شنبه 8 اردیبهشت 1403

ماجرای عدم پخش مراسم عزاداری هیئت مذهبی بعثت از صدا و سیما یزد چه بود؟

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ماجرای عدم پخش مراسم عزاداری هیئت مذهبی بعثت از صدا و سیما یزد چه بود؟

نخل بند، مدیحه سرای هیئت بعثت گفت: هیچ مشکلی با اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد و صدا و سیمای مرکز استان نداریم و علت عدم پخش عزاداری هیئت بعثت از صدا و سیما به هیچ وجه سیاسی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین نخل بند در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار داشت: اینکه هر هیئت مذهبی باید در چارچوب دقیق تاریخی و مذهبی و در مسیر درست حرکت کند هیچ شکی نیست و هم مداحان و هم روحانیون هیئات باید مطالب خود را بر اساس کتب و مستندات تاریخی مطرح کنند.

وی افزود: بر همین اساس از ابتدا تاکنون همکاری شایسته ای با اداره کل تبلیغات استان یزد و صدا و سیمای مرکز استان داشته ایم. نخل بند ادامه داد: در سال 89 نوحه ای را در هیئت بعثت خوانده بودم اما در سال جاری این نوحه را نخواندم و مداح دیگری این نوحه را اجرا کرد و این نوحه عینا جملات ناحیه ی مقدسه امام زمان (عج) است. وی تصریح کرد: جلسه ای با حجت الاسلام نجیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد داشتیم و در مورد این نوحه صحبت هایی انجام شد و نکته مهم این بود که خود امام حسین (ع) به خاطر آزاداندیشی قیام کردند اما نگاه همه ما باید آزادی توام با آگاهی باشد و با آزادی توام با بی بند و باری مخالف هستیم. مدیحه سرای هئیت بعثت یزد بیان کرد: هیچ یک از این مباحث موضوعی نیست که اداره کل تبلیغات اسلامی، هیئات مذهبی، صدا و سیما و مردم عزادار نسبت به آن شک و شبهه ای داشته باشند اما دنیای کفر و استکبار این روزها مملو از حیله و نیرنگ است و هر حرکتی را به نفع خود و بر اساس اهداف خود تفسیر می کند به همین دلیل باید بیشتر و بهتر نسبت به این مسائل مراقبت کنیم. نخل بند ادامه داد: دنیای تشیع امروز دچار توهم استعمارگران است و استعمارگران هر لطمه ای که بتوانند به پیکره ی اسلام، به ویژه تشیع وارد می کند. وی با اشاره به اینکه سال ها تلاش ما این بود که هنجار های سیاسی و مذهبی در هیئت بعثت به سمت ناهنجاری نرود تصریح کرد: اکنون هم بر خلاف آنچه در رسانه های خارجی مطرح شد ما هیچ مشکلی نه با صدا و سیما و نه با سازمان تبلیغات اسلامی نداشتیم و فقط موضوع این بود که هیئت فهادان به دلیل ناهماهنگی با صدا وسیما از پخش زنده جا ماند و اجازه ضبط برنامه به دلیل ناهمنگی اتفاق افتاده را نداشت، زیرا به هر حال پخش زنده مستلزم انجام هماهنگی های لازم است. نخل بند ادامه داد: از آنجا که هیئت بعثت با هیئت فهادان رفاقتی چندین ساله دارد ما نیز از پخش زنده مراسم خود صرف نظر کردیم. وی تاکید کرد: این اتفاق کمترین اعتراض مقرضانه ای از ناحیه هیچ یک از هیئت ها نبوده و مردم و هیئت های دیگر هیچ نگرانی ای در این زمینه نداشته باشند. وی اظهار امیدواری کرد: همه ما بتوانیم در پرتو عنایات ائمه اطهار (ع)، عزاداران واقعی سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا باشیم. انتهای پیام /