چهارشنبه 18 مهر 1403

لزوم بهره‌برداری صحیح از ماه محرم در راستای تبیین مسائل روز جامعه

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
لزوم بهره‌برداری صحیح از ماه محرم در راستای تبیین مسائل روز جامعه

حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر مدیریت زمان و بهره برداری صحیح از ماه محرم در تبیین مسائل روز جامعه گفت: محرم فرصتی مناسب برای نهادینه کردن ارزش های اجتماعی، هنجارهای اخلاقی و تبیین مباحث موردنیاز جامعه از سوی علما و روحانیان و واعظین دین و مبلغان عرصه تبلیغ دین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، آن را فرصتی بی نظیر برای عمق بخشیدن به باورها و اعتقادات دینی مردم دانست و اظهار کرد: می بایبست از ماه محرم به عنوان فرصت بی بدیل در راستای تبیین مسائل و مباحث اخلاقی و تربیتی برای عموم مردم به ویژه نسل جوان به نحو مطلوب بهره برد.

وی با تاکید بر مدیریت زمان و بهره برداری صحیح از ماه محرم در تبیین مسائل روز جامعه افزود: محرم فرصتی مناسب برای نهادینه کردن ارزش های اجتماعی، هنجارهای اخلاقی و تبیین مباحث موردنیاز جامعه از سوی علما و روحانیان و واعظین دین و مبلغان عرصه تبلیغ دین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین از ماه محرم به عنوان ظرفیتی مهم و فرصت بسیار مهم برای دست اندرکاران حوزه فرهنگ دین به منظور برنامه ریزی در راستای رشد و اعتلای فرهنگ دینی یاد کرد و گفت: با اشاره به اهمیت ظرفیت ماه محرم، اگر دستگاه های فرهنگی این فرصت طلایی را از دست دادند در سایر فرصت های دراختیار نمی توانند به خوبی به مباحث دینی، تربیتی، اخلاقی و اجتماعی بپردازند.

انصاری راد با بیان اینکه امروزه آسیب های اجتماعی متعددی در جامعه وجود دارد که کاهش و رفع آنها از اهم مطالبات مقام معظم رهبری است تاکید کرد: باید از فرصت محرم در کاهش و رفع آسیب هایی نظیر اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی و مناطق بحرانی بهره ببریم.

وی ابراز داشت: در زمینه تحولات حوزه فرهنگی و احیای دین، مدیون ماه محرم هستیم و مردم ولایتمدار در این ماه ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی به صورت خودجوش به عزاداری پرداخته و در راستای توسعه و گسترش این فرهنگ ناب گام برمی‌دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین به تبیین فلسفه عزاداری در ماه محرم پرداخت و بیان کرد: هدف اصلی دستگاه های فرهنگی به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی این است که از رهگذر ماه محرم و عزاداری، به مطالبات دینی دست یابیم.

انصاری راد در ادامه با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی باید فضا و بستر لازم را برای تحقق این مهم فراهم کنند تصریح کرد: هیئات مذهبی نقش موثر و تعیین کننده ای در برگزاری مراسمات عزاداری امام حسین (ع) را دارند و می توانند این نقش را اعتلا ببخشند و به درستی ایفا کنند.

حضور بدون ماسک در هیات‌های عزاداری ممنوع است

وی در ادامه این گفت وگو تاکید کرد: حضور بدون ماسک در هیات‌های عزاداری ممنوع است و زمان اجرای مراسم‌ها نیز نباید بیشتر از 2 ساعت باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به مسئولیت خطیر مسؤولان هیئات مذهبی در شرالیط کنونی شیوع ویروس کرونا گفت: کسی جز مسئولان هیئات به خوبی از عهده این مسؤولیت برنمی آید، چراکه در برپایی و مدیریت مجالس عزاداری دارای تجربه هستند و این به خوبی اثبات کرده اند.

انصاری راد ابراز داشت: همچنین مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) می توانند در کنار مسؤولان هیئات مذهبی مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان را مدیریت کنند و بر غنای این مجالس بیفزایند.

انتهای پیام /