سه‌شنبه 12 تیر 1403

لزوم تبیین اهداف انقلاب اسلامی و شرایط جنگ تحمیلی برای نسل جوان

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
لزوم تبیین اهداف انقلاب اسلامی و شرایط جنگ تحمیلی برای نسل جوان

قم - مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر لزوم تبیین اهداف انقلاب اسلامی و همچنین شرایط دوران هشت سال جنگ تحمیلی برای نسل جوان از سوی ستاد ملی کنگره شهدا تاکید کرد.

قم - مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر لزوم تبیین اهداف انقلاب اسلامی و همچنین شرایط دوران هشت سال جنگ تحمیلی به نسل جوان از سوی ستاد ملی کنگره شهدا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه سه شنبه در دیدار مسئولان برگزاری کنگره ملی 6090 شهید استان قم اظهار داشت: در راستای برپایی کنگره ملی شهدای استان قم ویژگی‌های برجسته مردم قم همانند فرهنگ مقاومت، ایستادگی و بصیرت آنان در وقایع مهم باید به آن پرداخته شود تا جوانان و نسل امروز بدانند که وارث چه ارزش‌های والایی هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، شهدای دفاع مقدس را ادامه دهنده راه شهدای انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز داشت: در این کنگره می‌بایست به تمامی شهدا از دوره انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت پرداخته شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در راستای تضعیف ایمان و القا شبهات در نسل جوان بیان داشت: ممکن است برخی از جوانان با توجه به فعالیت‌های دشمنان در برخی از موضوعات همانند مبانی انقلاب اسلامی دچار تردید شده باشند و در این زمینه می‌بایست جهاد تبیین در جهتی صورت گیرد که با پرداختن به زندگی و سیره شهدا به ابهامات و سوالات جوانان پاسخ داده شود.

وی تاکید کرد: ستاد ملی کنگره شهدای استان قم باید از هر فرصتی در راستای تبیین اهداف انقلاب اسلامی و همچنین پرداختن به مسائل مختلف و شرایط سخت سال‌های دفاع مقدس استفاده کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در سال جاری یکصدمین سالگرد باز تأسیس حوزه علمیه قم و همچنین شصتمین سالگرد نهضت اسلامی امام خمینی (ره) را نیز داریم که ستاد ملی کنگره شهدای استان قم به این دو مقوله نیز باید بپردازد و اهمیت آن برای جامعه بازگو شود.

امام جمعه قم با اشاره به تحولاتی که در ایران پس از ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم رخ داد عنوان داشت: مهاجرت حضرت فاطمه معصومه (س) در حقیقت از نقاط برجسته ای بود که تکمیل کننده اهداف مهاجرت امام رضا (ع) است.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: حوزه علمیه قم در کنار بارگاه منور حضرت کریمه اهل بیت (ع) شکل گرفت که در این بین مردم قم نیز از اجر بسیاری برخوردار هستند و همواره در عرصه‌های مختلف در میدان حضور داشتند که باید قدردان آنان باشیم.