پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

لاهوز یک تنه علیه همه کارشناسان داوری / داور جنجالی: علیه بارسا به ناحق پنالتی نگرفتند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
لاهوز یک تنه علیه همه کارشناسان داوری / داور جنجالی: علیه بارسا به ناحق پنالتی نگرفتند!

متئو لاهوز، داور بازنشسته اسپانیایی با اظهارنظر درباره پنالتی ای که علیه بارسلونا گرفته نشد جنجالی شد.

به گزارش "ورزش سه"، بازی دیروز بارسلونا و خیرونا که با برتری 4-1 تیم هانسی فلیک به پایان رسید، یک تصمیم جنجالی داوری داشت. در اواخر نیمه اول مونیز روئیز، داور مسابقه بعد از برخورد توپ به دست اینیگو مارتینز اعلام پنالتی کرد ولی بعد از بررسی صحنه با وی‌ای‌آر حکم خود را برگرداند.

در اسپانیا هواداران خیرونا و البته هواداران رئال درباره این تصمیم مونیز جنجال به پا کردند. با این‌حال اکثر کارشناسان داوری حق را به داور مسابقه داده و گفتند قانون خیلی مشخص است: در صورتی که توپ بعد از برخورد به بازیکن هم‌تیمی ریباند کرده و به دست بازیکن همان تیم برخورد کند نمی‌توان پنالتی اعلام کرد.

در آن صحنه توپ بعد از برخورد به الخاندرو بالده، بازیکن بارسا، به دست اینیگو مارتینز اصابت کرده بود.

متئو لاهوز، داور بازنشسته و مشهور اسپانیایی، امروز در مصاحبه با کادنا کوپا درباره آن صحنه صحبت‌هایی کرد که جنجالی شده است. او با انتقاد از مونیز گفت اگر قضاوت بازی را برعهده داشت پنالتی اعلام می‌کرد.

لاهوز گفت: "اینجا نباید قوانین فوتبال را تفسیر کرد. بالده به سمت دروازه است و ضربه او به سمت دروازه خودی است. با توجه به شرایط بازی دو گزینه محتمل است: یکی اینکه تراشتگن توپ بالده را سیو کند یا اینکه توپ بالده وارد دروازه بارسا بشود. وقتی احتمال گل به خودی بالا باشد می‌گوییم اینیگو مانع از این شده و در نتیجه باید پنالتی اعلام می‌شد."