چهارشنبه 18 مهر 1403

قناعتی: مسئولیت ایجاد گرمخانه و مدیریت آن با شهرداری تهران نیست / ضرورت جلوگیری از ادامه مهاجرت به پایتخت

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
قناعتی: مسئولیت ایجاد گرمخانه و مدیریت آن با شهرداری تهران نیست / ضرورت جلوگیری از ادامه مهاجرت به پایتخت

ابوالفضل قناعتی نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو گفت: یکی از افتخارات اعضای شورای شهر تهران در پنجمین دوره فعالیت این شورا این است که ساماندهی خوبی در بحث گرمخانه‌های پایتخت داشته است و البته این موضوع صحت ندارد.

قناعتی تصریح کرد: شهر تهران در حال حاضر با انواع آسیب های اجتماعی روبرو است و دیگر گنجایشی برای پذیرش و ورود افراد آسیب دیده از نقاط دیگر را ندارد.

وی اضافه کرد: سیل جمعیتی که به سمت تهران می‌آید باید با یک مدیریت یکپارچه ساماندهی شده و از ورود افرادی که به بهانه‌های مختلف راهی تهران می‌شوند جلوگیری به عمل آید.

*س_ضرورت جلوگیری از ادامه مهاجرت به پایتخت!_س*

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران گفت: جلوگیری از مهاجرت افراد از سایر شهرهای مرزی از کشورهایی چون پاکستان، افغانستان، هندوستان و سایر مسیرهای مرزی امری ضروری است.

قناعتی گفت: تصور دخترها و پسرهایی که به دلیل مشکلات مختلفی چون بیکاری، مشکلات خانوادگی و اعتیاد که در شهر محل سکونت خود دارند از تهران یک شهری با امکانات مدینه فاضله است و این تصور غلط و نادرست است.

وی تصریح کرد: دولت باید پای کار بیاید و با لحاظ کردن مدیریت شهری یکپارچه باید جلوی مهاجرت‌های مختلف به شهر تهران گرفته شود و نیازی به احداث گرمخانه جدید نیست.

*س_مسئولیت ایجاد گرمخانه و مدیریت آن با شهرداری نیست!_س*

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: ایجاد گرمخانه و مدیریت آن توسط شهرداری تهران اقدامی بود که از زمان مدیریت آقای قالیباف طی یک اقدام جهادی کلید خورد و این در حالی است که شهرداری به هیچ عنوان وظیفه‌ای جز جمع‌آوری این افراد در این زمینه ندارد.

قناعتی تاکید کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور متولی اصلی ارائه خدمات به بی‌خانمان‌هایی است که ترنس نامیده می‌شوند و شورای ششم باید نسبت به شورای شهر پنجم شرایط بهتری را در مدیریت گرمخانه‌هایی که مسئولیت آن‌ها را پذیرفته است ایجاد کند.

وی در ادامه گفت: مشکلات فعلی گرمخانه‌های شهر تهران ناشی از پذیرش مسئولیت شهرداری در ارائه خدمات به افرادی است که متولی رسیدگی به مشکلات آن‌ها دستگاه دیگری غیر از شهرداری است.

*س_نیاز ترنس‌ها به خدمات درمانی تخصصی! وزارت بهداشت پای کار بیاید!_س*

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شهرداری نباید صفر تا صد مسئولیت گرمخانه‌ها را به عهده بگیرد و باید در زمان پذیرش کیسهای مختلف افراد بی‌خانمان افراد را با توجه به شرایطی که دارند به مراکز مربوطه ارجاع دهد.

قناعتی اضافه کرد: ترنس‌های بی‌خانمان باید به مراکز تخصصی دریافت خدمات درمانی ارجاع داده شوند و در رأس آن‌ها وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی کشور قرار دارند که تا کنون اغلب بار این مسئولیت روی دوش شهرداری تهران بوده است.

وی تاکید کرد: افراد ترنس نیازمند دریافت حمایت‌های تخصصی و متفاوت از خدمات عمومی که در گرمخانه‌ها به سایر افراد بی‌خانمان ارائه می‌شوند هستند و در غیر این صورت مشکلات افراد فوق زیاد شده و درمان آن‌ها در صورت تأخیر با مشکل مواجه خواهد شد و بخاطر همین می‌گوییم وزارت بهداشت پای کار بیاید.

قناعتی: مسئولیت ایجاد گرمخانه و مدیریت آن با شهرداری تهران نیست / ضرورت جلوگیری از ادامه مهاجرت به پایتخت 2
قناعتی: مسئولیت ایجاد گرمخانه و مدیریت آن با شهرداری تهران نیست / ضرورت جلوگیری از ادامه مهاجرت به پایتخت 3