یک‌شنبه 15 مهر 1403

مجلس در پی ساماندهی نیروهای شرکتی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مجلس در پی ساماندهی نیروهای شرکتی است

زنجان - ایرنا - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای مقابله با معضلات مربوط به نیروی‌های شرکتی طرحی ارائه کرده است که در صورت تصویب، دولت تا جاییکه ممکن است کارمندان شرکتی را کاهش می‌دهد.

مصطفی طاهری شامگاه دوشنبه در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی استان با بیان اینکه ساماندهی نیروهای شرکتی در برون سپاری فعالیتهای شهرداری ها مشکلاتی دارد افزود: در این دستگاه باید به گونه ای عمل شود که یا بطور مستقیم با فرد همکاری شود یا اینکه منافع کار به خود فرد برسد.

وی یادآوورشد: در این خصوص 2 معضل اولی به بخش دولتی در قالب کارمندان شرکتی و ساعتی اختصاص دارد که یک اداره، سازمان یا شرکتی با کارمندی قرارداد منعقد می کند که پس از انعقاد بخشی از مبلغ از سوی شرکت برداشته می شود که جایگاه آن نیز چندان معلوم نیست.

طاهری اظهار داشت: برون سپاری نیروهای انسانی در شهرداری ها در حوزه های مختلف فضای سبز و حمل و نقل شهری متداول انجام می شود که در واقع شرکتی صوری و کاغذی است که وجود خارجی ندارد، نه تابلو و دفتر مشخص و معینی دارد که بطور معمول از شهرهای دیگر رهسپار شده و در مناقصات شرکت می کنند.

وی افزود: این شرکت ها ماهانه مبالغ میلیاردی از شهرداری دریافت می کنند که 40 درصد مبلغ را برای خود نگه می دارد و مابقی را صرف کارکنان می کنند و از طرفی از امکانات شهرداری نیز استفاده می کنند.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اینکه بودجه استان زنجان در صورت تخصیص 100 درصدی دولت 550 میلیارد تومان است، ادامه داد: بر این اساس بودجه شورای شهر زنجان بالای 550 میلیارد تومان است که بطور معمول محقق می شود.

وی اظهار داشت: بر این مبنا شورای اسلامی استان هر مقدار منابعی که در اختیار دارند، می توانند نسبت به خدمات رسانی اقدام کنند که این فرصت باید غنیمت دانسته شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص روند اجرای پروژه های مختلف شهری در زنجان نیز گفت: اجرای یک پروژه شهری با احتساب تملکات آن سال های زیادی را به خود اختصاص می دهد و هزینه های متعددی را نیز تحمیل می کند.

وی تصریح کرد: بر این اساس به شهرداری و شوراها اعلام شد پروژه ها کوچک تری در نظر گرفته شود چرا که پروژه های بزرگ زمان زیادی را می طلبد و شهر توسعه نمی یابد.

طاهری خاطرنشان کرد: می توان از ثروت مردم امکانات لازم را ایجاد کرد و حتی با خلق فرصت ها می توان از پتاسیل های موجود برای توسعه و آبادانی شهر استفاده کرد که موارد زیادی از این دست وجود دارد.

*س_برچسب‌ها_س*