جمعه 10 فروردین 1403

ماجرای سقوط پیرمرد از دیواره سنگی رودخانه

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع

بررسی های میدانی درباره ماجرای سقوط پیرمرد کرونایی درون رودخانه (کال) بولوار آموزگار مشهد نشان می دهد که هیچ گونه علایم ظاهری ناشی از جنایت وجود ندارد اما تحقیقات قضایی در خصوص چگونگی و علت سقوط شبانه پیرمرد 80 ساله روی سنگ فرش سیمانی رودخانه آغاز شده است.

به گزارش خراسان، قاضی ویژه قتل عمد مشهد در تشریح این ماجرا و با رد برخی شایعات در فضاهای مجازی به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: سپیده دم پانزدهم مرداد و در پی گزارش رئیس کلانتری سجاد مشهد مبنی بر مرگ مشکوک پیرمردی مجهول الهویه که درون رودخانه (کال) بولوار آموزگار سقوط کرده بود، بلافاصله تحقیقات میدانی در بیمارستان فارابی آغاز و مشخص شد که متوفی «محمدرضا - ص» نام داشته و ساعت 23:10 (چهاردهم مرداد) هنگام بازگشت از یک مجلس عزاداری و به دلیل نامعلومی از ارتفاع 5 متری دیواره سنگی رودخانه سقوط کرده و پس از برخورد با سنگ فرش سیمانی جان خود را از دست داده است.

قاضی دکتر صادق صفری افزود: بررسی های بیشتر بیانگر آن بود که پیرمرد 80 ساله از روضه خوان های محلی است که معمولا عبایی قهوه ای رنگ بر دوش می اندازند و از احترام ویژه ای در مجالس عزاداری و روضه خوانی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: با حضور دکتر حسین زاده (پزشک قانونی مشهد) بررسی های تخصصی و معاینات دقیق پزشکی نیز صورت گرفت که آثار ظاهری ناشی از جنایت وجود نداشت اما عکس برداری از ریه و دیگر معاینات مقدماتی نشان داد که متوفی به بیماری کرونا مبتلا بوده و شکستگی های مختلف اندام وی نیز به دلیل سقوط از ارتفاع 5 متری دیواره سنگی رودخانه است.

قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تاکید کرد: در عین حال با حضور سرهنگ نجفی (رئیس دایره قتل عمد پلیس آگاهی خراسان رضوی) و کارآگاهان جنایی، محل سقوط این فرد نیز مورد بازبینی دقیق و تحلیل های جنایی قرار گرفت که باز هم هیچ گونه آثار ظاهری از وقوع جنایت عمدی به دست نیامد.

قاضی ویژه قتل عمد مشهد همچنین خاطرنشان کرد: تحقیقات قضایی و پلیسی درباره علت و چگونگی سقوط پیرمرد درون رودخانه ادامه دارد.