سه‌شنبه 10 مهر 1403

قیمت 14 هزار کالا اعلام شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
قیمت 14 هزار کالا اعلام شد

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

10 مهر 1354؛ نرخ 14 هزار کالا تعیین و اعلام شد

وزیر بازرگانی در اجتماع بازاریان تهران یک بار دیگر سیاست دولت را در امر پیکار با گرانفروشی تشریح کرد و به مشکلات و مسائل بازار تهران از نزدیک رسیدگی کرد.

مهدوی گفت: تاکنون نرخ 14 هزار کالا تعیین و اعلام شده و ممکن است در تعیین نرخ‌ها اشتباهی شده باشد. باید این اشتباهات را مردم و شما تذکر بدهید تا اصلاح شود.

وزیر بازرگانی ضمن اشاره به این نکته که به زودی تالار قیمت‌ها در وزارت بازرگانی شروع به کار خواهد کرد و آخرین اطلاعات و نرخ‌ها را در دنیا در اختیار مصرف‌کننده و فروشنده قرار خواهد داد تا همه با اعتماد و اطمینان به دادوستد کنند.

شنیده ایم که صحبت از رکود می‌شود با هزینه‌ها و پولی که دولت خرج می‌کند و بازار شیرینی که به وجود آمده است رکود معنی ندارد ما هر روز تقاضا را بالا می بریم شما باید کمک کنید جنس به دست مردم برسد.

10 مهر 1364؛ بیشترین تنبیه درباره رشوه‌خواری اعمال می شود

چگونگی طرح قانون جدید استخدامی کشوری و توجه به نیروی انسانی متخصص و متعهد در وزارتخانه‌ها و ایجاد تحول در نظام اداری و نحوه تغییر حالت‌های استخدامی کارمندانی که در ضمن خدمت موفق به گذراندن دوره‌های خاصی می‌شوند و نیز چگونگی طرح طبقه‌بندی کارکنان دولت و معلمان و تشدید تنبیه تخلفات اداری در رابطه با رشوه و ارتشا، اهم مسائلی بود که مهندس رضوی، معاون نخست‌وزیر و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در یک مصاحبه مطبوعاتی در ارومیه عنوان کرد.

10 مهر 1374؛ طرح بیمه تسهیلات بانکی به زودی اجرا می‌شود

طرح بیمه تسهیلات بانکی به زودی اجرا خواهد شد. دکتر عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی ایران اعلام کرد: به موجب این طرح که به تایید صنعت بیمه و سیستم بانکی رسیده است، تمامی وام‌های معادل یا کمتر از 30 میلیون ریال ازسوی شرکت‌های بیمه تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: این طرح برای کمک به دریافت کنندگان وام از سیستم بانکی به اجرا درمی‌آید و مشکلات وام‌گیرندگان از نظر ارائه برخی وثیقه‌ها جهت دریافت وام را از میان برداشته و بیمه‌نامه را جایگزین آن می‌کند.

دکتر همتی در مورد نحوه اجرای این طرح گفت: هر یک از بانک‌ها به صورت مستقلی و در چارچوب نرخ و شرایط تاییدشده ازسوی بیمه مرکزی ایران با شرکت‌های بیمه وارد مذاکره شده و نسبت به عقد قرارداد بیمه تسهیلات بانکی اقدام خواهند کرد.

10 مهر 1384؛ نظارت مجمع تشخیص بر عملکرد سه قوه

مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصویب آیین‌نامه‌ای دامنه فعالیت خود را ارتقا داد و به حوزه نظارت بر عملکرد قوای سه‌گانه مملکتی در رابطه با اجرای مصوبات مربوط به سیاست‌های کلی نظام وارد شد.

به موجب این آیین‌نامه که خبر آن توسط دبیر و سخنگوی این مجمع منتشر شد، مجمع تشخیص مصلحت نظام با نظارت بر عملکرد قوای مقننه، مجریه و قضاییه و پیگیری سیاست‌های کلی نظام که به تصویب مقام معظم و رهبری رسیده است، مانع از تداخل سلیقه‌ها و تعارضات ناشی از بعضی تصمیم‌گیری‌ها در سیاست‌های درازمدت و سند چشم‌انداز رشد توسعه 20 ساله ایران خواهد شد.

وزیر نفت: تابع نظر وزارت امور خارجه در مورد هند هستیم

نظر وزارت امور خارجه در رابطه با ادامه و حفظ ارتباط اقتصادی و نفتی با هند، پس از رای مثبت این کشور به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، به عنوان نظر رسمی کشور و وزارت نفت مورد اجرا قرار می‌گیرد.

مهندس کاظم وزیری هامانه، سرپرست وزارت نفت افزود: تاکنون دستورالعملی به وزارت نفت درخصوص تغییر در مذاکرات با هندی‌ها در پروژه‌های در حال مذاکره دریافت نکرده‌ایم.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید