یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

لیگ برتر فوتبال زنان؛ چالشی برای کسب سهمیه آسیایی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
لیگ برتر فوتبال زنان؛ چالشی برای کسب سهمیه آسیایی

تهران - ایرنا - زمانی تا آغاز لیگ برتر فوتبال زنان باقی نمانده و رنگ و بوی لیگ برتر با حضور شهرداری سیرجان در جام باشگاه‌های آسیا تغییر کرده است و مدعیان هم برای قهرمانی در لیگ و هم کسب سهمیه آسیایی با انگیزه‌ای مضاعف گام به لیگ برتر خواهند گذاشت.

به گزارش ایرنا، با برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال زنان، این رقابت‌ها از 22 آبان آغاز می‌شود.

در این فصل 12 تیم شامل باتری زارع، نماینده البرز، سارگل بوشهر، ذوب‌آهن اصفهان، شهرداری سیرجان، کیان نیشابور، ملوان بندرانزلی، سپاهان اصفهان، ملی‌پوشان شهرکرد، پالایش گاز ایلام، همیاری آذربایجان غربی و خاتون بم شرکت کردند که این مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.

در فصل گذشته هم 12 تیم در 2 گروه 6 تیمی باهم رقابت کردند. در گروه نخست شهرداری بم، سپاهان اصفهان، نماینده البرز، ذوب‌آهن اصفهان، همیاری آذربایجان غربی و نماینده خوزستان حضور داشتند و در دیگر گروه تیم‌های وچان کردستان، شهرداری سیرجان، پالایش گاز ایلام، ملوان بندرانزلی، زاگرس شیراز و نماینده بوشهر به رقابت پرداختند.

با مرور اسامی تیم‌های فصل گذشته و تیم‌های فصل جدید، نام برخی از تیم‌های ناآشنا به چشم می‌خورد. تیم‌هایی چون باتری زارع، کیان نیشابور و ملی‌پوشان شهرکرد که به تازگی به لیگ برتر قدم گذاشته‌اند و هنوز شناختی از آنها نداریم و مشخص نیست که کیفیت بازی‌ها چگونه پیش خواهد رفت.

اما در فصل گذشته برخلاف تصوری که همواره از قهرمانی شهرداری بم داشتیم، این تیم با 11 امتیاز نایب قهرمان شد و شهرداری سیرجان با 13 امتیاز قهرمان شد و برای نخستین مرتبه سهمیه حضور در جام باشگاه‌های آسیا را به عنوان نخستین تیم زنان فوتبال ایران بدست آورد.

سیرجانی‌ها اکنون در اردون حضور دارند و باید به مصاف نمایندگان اردن، هند و ازبکستان بروند.

شهرداری بم نیز از تیم‌های قدرتمند این سال‌های لیگ برتر زنان است که هفت عنوان قهرمانی را در کارنامه دارد. مرضیه جعفری سرمربی این تیم در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد که با هدف پرورش استعداهای جدید، تیم جوانی را راهی لیگ برتر کرده است.

اما جایگاه سوم و چهارم فصل گذشته لیگ برتر نیز هم از آن سپاهان اصفهان با هفت امتیاز و وچان کردستان با 2 امتیاز شد.

در واقع این چهار تیم در مرحله پلی‌آف برای نخستین بار به رقابت پرداختند.

حال با بهبود شرایط کرونا بازی‌ها به روال قبل بازگشته و باید دید با حضور تیم‌های جدید در لیگ برتر و نیز حضور شهرداری سیرجان در جام باشگاه‌های آسیا مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان از کیفیت مطلوب برخوردار خواهد بود یا خیر.

همچنین نباید فراموش کنیم که در این فصل هم انگیزه تیم‌ها برای رسیدن به قهرمانی دوچندان شده است زیرا قهرمان برای دومین بار باید در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند و باید دید که قرعه به نام کدام تیم می‌افتد.

*س_برچسب‌ها_س*
لیگ برتر فوتبال زنان؛ چالشی برای کسب سهمیه آسیایی 2
لیگ برتر فوتبال زنان؛ چالشی برای کسب سهمیه آسیایی 3