سه‌شنبه 12 تیر 1403

قالیباف اهل رای سفید نیست

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
قالیباف اهل رای سفید نیست

حرف‌های زیادی برای بیان وجود دارد، گلایه‌ها فراوان است اما قالیباف اهل رای سفید نیست. سرباز آقا، در دوقطبی انقلاب‌گری و غرب‌گرایی خودش را نمی‌بیند، مشغول گذشته نمی‌شود.

به گزارش مشرق، اکنون زمان شکوه و گلایه نیست. اما زمان تبیین و توضیح مختصر شاید باشد. در روزی که محمد باقر قالیباف، کارآمدترین نامزد صحنه انتخابات می‌توانست عافیت بجوید و با جملاتی مبهم و گذرا از دوقطبی جلیلی / پزشکیان عبور کند، مانند شب انتخابات، انقلابی و تکلیف‌مدار رفتار کرد و بدون توجه به مدتها تخریب کسانی که او را از اساس تکفیر می‌کردند، به نفع نامزد جبهه انقلاب بیانیه صادر کرد تا فداکاری 96 و 1400 خود را کامل کرده باشد. همانگونه که شب انتخابات، کناره‌گیری و انصراف خود را به ضرر جبهه انقلاب می‌دید و در صحنه ماندن را تلاشی در جهت بازنگشتن به دهه 90، فردای انتخابات هم چیزی جز مصلحت انقلاب را در نظر نگرفت و فداکاری کرد.

او مانند کسانی که تکفیرش کردند، تکفیر نکرد، لب به گلایه نگشود، آسوده‌طلبی نکرد و به جای تکفیر، وحدت کرد. چشم بر طعنه‌ها بست، حتی گلایه برخی از بدنه اجتماعی‌اش را هم به جان خرید و برای پیروزی نامزد جبهه انقلاب به میدان آمد؛ الگویی از سیاست‌ورزی مومنانه و اخلاقی که شاید درسی برای بی‌اخلاقی‌ها و تخری گران و تکفیرکنندگان باشد.

حرف‌های زیادی برای بیان وجود دارد، گلایه‌ها فراوان است اما قالیباف اهل رای سفید نیست. سرباز آقا، در دوقطبی انقلاب‌گری و غرب‌گرایی خودش را نمی‌بیند، مشغول گذشته نمی‌شود. به میدان می‌آید، از خودش می‌گذرد و مانند سال‌های جهاد اصغر، در سیاست هم شمع جهاد اکبر را روشن نگاه می‌دارد. این هفته، هفته وحدت است. آنان که قالیباف را تکنوکرات می‌پنداشتند، بی‌بصیرت لقب می‌دادند، و ده‌ها انگ به او می‌چسباندند شهامت داشته باشند و به اشتباه خود اقرار کنند.

روابط قالیباف و جلیلی برادرانه بوده و برادرانه خواهد ماند. شاهدش هم اقدام دیروز فردی که لحظه‌ای برای یاری به جبهه انقلاب به خود تردید راه نداد. در امتداد این برادری از جانب دکتر قالیباف و دکتر جلیلی تردیدی وجود ندارد. امیدواریم طعنه‌زنندگان عبرت بگیرند.

منبع: صبح نو