یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری مهر

رئیس شورای شهر تهران گفت: ایران ظرفیت علوم نظامی و موشکی خیره‌کننده‌ای دارد و ما با اتکا به قدرت نظامی، موشکی و دفاعی توانسته‌ایم امروز در برابر ابر قدرت‌ها ایستادگی کنیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ایجاد زنجیره ارزش برای ساخت ماهواره و پرتاب کننده و ایستگاه دریافت اطلاعات ماهواره برای شرکت های دانش بنیان از برنامه هایی است که به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه فناوری فضایی کشور دنبال می شود. منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ایجاد زنجیره ارزش برای ساخت ماهواره و پرتاب کننده و ایستگاه دریافت اطلاعات ماهواره برای شرکت های دانش بنیان از برنامه هایی است که به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه فناوری فضایی کشور دنبال می شود.

خبرگزاری دانا

در حالی که در دوران پهلوی، کسی برای علم و نخبگان اهمیتی قائل نبود و به قول مقام معظم رهبری؛ در یک دوران طولانی از دوران قاجار تا دوران پهلوی، ژنِ ناتوانی، ژنِ نمیتوانیم، ژنِ وابستگی به دیگران را در ما تزریق کردند، اما پس از انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی جایگاه دوازدهم علمی جهان را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری تسنیم

طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر علاقمندی بخش فضایی کشور به توسعه ماهواره‌بر قابل پرتاب از هواپیمای بوئینگ747 نیروی هوایی ارتش منتشر شد. استفاده از هواپیما چه مزیت هایی در فرایند پرتاب دارد؟ گزارش تسنیم را بخوانید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - امروزه استفاده از فناوری‌های نوین در راستای حفاظت از محیط‌زیست جایگزین روش‌های سنتی شده است؛ سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز از طریق ماهواره در فاز اول اقدام به تصویربرداری از تالاب‌ها تا فاصله 10 متر کرده، همچنین با استفاده از هواپیماهای فوق سبک تصاویری با دقت 5 سانتیمتر به دست آورده است.

خبرگزاری ایسنا

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته از تصویب اعتبارات 500 میلیون دلاری برای بخش فضایی خبر داد و گفت: از هم اکنون باید مسئولان، سهم فعالان این صنعت در بخش خصوصی را مشخص کنند.

خبرگزاری دانا

از جمله مؤلفه‌های مهم در ارزیابی قدرت کشورها، علم و فناوری پیشرفته است که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران به رغم تمامی موانع، فشارها و محدودیتها، در این زمینه نیز دارای توانمندی قابل ملاحظه ای بوده و امروزه با گذشت چهار دهه، به برکت انقلاب جهشی بزرگ در حوزه علم و فناوری و پژوهش در کشور ایجاد شده است.

خبرگزاری دانا

حجت الاسلام علی سویدانلو گفت: ی، ی ی، ی ی و ی از است.

خبرگزاری دانا

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به دانش ساخت ماهواره‌، سنجش از راه دور و نیز ماهواره‌برها و با پرتاپ ماهواره به فضا جایگاه ایران در عرصه فناوری فضایی دنیا به شدت ارتقا یافته به طوریکه کشور ما در منطقه با اقتدار رتبه اول و در دنیا رتبه 11 را به خود اختصاص داده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خط امام (ره) هرگز تحریف شدنی نیست و باید روی مبانی فکری و عملی ایشان کار کنیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «محمدباقر قالیباف» در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت سالگرد بازگشت شکوهمند حضرت امام رضوان الله تعالی علیه به ایران عزیز و دهه مبارک فجر گفت: تجدید بیعت ما با امام خمینی «رضوان الله تعالی علیه» تجدید عهد با انقلاب اسلامی و مکتب امام و شخصیت و سیره ایشان است. خط امام هرگز تحریف شدنی نیست و رمز کارآمدی...

خبرگزاری میزان

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تجدید بیعت ما با امام خمینی (ره)، تجدید عهد با انقلاب اسلامی و با مکتب امام و شخصیت و سیره ایشان است. خط امام راحل هرگز تحریف شدنی نیست و رمز کارآمدی ما این است که در فهم و تصمیم و اقدام خود بر مبانی فکری و عملی بنیانگذار انقلاب کار کنیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مهم‌ترین سرتیترهای صفحه‌های اقتصادی مطبوعات17 بهمن در ابتدای هر دهه در نیم قرن گذشته از این قرار بوده است:

خبرگزاری ایسنا

ماهواره کوثر به عنوان اولین ماهواره بخش خصوصی است که قرار است تا یک سال آینده در فاز پرتاب قرار گیرد و به گفته سازندگان این ماهواره با استفاده از نسل جدید سیستم پیشرانش و کاربردی شدن پنل‌های خورشیدی در آن در مدار 500 کیلومتر برای استفاده در کاربردهای کشاورزی و نقشه‌برداری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.