یک‌شنبه 15 مهر 1403

قایق‌های تفریحی فاقد مجوز استاندارد در گاوازنگ زنجان پلمب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قایق‌های تفریحی فاقد مجوز استاندارد در گاوازنگ زنجان پلمب شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: قایق‌های تفریحی فاقد مجوز استاندارد، در مجموعه تفریحی سد خاکی گاوازنگ زنجان، با همکاری کارشناسان این اداره کل و ماموران نیروی انتظامی استان، پلمب شد.

داود کارگرزاده روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجباری بودن استاندارد ساخت، نصب و بهره برداری از تجهیزات تفریحی مستقر در زمین های بازی و شهربازی ها، افزود: طبق مصوبه سازمان ملی استاندارد، هر مرکز تفریحی سرپوشیده یا روباز، برای نصب و بهره برداری از تجهیزات بازی، باید از سازمان استاندارد، مجوز فعالیت اخذ کند.

وی تصریح کرد: طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، تمامی تجهیزات بازی، باید قبل و حین نصب و راه اندازی؛ توسط نماینده شرکت های بازرسی تحت نظارت و تایید این سازمان، مورد بازرسی قرار گیرند. مدیرکل استاندارد استان زنجان، با تاکید بر لزوم استاندارد سازی تجهیزات بازی و تفریحی توسط بهره برداران، از تمامی مالکان و بهره برداران تجهیزات بازی غیر استاندارد، خواست که هرچه سریعتر، نسبت به استاندارد سازی و رفع عیوب تجهیزات بازی، اقدام کنند.

کارگرزاده گفت: کنترل و نظارت دقیق بر کیفیت محصولات، به طور مستمر توسط بازرسان و کارشناسان این اداره کل از مراکز عرضه انجام می شود، به شهروندان و مصرف کنندگان توصیه می شود در صورت مشاهده محصولات مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد، موضوع را از طریق سامانه تلفنی 1517 (سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان زنجان) اطلاع رسانی کنند.

*س_برچسب‌ها_س*