جمعه 28 اردیبهشت 1403

ماموریت 15 جنگنده و ناو ارتش چین اطراف تایوان

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ماموریت 15 جنگنده و ناو ارتش چین اطراف تایوان

اقتصادنیوز: وزارت دفاع تایوان از پرواز 11 فروند جنگنده و چهار فروند ناو ارتش چین نزدیک این جزیره و آماده باش نیروهای خود خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت دفاع تایوان بعد از ظهر شنبه به وقت تهران بار دیگر از پرواز جنگنده‌ها و ماموریت ناوهای ارتش چین نزدیک این جزیره خبر داد.

هشدار وزارت دفاع تایوان به ارتش چین

به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که 11 فروند جنگنده و چهار فروند ناو ارتش چین اطراف این جزیره مشاهده شدند.

وزارت دفاع تایوان از شناسایی و رهگیری جنگنده‌ها و ناوهای چین و آماده باش شناورهای دریایی و سامانه های موشکی خود برای مقابله با هرگونه تهدید خبر داد.

انتشار راهبرد جدید امنیت ملی کاخ سفید

ناظران و کارشناسان نظامی بر این باورند که علیرغم تجهیز تایوان به سامانه‌های پدافندی و دفاع موشکی، نیروی هوایی این جزیره توان ایستادگی برابر نیروی هوایی ارتش چین را ندارد.

بر اساس آمار منتشر شده، نیروی هوایی ارتش چین بیش از 3370 فروند هواپیمای نظامی دارد. خلبانان رزمی نیروی هوایی چین به طور میانگین 100 تا 150 ساعت پرواز در سال انجام می‌دهند که میزان بسیار قابل توجهی است.

تحلیلگران نظامی بر رشد قابل توجه چین در ساخت ناوهای هواپیمابر و موشک‌های اتمی این کشور در تقابل با آمریکا و سایر رقبای منطقه‌ای نیز اشاره کرده‌اند.

بعد از سفر تحریک آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اوایل ماه آگوست به تایوان، وضعیت پیرامون این جزیره ملتهب شد. چین سفر پلوسی را نشانه‌ای از حمایت از جدایی‌طلبی در تایوان دانسته و آن را محکوم کرد.

چین در واکنش به این سفر دست به برپایی رزمایش‌های گسترده در اطراف تایوان زد. از آن زمان تاکنون چند کشور شامل فرانسه، لیتوانی، آمریکا و ژاپن، هیات‌هایی از برخی چهره‌ها و مقامات خود را به این جزیره اعزام کرده‌اند که این سفرها به نوبه خود تنشها در تنگه تایوان را افزایش داده‌اند.

تایوان از سال 1949 تا کنون به صورت خودمختار از چین اداره شده است. پکن این جزیره را یکی از استان‌های خودش می‌داند و با هر گونه ارتباطات رسمی کشور‌های دیگر با تایپه مخالف است.

همچنین بخوانید