یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

ماموگرافی

ماموگرافی

وب‌گاه عرشه آنلاین

سرطان سینه انواع مختلفی دارد و رایج‌ترین نوع آن در مجاری شیر «داکتال کارسینوم» به وجود می‌آید. هر فردی حتی آقایان هم ممکن است به سرطان سینه مبتلا شوند، اما با وجود تفاوت‌هایی که بین آقایان و خانم‌ها وجود دارد، درمان برای هر دو جنسیت تقریباً مشابه است. در این فرآیند، سلول‌های سرطانی از اولین تومور «تومور اولیه» جدا می‌شوند و از طریق عروق خونی یا لنفاوی به نقاط دوردست می‌روند. هنگامی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دانشمندان حسگری ساخته‌اند که بزاق دهان را برای تشخیص سرطان سینه آزمایش می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

دانشمندان حسگری ساخته‌اند که بزاق دهان را برای تشخیص سرطان سینه آزمایش می‌کند.

وب‌گاه فرارو

سرطان سینه انواع مختلفی دارد و رایج‌ترین نوع آن در مجاری شیر «داکتال کارسینوم» به وجود می‌آید. هر فردی حتی آقایان هم ممکن است به سرطان سینه مبتلا شوند، اما با وجود تفاوت‌هایی که بین آقایان و خانم‌ها وجود دارد، درمان برای هر دو جنسیت تقریباً مشابه است.

وب‌گاه خبر آنلاین

سرطان سینه می‌تواند به هر جایی از بدن متاستاز دهد؛ اما در اغلب موارد به استخوان‌ها «ستون فقرات» و سایر اعضای بدن «ریه‌ها، کبد، مغز یا غدد لنفاوی» گسترش خواهد یافت. بنابراین تشخیص زودهنگام و درمان به موقع این بیماری بسیار مهم است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبیعتاً سلول‌های سرطانی مانند سلول‌های طبیعی رفتار نمی‌کنند. این سلول‌ها با گذشت زمان، توده‌ای به نام تومور اولیه را تشکیل داده و در بافت‌های اطراف رشد می‌کنند و تبدیل به سرطان می‌شوند.

وب‌گاه مشرق نیوز

«چنگار» همان سرطان است با نامی مخوف که به سان خرچنگی، طعمه را در میان چنگال‌هایش اسیر کرده است؛ اما این بیماری همچون دهه‌های گذشته کُشنده نیست و خود را از چنگ سلول‌های سرطانی رهانید.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه مشرق نیوز

سرطان یکی از ترسناک‌ترین و نگران‌کننده‌ترین بیماری‌هاست، اما داشتن اطلاعات کافی در مورد سرطان تا حدود زیادی می‌تواند نگرانی‌ها و ترس‌های شما را کمتر کند.

وب‌گاه فرارو

دکتر از من قول گرفت سراغ اطلاعات اثبات نشده در اینترنت نروم و نخستین رویارویی با سرطان مانند سوگواری برای مرگ عزیزان است با این تفاوت که فرد برای خود سوگواری می‌کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

بانوی برگزیده اولین کنگره بین‌المللی بانوان موثر درباره چالش‌های بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان گفت: تا جایی که من می‌دانم فقط یک متخصص ریه در منطقه حضور دارد.

وب‌گاه فرارو

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به بروز سالانه 150 هزار مورد ابتلا به سرطان در کشور، از غربالگری رایگان 2 سرطان در مراکز بهداشتی خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

دکتر عبدالرضا پازوکی در دومین همایش هوش مصنوعی پزشکی گفت: ما اکنون هوش مصنوعی را ساختیم که با دقت 94 درصد می تواند سرطان‌های سینه را از طریق ماموگرافی آنلاین به همه پزشکان ارائه کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران از تولید سیستم تشخیص سرطان سینه با استفاده از هوش مصنوعی در این دانشگاه خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

ما الان هوش مصنوعی را ساختیم که با دقت 94 درصد می تواند سرطان های برست را از طریق ماموگرافی آنلاین به همه پزشکان ارائه کند، می دانید که الان شایع ترین سرطان، مربوط به سرطان سینه است.

وب‌گاه مشرق نیوز

انجمن سرطان آمریکا لیستی از غربالگری‌های پیشگیری کننده از انواع سرطان‌هایی که در اولویت غربالگری است را معرفی کرد.