یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری مهر

با توجه به اینکه تامین غذا در جهان امروز در حال تبدیل شدن به بحران است، سازمان فضایی ایران نقش فناوری سنجش از دور در کمک به حل این مسئله را مورد بررسی قرار داده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت گفت: خوداتکایی مهمترین عامل ایجاد و رشد فناوری فضایی در کشور است زیرا در شرایطی که دنیا حتی تست یا پرتاب ماهواره را از ما دریغ داشت، خود را باور کردیم و امروز با وجود همه تحریم ها پابه پای دنیا در این حوزه پیش می رویم.

خبرگزاری ایسنا

تیم آزمایشگاه تحقیقات فضایی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پروژه بین‌المللی ماهواره دانشجویی کوچک (SSS) اپسکو مشارکت کردند که در این پروژه موفق به پرتاب این ماهواره به فضا شدند.

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: نحوه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای در کشور در دست بررسی شورای عالی فضای مجازی قرار گرفت.

خبرگزاری دانا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه عزم و اراده دولت سیزدهم بر این است که حوزه فضایی را به طور جدی دنبال کند تا برخی عقب‌ماندگی‌ها به سرعت جبران شود، گفت: جهت‌گیری‌ها باید به سمت شکل‌گیری شبکه‌ای از مجموعه‌های توانمند در حوزه فضای باشد تا راهبرد «هسته دانا، شبکه توانا» محقق شود

خبرگزاری تسنیم

وزیر ارتباطات گفت: عزم و اراده دولت سیزدهم بر این است که حوزه فضایی را به طور جدی دنبال کند تا برخی عقب‌ماندگی‌ها به سرعت جبران شود.

خبرگزاری میزان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پژوهشگاه فضایی باید قطب توسعه و تثبیت فناوری فضایی باشد گفت: باید مدیریت دانش کشور در حوزه فضایی با محوریت پژوهشگاه فضایی انجام پذیرد.

خبرگزاری ایسنا

مشاور رییس سازمان فضایی، پوشش گسترده، در دسترس بودن در همه جا و در هر زمان و دسترسی سریع و به‌موقع را از مزایای فناوری‌های فضایی نام برد و گفت: بر این اساس شرکت‌های استارت‌آپی در این حوزه سامانه‌هایی در زمینه‌هایی چون پایش آلودگی هوا، طوفان‌های گرد و غبار و تعیین مسیر سبز را از طریق داده‌های ماهواره‌ای ارائه کردند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مجمع‌عمومی سازمان ملل در سال 1999، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که به‌موجب آن، چهارم تا دهم اکتبر هر سال (13 تا 19 مهر)، به‌عنوان هفته جهانی فضا، انتخاب شد. هدف از این کار نیز ترویج و توسعه دانش فضایی و آشناکردن مردم و جوانان با نقش فناوری فضایی در زندگی انسان‌ها روی زمین اعلام شد. این هفته حدفاصل دو رویداد تاریخی است. 4 اکتبر 1957، اسپتونیک - 1، نخستین...

خبرگزاری ایسنا

سیروس برزو روزنامه نگار پیشکسوت فقید حوزه علمی در طول حیات خود در تلاش بود تا موزه فضایی را راه‌اندازی کند و برای این منظور اشیای این گنجینه را نیز به موزه علوم و فناوری واگذار کرده بود، ولی تا زمان حیات اقدامی نشد هر چند که این موزه، راه‌اندازی این بخش را دینی دانسته که در آینده اجرایی می‌کند و همچنان جامعه علمی منتظر اجرایی شدن این طرح هستند.

خبرگزاری دانشجو

فتح‌الله امی رئیس پژوهشگاه هوافضا در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو ضمن تبریک فرارسیدن هفته جهانی فضا گفت: در سال 1999، مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن، چهارم تا دهم اکتبر هر سال (13 الی 19 مهر)، به عنوان هفته جهانی فضا، انتخاب شد. هدف از این کار هم، ترویج و توسعه دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان‌ها روی زمین...

وب‌گاه مشرق نیوز

امسال دومین سالی است که به دلیل پاندمی کرونا، برنامه‌های هفته جهانی فضا به صورت مجازی برگزار می‌شود و این ویروس نه تنها رویدادهای علمی بلکه بیشتر شئون زندگی زمینیان را متحول کرده است.