شنبه 7 مهر 1403

قیمت دلار امروز شنبه 7 مهر 1403/ ترور دلار را گران کرد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
قیمت دلار امروز شنبه 7 مهر 1403/ ترور دلار را گران کرد

قیمت دلار امروز با افزایش 700 تومانی در کریدور ششم یک کانال بالا رفت. روند افزایشی قیمت دلار با افزایش تنش در منطقه خاورمیانه گره خورده و سایر ارزهای مهم را با خود همراه کرده است. در نخستین روز هفته قیمت تتر با دلار تراز شد. قیمت دلار امروز با افزایش 700 تومانی در کریدور ششم یک کانال بالا رفت. روند افزایشی قیمت دلار با افزایش تنش در منطقه خاورمیانه گره خورده و سایر ارزهای مهم را با...

قیمت دلار امروز با افزایش 700 تومانی در کریدور ششم یک کانال بالا رفت. روند افزایشی قیمت دلار با افزایش تنش در منطقه خاورمیانه گره خورده و سایر ارزهای مهم را با خود همراه کرده است. در نخستین روز هفته قیمت تتر با دلار تراز شد.

به گزارش عرشه آنلاین، قیمت دلار امروز با افزایش 700 تومانی در کریدور ششم یک پله پیش‌روی کرد. در لحظه نگارش این گزارش دلار در کف کانال ابتدایی کریدور ششم در حال معامله است. افزایش تنش در منطقه و بالا گرفتن درگیری میان رژیم صهیونیستی و لبنان با وجود ارزپاشی بازارساز روند تقاضا را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده است.

درهم به کانال 17 هزار تومانی نزدیک شد

قیمت درهم امروز با رشد 540 تومانی با رقم 16 هزار و 900 تومانی بازگشایی شد. قیمت تتر در سطح 61 هزار و 100 تومانی در حال معامله است و رشد 550 تومانی داشت. این ارز دیجیتال با دلار 100 تومان اختلاف قیمت دارد.

پوند انگلیس روی قیمت 81 هزار و 160 تومانی معامله شد و رشد 600 تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم 67 هزار و 790 تومانی ایستاد و رشد 900 تومانی داشت. گفتنی است روز شنبه اسکناس دلار با رقم 49 هزار و 598 تومانی عرضه شد و افزایش 20 تومان داشت و حواله دلار نیز با رقم 46 هزار و 615 تومانی عرضه شد و افزایش 25 تومانی داشت.

بازار ارز در هفته اول مهرماه شاهد نوسانات محسوس قیمت دلار در بازار ارز هرات و تهران بود که هر دو به کانال 60 هزار تومان وارد شدند؛ تغییراتی که همراه با افزایش حباب درهم و جهش قیمت بیت‌کوین اتفاق افتاد و نشان از واکنش سریع بازار به تحولات اخیر داشت. از سوی دیگر، سیاست‌های جدید اقتصادی که توسط کابینه جدید اعلام شده‌اند، به کاهش نگرانی‌های موجود در بازار بورس کمک کرده و فضای امیدوارانه‌تری را برای سرمایه‌گذاران فراهم آورده است. معامله‌گران معتقدند با توجه به عوامل یاد شده بازار ارز در حال تجربه یک دوره تغییرات سریع و پویاست که نیازمند دقت و توجه بسیار است.

با این همه، قیمت دلار هرات و تهران در طول هفته گذشته نوسانات محسوسی را تجربه کرد. دلار هرات در معاملات روز پنج‌شنبه با افزایشی که تجربه کرد، 60 هزار و 250 تومان قیمت خورد و در معاملات پشت خطی روز جمعه در پله اول کانال 60 هزار تومان نوسان داد. دلار تهران هم که در معاملات روز پنج‌شنبه 60 هزار و 100 تومان قیمت گذاری شده بود؛ در روز جمعه به کف کانال 60 هزار تومان رسید و همچون هرات در پله اول این کانال معامله شد. همچنین قیمت درهم امارات در معاملات روز پنج شنبه صعودی شد و در 16 هزار و 470 تومان نوسان داد. درهم به عنوان شاخص اصلی در تعیین نرخ دلار فردایی عمل می‌کند و معامله‌گران بنیادی اغلب نرخ درهم و دلار تهران را برای تصمیم‌گیری مقایسه می‌کنند. حباب قیمتی درهم روز دوشنبه به 629 تومان رسید که بالاترین سطح از فروردین ماه بود. حباب درهم در ماه‌های اخیر عمدتاً ثابت بوده است، اما در هفته‌های اخیر به طور قابل‌توجهی افزایش یافت و به 477 تومان رسید که نشانه‌ای منفی برای بازار ارز است. با این حال، کاهش حباب درهم در پایان هفته ممکن است ناهماهنگی میان قیمت درهم و دلار را برطرف کند و به تثبیت بازار کمک نماید.

تغییرات بازار ارز به عقیده تحلیلگران نشان‌دهنده «واکنش سریع بازار» به «تحولات اقتصادی و سیاسی» اخیر است. «تشکیل تیم اقتصادی جدید» و «اعلام سیاست‌ها و وعده‌های اقتصادی» در زمینه «حذف قیمت‌گذاری دستوری» و «اصلاحات ساختاری در بازار ارز»، تأثیر مثبتی بر کاهش نگرانی‌ها و بدبینی‌های موجود گذاشته است. همچنین، افزایش نرخ دلار نیما به 49,578 تومان و همزمانی آن با رشد قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، چشم‌انداز سودآوری شرکت‌های صادراتی را به طور چشمگیری بهبود بخشیده است.

منبع: تجارت نیوز - اقتصاد نیوز --> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

قیمت دلار امروز شنبه 7 مهر 1403/ ترور دلار را گران کرد 2