دوشنبه 16 مهر 1403

قایقران المپیکی ایران: برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی به تیم ملی بازمی‌گردم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قایقران المپیکی ایران: برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی به تیم ملی بازمی‌گردم

تهران - ایرنا - ملی‌پوش سابق تیم ملی رویینگ گفت: 2 سال است که بدلیل فراهم نبودن شرایط تمرین در زنجان، از این رشته خداحافظی کردم اما برای کسب مدال قهرمانی آسیا در هند و آمادگی لازم جهت حضور موفق در بازی‌های آسیایی 2022 به تیم ملی بازمی‌گردم.

مهسا جاور قایقران المپیکی ایران که در المپیک ریو 2016 حضور داشت، در کارنامه خویش یک مدال نقره و یک برنز بازی‌های آسیای و دو طلا و سه برنز قهرمانی آسیا را ثبت کرده است.

وی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: قایقرانان برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک خیلی خوب آماده بودند و احتمال اینکه سهمیه بگیرند خیلی زیاد بود اما شیوع ویروس کرونا تمام برنامه‌ها را تغییر داد. در استان‌ها شرایط تمرین نداریم. به عنوان مثال بهمن نصیری هم تیمی من و زنجانی بود متاسفانه اصلا نمی‌توانست پارو بزند. تنها یکسال تا بازی‌های المپیک باقی مانده است و امیدوارم ورزشکاران بتوانند برای مسابقات کسب سهمیه آماده شوند.

وی افزود: پس از بازی‌های جاکارتا وقتی به استان زنجان بازگشتم، شرایط تمرین نداشتم و 10 سال به طور مداوم در این رشته فعالیت کردم اما 2 سال است بدلیل نبود شرایط تمرینی با این رشته خداحافظی و اعلام کردم زمانی که امکان تمرین کردن در استان مهیا شود، به تیم ملی بازمی‌گردم. با این حال در رایزنی‌هایی که با رییس فدراسیون داشتم برای کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا در هند و بازی‌های آسیایی 2022 در چین به تیم ملی بازمی‌گردم.

قایقران المپیکی ایران ادامه داد: به سهمیه المپیک در روئینگ نخواهم رسید چون خیلی وقت است که از این رشته دور شده‌ام. مسابقات انتخابی المپیک برایم خیلی بزرگ است و مثل حضور در المپیک می‌ماند. تمام تلاشم را می‌کنم تا به بازی‌های آسیایی برسم.

وی عنوان کرد: وضعیت تیم ملی قایقرانی خوب است اما اکنون تمرینات با برنامه نیست و ورزشکاران نمی‌توانند برای خود در خانه تمرین کنند. دستگاه‌های ارگومتر هم شبیه پارو زدن است اما جایگزین قایق نمی‌شود. معلق بودن در آب و پارو زدن با ارگو برابری نمی‌کند. در این شرایط کسب سهمیه برای قایقرانان سخت است و نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد.

جاور یادآور شد: با حضور علیرضا سهرابیان به عنوان رییس فدراسیون قایقرانی شرایط خیلی بهتر شده و با پیگیری و حمایت مدیریت در فدراسیون قطعا آینده درخشانی در انتظار ورزشکاران است.

*س_برچسب‌ها_س*