یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فوری / تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران وضع شد + جزئیات مهم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
فوری / تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران وضع شد + جزئیات مهم

وزارت خزانه داری آمریکا، تحریم‌های جدید علیه ایران را اعلام کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که شرکت تندر صحرا، شرکت اصلی است که بر فعالیت‌های تجاری وزارت دفاع ایران در حمایت از این تلاش‌ها نظارت می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: شرکت تندر صحرا همچنین نقش کلیدی در طراحی، توسعه، ساخت و فروش هزاران پهپاد ایران ایفا می‌کند که بسیاری از آنها در نهایت به روسیه برای استفاده در جنگ تجاوزکارانه این کشور علیه اوکراین منتقل شدند.

وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: اداره کنترل دارایی خارجی همچنین دو شرکت و یک کشتی که کالاهای ایرانی را حمل می کنند و به نفع شرکت سپهر انرژی جهان نما پارس عمل می کنند تحریم می کند. این شرکت به طور مشابه نقش پیشرو در فعالیت های تجاری ستاد کل نیروهای مسلح ایران (AFGS) ایفا می کند.

خبر مرتبط تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه داری آمریکا، تحریم‌های جدید علیه ایران را اعلام کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: همزمان با این اقدام، انگلیس و کانادا تحریم‌هایی را علیه چندین نهاد و افراد دخیل در خرید پهپاد و سایر فعالیت‌های نظامی مرتبط با ایران اعمال می‌کنند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و مالی مدعی شد: «وزارت دفاع ایران با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی سابقه به اسرائیل و تکثیر پهپادها و سایر سخت افزارهای خطرناک نظامی برای نیروهای وابسته و تروریست ها به بی ثبات کردن منطقه و جهان ادامه می دهد.»

او ادامه داد: ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با شرکای انگلیسی و کانادایی خود، به استفاده از تمام ابزارهای موجود برای مبارزه با کسانی که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را تامین مالی می‌کنند، ادامه خواهد داد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

فوری / تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران وضع شد + جزئیات مهم 2