پنج‌شنبه 12 مهر 1403

قیمت نفت همچنان در سربالایی

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
قیمت نفت همچنان در سربالایی

اقتصادنیوز: قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا، تحت تاثیر تنشهای ژئوپلیتیکی بالا در خاورمیانه که دورنمای عرضه جهانی بالاتر را تحت الشعاع قرار داد، افزایش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با 80 سنت معادل 1.08 درصد افزایش، به 74 دلار و هفت سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 85 سنت معادل 1.21 درصد افزایش، به 70 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسید.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار شرکت آی جی اظهار کرد: پس از نگرانیهای اولیه ناشی از ریسکهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، بازگشت حدی از آرامش به بازارهای جهانی مشاهده شده است، اما فعالان بازار همچنان به تحولات آینده این منطقه چشم دوخته اند.

خبر مرتبط تمرکز بازار بر تقاضای سوخت جهانی / قیمت نفت اوج گرفت

اقتصادنیوز: قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا با واکنش سرمایه گذاران به افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت.

رژیم صهیونیستی در اوایل روز پنج شنبه، مرکز بیروت را بمباران کرد که دستکم شش کشته بر جای گذاشت. نیروهای ارتش این رژیم روز گذشته در جبهه لبنان، مرگبارترین روز خود را در یک سال گذشته تجربه کردند.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار شرکت آی جی گفت: تردید دارم که «اسرائیل»، زیرساخت نفتی ایران را هدف قرار دهد زیرا چین اقدامی، قیمت نفت را به مرز 80 دلار در هر بشکه خواهد رساند که مورد پسند هم پیمانان «اسرائیل» نیست؛ زیرا در مقابله با تورم، پیشرفتهایی داشته اند.

در این بین، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 27 سپتامبر، به میزان 3.9 میلیون بشکه افزایش یافت و به 417 میلیون بشکه رسید. این داده ها برخلاف پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود که کاهش 1.3 میلیون بشکه ای این ذخایر را برآورد کرده بودند.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: افزایش ذخایر آمریکا، به این شواهد افزود که بازار از عرضه خوبی برخوردار است.

با این حال، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه گفت: قیمت نفت افزایش یافته است زیرا بازارها احتمال کاهش عرضه نفت به دلیل مناقشه در خاورمیانه را منتفی نمی دانند.

نواک پس از دیدار کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس که هیچ تغییری در سیاست تولید این گروه را پیشنهاد کرد، دوباره تاکید کرد قیمت نفت ریسک مناقشه را لحاظ کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت در سپتامبر برای نخستین بار از سال 2021، به زیر 70 دلار سقوط کرد اما تشدید تنشها در خاورمیانه، قیمت نفت را به بالای 75 دلار رساند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
قیمت نفت همچنان در سربالایی 2