یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

ماهواره نوید

ماهواره نوید

خبرگزاری خبرنگاران جوان

توانمندی‌های کشورمان در هواوفضا باعث شده تا ایران به یکی از مدعیان این فناوری تبدیل شود، دانشی که به همت دانشمندان ایرانی هر روز توسعه می‌یابد.

خبرگزاری مهر

ایران با ایجاد زیر ساخت‌های علمی کشور توانست علاوه بر طراحی و ساخت ماهواره به سمت پرتاب آنها نیز پیش برود که این امر با توسعه پایگاه‌های فضایی محقق شد.

خبرگزاری تسنیم

قرار بود ماهواره‌بر سریر در سال 1400 یا 1401 اولین پرتاب آزمایشی خود را سپری کند اما تاکنون حتی خبری از ساخت اولین نمونه این ماهواره‌بر هم در دست نیست.

وب‌گاه مشرق نیوز

ماهواره‌ها در 4 مدار زمینی با نام‌های "لئو"، "مئو"، "ژئو" و "هئو" قرار می‌گیرند، ایران در پرتاب ماهواره‌های علمی به کدام مدار رسیده است؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو هیئت رئیسه مجلس در برنامه پرونده ویژه شبکه سه سیما، درباره فیلترینگ اینستاگرام و انتقاد از عملکرد دولت و وزارت ارتباطات در حوزه فضایی توضیح داد.

وب‌گاه تابناک

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد تا پایان سال 99 تعداد 18 ماهواره تولید داخل خواهیم داشت. آذری‌جهرمی توضیح داد: «در برنامه فضایی تعداد ماهواره‌های ساخت داخل در حرکتی بسیار عظیم تا سال 92 سه مورد، تا سال 96، هفت مورد و تا پایان سال 98، پانزده مورد بود که این میزان تا پایان...

خبرگزاری مهر

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: آقای جهرمی متأسفانه شاهدیم که روند پیشرفت‌های فضایی کشور با وقفه روبه‌رو شده اما مجلس یازدهم اجازه نخواهد داد روند پیشرفت فضایی را متوقف کنید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پرتاب ماهواره نظامی نور توسط سپاه نشان داد که اگر کار دست جوانان متعهد ایرانی باشد آن‌ها با اراده‌شان کاری می‌کنند که دوست و دشمن انگشت‌به‌دهان مانده و حیران شوند که پرتاب ماهواره نظامی ایران از سوی سپاه و قرارگیری آن در مدار و عق ماندن سرویس‌های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی مصداق اهمیت کار جمهوری اسلامی ایران است درحالی‌که متأسفانه تضعیف و انحلال سازمان...

وب‌گاه مشرق نیوز

پرتاب ماهواره ساخته شده توسط سپاه به فضا حاوی این پیام مهم به غرب و آمریکاست که ایران علاوه بر برنامه موشکی، برنامه جامع و هدفمند فضایی هم دارد.

خبرگزاری دانا

سپاه همزمان با پرتاب موشک نور یک از به نتیجه رساندن پروژه موشک ماهواره‌بر نور دو در آینده نزدیک خبر داده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

سپاه همزمان با پرتاب موشک نور یک از به نتیجه رساندن پروژه موشک ماهواره‌بر نور دو در آینده نزدیک خبر داده است.

خبرگزاری ایسنا

ایران پس از پرتاب ناموفق ماهواره "ظفر -1" دانشگاه علم و صنعت درصدد است پرتاب 6 ماهواره را در دستور کار خود قرار دهد که از این تعداد، 3 ماهواره "ناهید -1"، "ناهید -2" و "پارس -1" در پژوهشگاه فضایی ایران ساخته می‌شود، ضمن آنکه به گفته وزیر ارتباطات ماهواره "ظفر -2" نیز در خرداد ماه سال جاری پرتاب خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

پس از تلاش‌های دانشمندان کشور ماهواره ظفر نتوانست در مدار خود قرار گیرد، البته شکست پرتاب‌های ماهواره‌ای امری عادی در آزمایشات فضایی محسوب می‌شود.

وب‌گاه الف

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: برای آنکه دقت فدای سرعت نشود، پرتاب ماهواره ظفر با تعویق انجام خواهد شد و زمان دقیق قرار گیری آن در مدار به زودی اعلام می‌شود.

وب‌گاه الف

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره ظفر توسط ماهواره‌بر سیمرغ که توسط دانشمندان و نخبگان دانشگاه علم و صنعت طراحی و ساخته شده، در یکی از دو روز آخر هفته پنج‌شنبه یا جمعه در مدار قرار خواهد گرفت.