10 سال اول فضایی یعنی از سال 84 تا 94 این برنامه 10 ساله تعریف شده بود که 50 درصد این برنامه در همان 10 سال محقق شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: در حال حاضر این ستاد از چهار بخش ماهواره ساز خصوصی پشتیبانی می‌کند و در نظر داریم در بخش پرتاب کننده ماهواره نیز از شرکت‌های خصوصی حمایت کنیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جانشین وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح از تشکیل جلسه دوم شورای عالی فضایی و تصویب برنامه 10 ساله دوم فضایی تا پیش از پایان سال خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ماهواره کوثر به عنوان اولین ماهواره بخش خصوصی در روز ملی فناوری فضایی با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته و حسن سالاریه رییس سازمان فضایی کشور رونمایی محتوایی شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سه سامانه پایش ماهواره ای و یک سامانه رصد بر خط از رصدخانه خیام با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با کمک دانشگاه‌ها و حمایت رئیس جمهوری عقب‌ماندگی‌های حوزه فضایی را جبران می‌کنیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «عیسی زارع‌پور» در آیین بزرگداشت روز فناوری فضایی اظهار داشت: صنعت فضایی نه فقط در حوزه اقتدار و بازدارندگی اهمیت دارد بلکه یک صنعت کاربردی است و هم‌اکنون به ضرورتی مهم در زندگی مردم تبدیل شده است. وی با اشاره به اینکه فناوری‌های فضایی در لبه دانش روز هستند، افزود: پیشرفت ما در صنعت فضایی به معنای آن است که متخصصین ما به پیچیده‌ترین فناوری‌ها...