یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فوری؛ حماس بیانیه داد / پیچیده شدن بحران انسانی در غزه

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
فوری؛ حماس بیانیه داد / پیچیده شدن بحران انسانی در غزه

اقتصادنیوز: حماس طی بیانیه‌ای با اشاره اتمام سوخت بیمارستان کمال عدوان در غزه نسبت به پیچیده شدن بحران انسانی در این باریکه هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که خارج شدن بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه از خدمت به سبب اتمام سوخت، باعث وخامت اوضاع بهداشتی و انسانی فلسطینیان در این منطقه شده که در پی آن بیماران زیادی به علت فقدان دارو و مراقبت پزشکی به شهادت رسیدند و 4 کودک نیز به دلیل سو تغذیه جان خود را از دست دادند.

در بیانیه حماس آمده است: این اقدامات بیانگر ناتوانی طرف‌های بین‌المللی در محافظت از جان انسان‌ها در برابر جنایات اشغالگران است که شمال نوار غزه را تحت محاصره همه جانبه قرار داده‌اند.

خبر مرتبط القسام: تلفات سنگینی را در نبرد الزیتون به صهیونیست‌ها وارد کردیم

اقتصادنیوز: با توجه به اسناد و داده‌های اطلاعاتی بدست آمده از دشمن، نبرد محله الزیتون را پیشبینی کرده بودیم و به همین دلیل نیروهای مقاومت توانستند تلفات سنگینی را به دشمن وارد کنند.

جنبش مذکور افزود: جامعه جهانی و سازمان ملل باید به مسئولیت‌ها و وظایف قانونی خود عمل کرده و تدابیر لازم را برای توقف نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ملت فلسطین در نوار غزه به ویژه استان‌های غزه و شمال توسط رژیم نازی و اشغالگر صهیونیستی اتخاذ کنند.

وی خاطرنشان کرد: حماس خواستار تحرک فوری تمامی طرف‌های ذی‌ربط از جمله آژانس‌های وابسته به سازمان ملل به منظور رساندن مواد غذایی فوری برای ساکنان شمال نوار غزه شد که در معرض گرسنگی و قحطی هدفمند از سوی دشمن صهیونیستی قرار دارند که نه به انسانیت و نه به ارزش‌های اخلاقی در جنگ همه جانبه علیه ملت فلسطین پایبند نیست.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
فوری؛ حماس بیانیه داد / پیچیده شدن بحران انسانی در غزه 2