یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

فیلم دیده نشده از قبرستان بقیع 57 سال پیش / روضه‌خوانی مداح ایرانی در بین حجاج در سال 1355

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فیلم دیده نشده از قبرستان بقیع 57 سال پیش / روضه‌خوانی مداح ایرانی در بین حجاج در سال 1355

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حج تمتع یکی از سفرهایی است که ایرانیان از سال‌ها قبل مشتاق تشرف به این سفر معنوی بودند و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این سفرها مورد توجه مردم ایران قرار داشت.

در این سفر، زائران به مدینه منوره نیز مشرف می شدند که البته تشرف به قبرستان بقیع از سال‌های گذشته به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی وهابیون با سختی‌هایی همراه بود؛ تاجایی که بسیاری از زائران مدینه امکان تشرف به این مکان مقدس را نداشتند و همچنان نیز ورود بانوان به این قطعه از بهشت ممنوع است.

گروه بهشت بقیع در جدیدترین اثر خود فیلمی از حضور حجاج ایرانی در بقیع هم‌زمان با سال 1344 شمسی را تهیه و در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است.

در این فیلم که توسط نعمت‌الله حقیقی، از فیلمبرداران قبل از انقلاب اسلامی از بهشت بقیع در آن ایام تهیه شده است، شاه حسین بهاری، مداح قبل از انقلاب دربین حجاج کشورمان به روضه‌خوانی می‌پردازد که این مداحی مربوط به سال 1355 هجری است.

در ادامه فیلم دیده نشده از بقیع را که مربوط به 57 سال قبل است، همراه با مداحی شاه حسین بهاری بین حجاج در مدینه منوره مشاهده می‌کنید:

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید حج تمتع شاه حسین بهاری قبرستان بقیع این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است