شنبه 31 شهریور 1403

قیمت وال مش (wallmesh) در مقایسه با وال پست سنتی

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
قیمت وال مش (wallmesh) در مقایسه با وال پست سنتی

وال مش جدیدترین روش مهار لرزه ای دیوارها است که مورد تایید سازمان نظام مهندسی و پیوست ششم آیین نامه 2800 می باشد.

رپرتاژ آگهی: در پیوست ششم آیین نامه 2800 توضیح داده شده است که اجرای وال مش ارزان ترین روش مهار لرزه ای اجزای غیر سازه ای است. از این رو این روش بسیار مورد توجه مهندسین و پیمانکاران ساختمانی قرار گرفته است. در ادامه مقاله با مقایسه قیمت وال مش با وال پست سنتی، دلیل ارزان تر بودن هزینه و قیمت وال مش (wallmesh) را نسبت به سایر روش های اجرای وال پست توضیح خواهیم داد.

قیمت فروش وال مش (wallmesh) چقدر است؟

یکی از دغدغه های اصلی پیمانکاران ساختمانی برای اجرای یک روش جهت مهار لرزه ای ساختمان ها، هزینه ای است که باید از این بابت پرداخت کنند. قیمت وال مش با توجه به عوامل مختلف نسبت به سایر روش های اجرای وال پست کمتر است و این بدین معناست که این سیستم می تواند انتخابی عالی برای اجرا در ساختمان های مختلف محسوب شود.

قیمت وال مش تحت تاثیر متراژ پروژه ساختمانی و مصالح استفاده شده از جمله پلاستر وال مش، توری و مش فایبرگلاس، نبشی و ناودانی منقطع و میزان چسب اپوکسی (در صورت صلاحدید طراح جهت مهار نبشی و ناودانی) می باشد. علاوه بر این موارد، دستمزد اکیپ های اجرایی نیز عامل مهمی در محاسبه هزینه اجرای وال مش در انواع ساختمان بتنی و فولادی می باشد.

مهمترین نکاتی که هنگام خرید وال مش باید بدانید چیست؟

در صورت نیاز به خرید وال مش دیوار، باید به نوع مصالح استفاده شده و همچنین آیین نامه های موجود در این مورد توجه داشته باشید. با توجه به اینکه وال مش بعنوان وال پست نوین در صنعت ساختمان شناخته می شود، بسیار مهم است که استانداردهای مربوط به نوع مصالح استفاده شده مورد بررسی قرار گیرند. در ادامه به نکاتی که می بایست در هنگام خرید وال مش دیوار مورد توجه قرار گیرند، اشاره کنیم.

1. انتخاب جنس توری و مش فایبرگلاس مطابق ضوابط آیین نامه

جنس توری مش فایبرگلاس می تواند به دو صورت مقاوم به قلیا یا AR یا مش فایبرگلاس E-glass باشد. توری فایبرگلاس مقاوم به قلیا در برابر محیط های سیمانی و قلیایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد، اما مش فایبرگلاس معمولی در برابر محیط های سیمانی و قلیایی حساسیت بالایی دارد.

2. استفاده از مش و توری فایبرگلاس با حداقل ابعاد چشمه 5 میلیمتر

فاصله بین چشمه‌ها (یک نخ تا نخ مجاور) در ساختار شبکه‌ای مش و توری فایبرگلاس بنا به طراحی میتواند متفاوت باشد. مطابق با ضابطه شماره 714 سازمان برنامه و بودجه کشور، ابعاد چشمه مش فایبرگلاس حداقل باید 5 میلی متر باشد. همچنین در شبکه الیاف فاصله بین چشمه ها نباید بیش تر از 10 میلیمتر باشد.

3. در صورت خرید مش فایبرگلاس AR، محصول باید دارای نتایج تست آزمون مقاومت به قلیا باشد

پیمانکاران باید در هنگام خرید مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا به این نکته توجه داشته باشند که این توری ها حتما باید با نتایج تست آزمون مقاوم به قلیا مورد استفاده قرار گیرند.

4. گرماژ توری و مش فایبرگلاس مورد استفاده در سیستم وال مش

گرماژ توری فایبرگلاس باید مطابق با ضوابط آیین نامه ای اجرای وال مش انتخاب گردد. به طور کلی و مطابق پیوست شش استاندارد 2800، در صورتی که وال مش به صورت سراسری اجرا شود و کل دیوار را بپوشاند، می توان از مش فایبرگلاس با گرماژ 4 گرم بر متر مربع استفاده کرد. اما اگر وال مشبه صورت نواری مورد استفاده قرار گیرد، گرماژ توری فایبرگلاس باید حداقل 100 گرم بر متر مربع باشد.

5. اگر از پلاستر سیمانی استفاده می شود حتما باید از مش فایبرگلاس AR استفاده شود

پلاستر استفاده شده برای اجرای وال مش باید مطابق با نوع مش فایبرگلاس انتخاب گردد. در صورتی که مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا استفاده شود، می توان از پلاستر سیمانی استفاده کرد. اما به دلیل اینکه مش فایبرگلاس E-glass مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی ندارد، فقط می تواند با پلاستر گچی مورد استفاده قرار گیرد.

کاهش هزینه اجرای مهار دیوار غیر سازه ای به روش وال مش

کاهش هزینه اجرای وال پست دیوار یکی از دغدغه های اصلی کارفرمایان و پیمانکاران ساختمانی است. در واقع در شرایط کنونی که بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی می تواند هزینه های پروژه های ساختمانی را افزایش دهد، کارفرمایان از هر روش مورد تایید نظام مهندسی که هزینه کمتری داشته باشد، استقبال می کنند.

وال مش بعنوان یک وال پست نوین به دلایل مختلف توانسته به یکی از بهترین سیستم های مهار لرزه ای در دیوارها شناخته شود. این در حالی است که امکان اجرای وال مش پس از دیوارچینی کامل و بدون نیاز به وادارهای فلزی وجود دارد. موارد زیادی باعث می شوند تا قیمت وال مش نسبت به سایر وال پست های ساختمانی مناسب‌تر باشد که در ادامه مقاله قصد داریم به آن ها بپردازیم.

1. طراحی و اجرای وال مش بدون نیاز به وادارهای افقی و قائم

مهم ترین دلیل مناسب بودن قیمت وال مش نسبت به سایر وال پست ها مانند وال پست منقطع، فلسفه متفاوت طراحی این سیستم است. برخلاف وال پست منقطع، وال مش بدون نیاز به وادارهای قائم و افقی اجرا می شود. فقط کافیست که دیوارچینی مطابق با شرایط معمول انجام شود و سپس مراحل اجرای وال مش انجام گیرند.

2. اجرای وال مش و مهار دیوار بدون نیاز به میلگرد بستر

میلگرد بستر المان فولادی است که استفاده از آن در سیستم وال پست منقطع اهمیت بسیار زیادی دارد. اجرای وال مش بدون نیاز به میلگرد بستر است. از این رو نیاز به استفاده از این المان فولادی نبوده و این موضوع روی قیمت مهار لرزه ای ساختمان ها تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

3. حذف بست و قلاب میلگرد بستر در روش وال مش

بست و قلاب وال پست که معمولا برای میلگرد بستر مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند هزینه های اضافه را برای اجرای وال پست به همراه داشته باشند. با توجه به حذف میلگرد بستر در روش وال مش، نیازی به بست و قلاب وال پست نیز نیست.

4. حذف نبشی و ناودانی منقطع کنار ستون در روش وال مش

نبشی ها و ناودانی های منقطع از جمله قطعات فولادی هستند که خرید و اجرای آن ها در ساختمان های مختلف می تواند هزینه زیادی را به همراه داشته باشد. وال مش بدون نیاز به نبشی ها در کنار ستون اجرا می شود. از این رو هزینه مهار دیوار بدون نیاز به اجرای نبشی ها محاسبه می گردد.

5. کاهش دستمزد اکیپ اجرایی در روش وال مش

اجرای وال مش با اکیپ های نیمه متخصص که کار پلاسترکشی را بلد هستند نیز قابل انجام است. این موضوع باعث می شود تا هزینه های اجرای وال مش بسیار کاهش پیدا کند و بتوان با پرداخت دستمزد اکیپ اجرایی کمتر، اقدام به اجرای وال مش نمود.

مقایسه قیمت وال مش و قیمت وال پست های سنتی و فلزی

مهم ترین برتری وال مش به عنوان جدیدترین نوع وال پست، قیمت کمتر آن است. در واقع قیمت وال مش نسبت به وال پست های مرسوم کمتر است که دلیل این موضوع را قبلا به تفصیل توضیح دادیم. طبق بررسی های آماری، هزینه های اجرای وال مش 30 الی 50 درصد کمتر از سایر وال پست ها می باشد که این موضوع تاثیر بسیار زیادی روی کاهش هزینه های اجرای پروژه دارد.

فروش وال مش و ارسال به سراسر کشور

در صورت نیاز به خرید وال مش، باید به شرکت هایی که به صورت تخصصی در زمینه انواع وال پست ها همچون وال مش و وال پست منقطع فعال هستند مراجعه کنید. شرکت وال مش، یکی از شرکت های پیشرو در زمینه فروش و مشاوره خرید وال مش است. کارشناسان این شرکت، آماده ارائه خدمات مشاوره جهت خرید وال مش به پیمانکاران ساختمانی هستند. پیمانکاران می توانند با ارسال نقشه معماری و سازه ساختمانی به کارشناسان فروش شرکت وال مش، نسبت به متره و برآورد مقدار مش فایبرگلاس، تعداد پروفیل های نبشی و ناودانی منقطع، مقدار چسب اپوکسی مورد نیاز و مقادیر پلاستر اقدام کنند. در نهایت قیمت تمام شده وال مش با توجه به نوع مصالح مورد نیاز و میزان این مصالح به کارفرما اعلام خواهد شد.

راهنمای اخذ نمایندگی وال مش

وال مش، یکی از انواع روش‌های اجرای وال پست در ساختمان ها است که می تواند باعث افزایش مقاومت دیوارهای غیر باربر در برابر زلزله و باد شود. این سیستم با کمک توری یا مش فایبرگلاس روی دیوارهای غیر سازه ای و پیرامونی اجرا می شود. با توجه به قیمت وال مش و رشد چشمگیر اجرای آن در ساختمان ها، بسیاری از فعالان صنعت ساختمان مشتاق به دریافت نمایندگی فروش وال مش می باشند. در صورتی که با توجه به مزایای این روش، قصد دریافت نمایندگی وال مش را دارید؛ می توانید با کارشناسان ما در شرکت وال مش در ارتباط باشید. در این شرکت به افراد متخصص و باتجربه که قصد فعالیت در حوزه وال مش را دارند، نمایندگی اعطا می شود.

راه های ارتباطی با شرکت وال مش عبارتند از:

وبسایت شرکت وال مش: wallmesh

شماره تماس شرکت وال مش: 41824-021

-->

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
قیمت وال مش (wallmesh) در مقایسه با وال پست سنتی 2
قیمت وال مش (wallmesh) در مقایسه با وال پست سنتی 3