جمعه 28 اردیبهشت 1403

ماجرای کلیر شدن آسمان ایران چیست؟ آسمان برخی مناطق ایران پرواز ممنوع شد؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
ماجرای کلیر شدن آسمان ایران چیست؟ آسمان برخی مناطق ایران پرواز ممنوع شد؟

برخی خبرها در فضای مجازی حاکی از اعلام وضعیت نوتام یا پرواز ممنوع در بعضی مناطق کشور است؛ به نظر می‌رسد این اعلام در راستای رزمایش برای سردرگمی اسرائیل برای عملیات انتقامی ایران باشد. ماجرای کلیر شدن آسمان ایران چیست؟ آسمان برخی مناطق ایران "پرواز ممنوع" شد؟ برخی خبرها در فضای مجازی حاکی از اعلام وضعیت نوتام یا پرواز ممنوع در بعضی مناطق کشور است؛ به نظر می‌رسد این اعلام در راستای رزمایش...

ماجرای کلیر شدن آسمان ایران چیست؟ آسمان برخی مناطق ایران "پرواز ممنوع" شد؟

برخی خبرها در فضای مجازی حاکی از اعلام وضعیت نوتام یا پرواز ممنوع در بعضی مناطق کشور است؛ به نظر می‌رسد این اعلام در راستای رزمایش برای سردرگمی اسرائیل برای عملیات انتقامی ایران باشد.

نوتام (NOTAM) نوعی هشدار است که توسط مقامات هوایی به خلبانان داده می‌شود. این هشدار در مورد وجود خطرات بالقوه در طول مسیر پرواز یا در مورد مکانی است که می‌تواند بر ایمنی پرواز تأثیر بگذارد. نوتام‌ها، اخطاریه‌های طبقه‌بندی نشده یا مشاوره‌ای هستند و از طریق ساختار مخابراتی از راه دور ابلاغ می‌شوند

تصویری از اعلام نوتام در ایران منتشر شده که رنگ‌های مختلفی دارد. رنگ زرد احتمال برخورد موشک و راکت را نشان می‌دهد، رنگ بنفش، پهپاد و قرمز، گانفایر است.

دیگر اخبار منتشر شده در فضای مجازی حکایت از این دارد که پروازها در نقاط غربی ایران کاهش یافته است

بلومبرگ فارسی نیز مدعی شد؛ به گزارش NOTAMN، تا دقایقی دیگر، حدود ساعت 00:00، همه‌ی پرواز ها در آسمان تهران متوقف خواهد شد.

دو پرواز استانبول به تهران برای بامداد امشب لغو شد!

هنوز این اخبار رسما تایید نشده است و عرشه آنلاین نمی تواند مستقلا این اخبار را تایید کند

کانال اخبار سوریه مدعی شد؛ پایتخت منطقه پرواز ممنوع شد... (این خبر صرفا در مرحله گمانه زنی است و تایید نمیشود)

پاسخ به یک شایعه؛ آسمان تهران کلییر نیست

در تصویر 5 پرواز ورودی به فرودگاه مهرآباد را از مبداهای زاهدان، آبادان، مشهد و بندرعباس مشاهده می‌کنید که تا حدود ساعت 1:30 نیمه‌شب، در باند فرودگاه مهرآباد به زمین خواهند نشست.

در واقع آسمان تهران کلیر نیست و به‌دلیل عبور پروازها از روی شهر تهران، تلاش می‌شود پروازهای شبانه از ساعت 12 تا 5 صبح انجام نشوند، مگر آنکه پروازی در فرودگاه مبدا خود تاخیر داشته باشد که به موجب آن، ساعت ورود آن به مهرآباد نیز مابین 12 شب تا 5 صبح خواهد بود و هیچ پروازی به‌دلیل ورود به تهران در بعد از ساعت 24 امشب، هدف قرار نخواهد گرفت.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

ماجرای کلیر شدن آسمان ایران چیست؟ آسمان برخی مناطق ایران پرواز ممنوع شد؟ 2
ماجرای کلیر شدن آسمان ایران چیست؟ آسمان برخی مناطق ایران پرواز ممنوع شد؟ 3
ماجرای کلیر شدن آسمان ایران چیست؟ آسمان برخی مناطق ایران پرواز ممنوع شد؟ 4
ماجرای کلیر شدن آسمان ایران چیست؟ آسمان برخی مناطق ایران پرواز ممنوع شد؟ 5