دوشنبه 16 مهر 1403

مادر شهید مدافع حرم زنجانی، دعوت حق را لبیک گفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مادر شهید مدافع حرم زنجانی، دعوت حق را لبیک گفت

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: مرحومه بانو فخری پورآقایاری مادر فداکار شهید مدافع حرم زنجانی، داود مرادخانی، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

علی کاظمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراسم تشییع این مادر شهید با حضور جمعی از مسؤولان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بهشت زهرا (س) زنجان برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: شهید داود مرادخانی در اول فروردین‌ماه سال 1348 در تهران به دنیا آمد و 6 ساله بود که خانواده‌اش به زنجان مهاجرت کردند.

وی اظهار داشت: در سال 65 به عنوان بسیجی داوطلب به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفت و در سال 66 وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: جوان انقلابی و پرورش‌یافته در پایتخت شور و شعور حسینی، 17ساله بود که سنگر دانش را رها کرد تا به یاری حسین زمان بر صدامیان بعثی بشورد و سرزمین‌های غرب و جنوب ایران، شرق دجله و هورالعظیم، قدم‌های این شهید را به خاطر دارند.

وی افزود: شهید مرادخانی در میدان نبرد در عملیات والفجر 10 در حلبچه، مجروح شد و از خیل جانبازان شیمیایی بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه شهید مرادخانی پس از پایان جنگ تحمیلی تا مقطع فوق دیپلم ادامه تحصیل داد، گفت: این شهید، مومنی مهربان وخوش‌رو و علاقه‌اش به امام راحل و رهبر انقلاب، وصف‌ناپذیر بود و همیشه فرمان ولایت، ارجح‌ترین پیام زندگی‌اش بود و به نماز عشق می‌ورزید و اقامه نماز اول وقت از مهمترین ویژگی‌های وی به شمار می‌رفت.

وی اظهار داشت: شهید داود مرادخانی با حمله دشمنان قسم‌خورده اسلام به حرم امامان معصوم (ع) و حضرت زینب (س)، طاقت نیاورد و به داوطلبان مدافع حرم پیوست.

کاظمی خاطرنشان کرد: سرهنگ پاسدار داود مرادخانی در 21 اسفندماه سال 1394 به آرزوی دیرینه‌اش دست یافت و در سوریه به وصال معبود رسید وحسین‌وار در راه دفاع از حریم زینبی به همرزمان شهیدش پیوست و در گلزار شهدای زنجان به خاک سپرده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین با بیان اینکه پدر شهید علی سجاسلوقیداری نیز آسمانی شد، گفت: مرحوم حاج ابراهیم پارسا پدر گرانقدر شهید والامقام، علی سجاسلوقیداری دعوت حق را لبیک گفته و آسمانی شد.

وی اظهار داشت: شهید علی سجاسلوقیداری، دهم فروردین‌ماه 1348 در شهرستان خدابنده دیده به جهان گشود و تا اول ابتدایی تحصیل کرد و به کشاورزی مشغول شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: وی از سوی بسیج به جبهه‌ها رفت و 24 اسفندماه سال 1366 در شاخ‌شمیران توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به پا و صورت به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مزار این شهید در زادگاهش واقع است.

به گزارش ایرنا، تاکنون در مجموع نام سه هزار شهید، هفت هزار و 500 جانباز و 586 آزاده در این استان به ثبت رسیده و 10 هزار خانوار معادل جمعیت 50 هزار نفری به صورت مستقیم با بنیاد شهید در ارتباط بوده و از خدمات این نهاد در حوزه‌های مربوطه بهره‌مند می‌شوند.

کنگره 3535 شهید استان زنجان سال 1400 برگزار می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*