شنبه 29 اردیبهشت 1403

ماهواره ظفر

ماهواره ظفر

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«حسن سالاریه» معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران طی سخنانی در جمع خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت پروژه‌های سازمان فضایی ایران، اظهار داشت: در حوزه ماهواره‌های سنجشی، نمونه دوم ماهواره پارس 1 (Pars1-B) در حال گذراندن مراحل پایانی است و امسال جهت پرتاب تحویل سازمان فضایی ایران می‌شود و ماهواره ظفر 2 نیز پس از گذراندن مراحل تست های نهایی، تقریبا آماده تحویل شده و در سال جاری...

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس سازمان فضایی ایران، آخرین وضعیت 10 پروژه مهم فضایی کشور را تشریح کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری دانشجو، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اواخر سال گذشته در حاشیه مراسم روز ملی فناوری فضایی اعلام کرد ماهواره «ظفر» در سه ماه نخست 1402 پرتاب می‌شود. اواخر بهمن 1398 ماهواره ظفر 1 با ماهواره‌بر سیمرغ پرتاب شد، اما سرعت تزریق آن به حد ممکن نرسید و نتوانست در مدار باقی بماند. پس از این اتفاق، وزارت ارتباطات از ساخت ماهواره ظفر خبر داد....

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پرتاب ماهواره سنجش از دور ظفر در بهار 1402 یکی از اتفاقات مهم در صنعت فضایی کشور است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات گفت: ماهواره «ظفر» در سه ماه نخست 1402 پرتاب می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - حوزه آموزش عالی در هفته گذشته و در آستانه فرارسیدن بهار دانش و بازگشایی دانشگاه‌ها، روزهای پرخبری را گذراند؛ در این میان اعلام جدول زمان‌بندی بازگشایی و آماده شدن دانشگاه‌ها برای پذیرایی از دانشجویان و نو ورودان و راه‌اندازی نخستین دهکده فناوری و نوآوری شیلات بیش از بقیه خبرها بازدید داشتند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هفته سوم شهریور ماه با تازه‌های علم و فناوری ایران و جهان

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - حوزه فناوری ایران در هفته سوم شهریورماه با تازه‌های زیادی همراه بود؛ ازجمله اعلام آمادگی برای پرتاب ماهواره «ظفر 2»، ساخت ابرخازن الکتروشیمیایی و بومی‌سازی محیط شستشوی گامت انسانی. در بخش جهان نیز محققان به موفقیت‌هایی دست یافتند مانند جان‌بخشیدن دوباره به اثر ازدست‌رفته ون‌گوگ با کمک هوش مصنوعی.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به تلاش‌های پژوهشگران این دانشگاه در عرصه فناوری‌های ساخت ماهواره گفت: ماهواره ظفر 2 به‌زودی پرتاب می‌شود.

خبرگزاری مهر

ایران با ایجاد زیر ساخت‌های علمی کشور توانست علاوه بر طراحی و ساخت ماهواره به سمت پرتاب آنها نیز پیش برود که این امر با توسعه پایگاه‌های فضایی محقق شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

براری گفت: تمام ایستگاه‌های کنترل، هدایت و دریافت داده های این ماهواره در خاک جمهوری اسلامی است و مالکیت ماهواره طبق قرارداد ی که در دولت تدبیر و امید منعقد شده باید در اختیار ایران باشد و کنترل و هدایت آن نیز در خاک ایران انجام می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان فضایی ایران گفت: پرتابگرهای بومی ما در مرحله تثبیت فناوری هستند و نیاز به انجام تست‌های زیرمداری و مداری مختلف دارد که آخرین تست‌های انجام شد، نشان می‌دهد عمده مشکلات یکی از پرتابگرهای سبک ایرانی رفع شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - زمانی پرتاب ماهواره، آرزویی دست‌نیافتی برای ایرانیان بود اما اکنون پس از کمتر از دو دهه فعالیت دانشمندان ایرانی در صنعت فضایی که به گفته رییس جمهور نه تنها نماد قدرت بلکه پیشران اقتصادی کشورهاست، چندین پرتاب ماهواره صورت گرفته و 4 ماهواره دیگر آماده پرتاب است؛ ظفر2، ناهید1 و 2 و پارس1.

خبرگزاری ایسنا

علی‌رغم موفقیت محققان کشور از سال 88 تاکنون در صنعت فضایی و پرتاب ماهواره با ماهواره‌برهای بومی، شورای عالی فضایی به عنوان بالاترین مرجع فضایی پس از 10 سال برگزار شد و تامین منابع مورد نیاز حوزه فضایی کشور برای شتاب‌بخشی به برنامه‌های فضایی در دستور کار قرار گرفت، ضمن آنکه محققان این حوزه امیدوارند با ساختار جدید سازمان فضایی و ماموریت‌های جدید آن، 4 ماهواره ساخت ایران در مدار قرار...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ایران چهار ماهواره در مراحل تست نهایی و آماده پرتاب دارد؛ ماهواره «ظفر 2» مراحل نهایی آماده‌سازی خود را می‌گذراند، «ناهید 2 و 1» آماده هستند و «پارس 1» نیز تحویل سازمان فضایی شده است. بلوک انتقال مداری «سامان» و موتور فضایی «آرش» نیز در حال گذراندن تست‌های نهایی هستند.