یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری ایسنا

امسال دومین سالی است که به دلیل پاندمی کرونا، برنامه‌های هفته جهانی فضا به صورت مجازی برگزار می‌شود و این ویروس نه تنها رویدادهای علمی بلکه بیشتر شئون زندگی زمینیان را متحول کرده است و شاید دیگر زمان آن رسیده است که زندگی بر روی زمین را با کاربردهای بیشتر فناوری‌های فضایی در زمین تجربه کنیم.

خبرگزاری ایسنا

دبیر هفته جهانی فضا با اشاره به شعار امسال هفته جهانی فضا، نامگذاری روزهای هفته جهانی فضا را اعلام کرد.

وب‌گاه عصر ایران

آژانس فضایی اروپا نیز از چنین ماهواره‌هایی برای نظارت و ثبت تصاویر حیرت انگیز از وقایعی مانند طوفان، زلزله، آتش سوزی وسیع، سیل، آتشفشان و حتی لکه‌های نفتی بر سطح اقیانوس‌ها استفاده می‌کند.

خبرگزاری ایسنا

چین یک صورت فلکی متشکل از 36 ماهواره را برای پیش‌بینی و بررسی بلایای طبیعی در مدار زمین مستقر می‌کند که همگی این ماهواره‌ها تا پایان ماه مه سال 2023 به فضا پرتاب خواهند شد.

خبرگزاری ایسنا

شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس یک قابلیت صدای فضایی را راه اندازی می کند که کمک می کند مکالمات در فضای مجازی مانند محیط طبیعی به نظر برسند.

خبرگزاری مهر

وزیر پیشنهادی ارتباطات دولت سیزدهم از رساندن سهم ترافیک داخلی به 70 درصد خبر داد و با اشاره به مسئله حکمرانی فضای مجازی گفت: ما از ظرفیت‌های فضای مجازی برای حکمرانی غفلت کردیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: زارع پور نماد دولت جوان حزب اللهی است؛ اما حمایت و اعتماد مجلس منوط به کارآمدی و حفظ سلامت اقتصادی مدیران ارشد دولت در وزارتخانه کلیدی ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وب‌گاه خبر آنلاین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: عیسی زارع‌پور نماد دولت جوان حزب‌اللهی است و مراحل رشد حرفه‌ای خود را منطقی و البته پرافتخار طی کرده و دارای کارنامه و کاملا عملگراست.

خبرگزاری مهر

نماینده مردم تهران گفت: وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات نماد دولت جوان حزب‌اللهی است اما حمایت و اعتماد مجلس به وی منوط به کارآمدی و حفظ سلامت اقتصادی مدیران ارشد این وزارتخانه است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، براساس ماده 204 آئین نامه داخلی مجلس در زمان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی، ابتدا رئیس‌جمهور به مدت 2.5 ساعت فرصت خواهد داشت که در صورت ضرورت در صحن علنی مجلس حضور یافته و به دفاع از برنامه‌های دولت و وزرای پیشنهادی بپردازد. در ادامه 5 نماینده موافق و 5 نماینده مخالف، درخصوص کلیات برنامه دیدگاه‌های خود را مطرح کردند. سپس بررسی صلاحیت و...

خبرگزاری ایسنا

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: آقای زارع پور نماد دولت جوان حزب اللهی است؛ اما حمایت و اعتماد مجلس منوط به کارآمدی و حفظ سلامت اقتصادی مدیران ارشد دولت به ویژه در وزارتخانه کلیدی و ثروتمند ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

خبرگزاری ایسنا

آژانس فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد فضانوردان ماموریت "شنژو 12" (Shenzhou XII) دومین پیاده روی فضایی خود را روز جمعه و در خارج از ماژول اصلی ایستگاه فضایی دائمی چین انجام دادند.

خبرگزاری ایسنا

تاخیر در سیاست‌گذاری، انتقال تکنولوژی و توسعه شبکه سیار باعث وارد آمدن ضرر غیرقابل جبران و ایجاد عقب‌افتادگی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌شود و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران معتقد است این موضوع باید به‌عنوان یک مسئله استراتژیک در برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد نظر قرار گیرد.

خبرگزاری ایسنا

کارگاه بین المللی "استفاده از فناوری فضایی به منظور مدیریت سیل، خشکسالی و منابع آبی" به میزبانی مشترک دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد و سازمان فضایی ایران از صبح روز دوشنبه آغاز و تا چهارشنبه 20 مردادماه ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری میزان

کارگاه استفاده از فناوری فضایی در بلایای طبیعی از سوی ایران و دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل با حضور بیش از 40 کشور برگزار می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

المپیک توکیو 2020 رسما پایان یافت. اگر نگاهی به جدول ورزشکارانی که به مدال طلا دست یافته‌اند، بیاندازیم مشاهده می‌بینیم که کشور چین تا اواخر این مسابقات با کسب بیشترین مدال طلا در صدر جدول بود.