یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری ایسنا

شرکت علوم فضایی و فناوری چین (CASC) اخیرا اظهار کرده است که فضانوردان چینی با استفاده از فناوری اطلاعات پیشرفته، خیلی راحت و آسوده در مدار زندگی و کار می‌کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: عیسی زارع‌پور گفت: اگر سری به دادسرای جرایم رایانه‌ای، زده و مراجعات مردمی را در خصوص مشکلات ناشی از فضای مجازی دیده باشید، باید از ما بخواهید که به عنوان حاکمیت از حقوق مردم در این فضا دفاع کنیم

وب‌گاه مشرق نیوز

در 8 سال گذشته، بودجه سازمان فضایی به قدری کاهش یافت که تک‌تک دانشمندان فضایی ما از این سازمان، خارج شده یا خارج خواهند شد!

خبرگزاری تسنیم

در 8 سال گذشته، بودجه سازمان فضایی به قدری کاهش یافت که تک‌تک دانشمندان فضایی ما از این سازمان، خارج شده یا خارج خواهند شد! فرار نخبگان فضایی یکی از مهم‌ترین علت‌های سقوط ماهواره "ظفر" بود! اگر دیر بجنبیم، دست ما را در مدار "لئو" هم خواهند بست!

خبرگزاری تسنیم

بخش خصوصی و استارت‌آپی کشورمان در صنعت فضایی کشور این توان را دارند که پروژه‌های فضایی را با کم‌ترین هزینه اجرا کنند؛ در حال حاضر اگر یک پروژه فضایی در بخش دولتی مثلا 15 میلیون دلار هزینه بردارد در بخش خصوصی صرفا با 2 میلیون دلار اجرا می‌شود!

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، در بخش «تازه‌ها» علی خورشیدی، روزنامه‌نگار فناوری، از احتمال ورشکستگی اسپیس‌اکس، شرکت فناوری فضایی ایلان ماسک خواهد گفت و صدرا مخملی، روزنامه‌نگار دیجیتال، از طرح مفهومی گوشی تاشدنی و رول شدنی به صورت هم‌زمان. در بخش دیگری از «چرخ»، محمدرضا مقدسیان با دکتر سید علی حسینی، رییس گروه کاردرمانی دانشگاه علوم توانبخشی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ایران چهار ماهواره در مراحل تست نهایی و آماده پرتاب دارد؛ ماهواره «ظفر 2» مراحل نهایی آماده‌سازی خود را می‌گذراند، «ناهید 2 و 1» آماده هستند و «پارس 1» نیز تحویل سازمان فضایی شده است. بلوک انتقال مداری «سامان» و موتور فضایی «آرش» نیز در حال گذراندن تست‌های نهایی هستند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به توسعه همکاری‌ها میان معاونت علمی و سازمان راهداری، گفت: با توجه به اهمیت توسعه روابط دوجانبه، تفاهم نامه‌ای بین معاونت علمی و فناوری و وزارت راه و شهرسازی با محوریت همکاری میان ستاد توسعه فناوری...

خبرگزاری تسنیم

قرار بود ماهواره‌بر سریر در سال 1400 یا 1401 اولین پرتاب آزمایشی خود را سپری کند اما تاکنون حتی خبری از ساخت اولین نمونه این ماهواره‌بر هم در دست نیست.

خبرگزاری ایسنا

"وانگ یاپینگ" فضانورد زن 41 ساله چینی که در حال حاضر به همراه دو فضانورد مرد چینی به نام‌های "ژای زیگنگ" و "ای گوانگفو" در ایستگاه فضایی تیانگونگ چین مستقر هستند، تصاویر زیبایی از زمین ثبت کرده است.

خبرگزاری ایسنا

نقشه راه صنعت فضایی کشور، قرار دادن ماهواره در مدار 36 هزار کیلومتری در بازه زمانی 10 ساله است اما رئیس جمهوری اخیرا تأکید کرده این زمان باید کاهش یابد و تلاشها بر این است حداقل تا سال 1404 پرتاب‌های تحقیقاتی شروع شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مرتضی براری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه مدار 36 هزار کیلومتر مدار راهبردی وکلید موفقیت کشور در حوزه نظامی، اقتصادی و امنیتی است افزود: نقشه راه صنعت فضایی کشور قرار دادن ماهواره در مدار 36 هزار کیلومتری در بازه زمانی 10 ساله است اما رئیس جمهور تأکید دارد این زمان کاهش یابد و ما به رغم پیچیده بودن این مسیر همه تلاش خود...

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای دستیابی به مدار 36 هزار کیلومتری تا 4 سال آینده گفت: بسیاری از طراحی ها و فناوری ها را برای رسیدن به این مدار آغاز کرده ایم و اکنون طراحی پایگاه این پرتاب کامل شده است.