پنج‌شنبه 19 مهر 1403

محدودیت‌های کرونایی شمار فوتی‌ها را در اصفهان کاهش داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
محدودیت‌های کرونایی شمار فوتی‌ها را در اصفهان کاهش داد

کاشان - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: رعایت محدودیت‌های کرونایی اخیر از سوی مردم، کاهش ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید 19 را در این استان به همراه داشته است.

ایوب درویشی روز چهارشنبه در نشست مشترک ستاد مقابله کرونای شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل افزود: کاهش شمار ابتلا و فوتی‌های بیماری کووید 19 نتیجه اعمال محدودیت‌های کرونایی بود که جای خوشحالی دارد.

وی با قدردانی از همراهی مردم در رعایت محدودیت‌ها و کمک به کاهش آمار کرونایی‌ها ادامه داد: مردم با درایت و هوشمندی این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را رعایت کردند تا امروز شاهد کاهش بیماری کووید 19 باشیم.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه شیوع کرونا رابطه مستقیمی با رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی دارد، اظهار داشت: رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌ها، کاهش بیماری کووید 19 را به دنبال خواهد داشت و اوضاع را به سمت عادی شدن پیش می‌برد.

درویشی ادامه داد: اکنون در مرحله ممنوعیت‌ها و کنترل هوشمند بیماری هستیم و بیماران از طریق ارتباط‌گیری با اطرافیان و به طور هوشمند رصد می‌شوند، همچنین بخش درمان نیز تجهیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح سلامت محله محور در قالب قرارگاه شهید سردار سلیمانی توسط بسیج و با محوریت فرمانداران و مدیریت سپاه در تمامی پایگاه ها، مسجدها و با کمک افراد نیکوکار در همه محله‌ها در حال اجراست و با این طرح، به طریق مختلف بیماریابی می شود.

معاون استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: اطلاع‌رسانی و رعایت ممنوعیت‌ها به بهبود وضعیت جامعه از نظر بیماری کمک می‌کند و آینده خوبی پیش رو خواهد بود.

درویشی درباره چک‌های افرادی که در 2 هفته اعمال محدودیت‌ها برگشت خورده است، اظهار داشت: با مصوبه ارسالی به بانک‌ها، این چک‌ها رفع سوء اثر خواهد شد و پس از رفع محدودیت ها وضع به روال عادی باز خواهد گشت.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تاکید کرد: محدودیت‌ها با توجه به تعداد بیماران و توسط دانشگاه علوم‌پزشکی اعلام می شود و به تبع آن برای شهرهای قرمز محدودیت اصناف شامل 3،2 و 4 می‌شود و با کاهش رنگ‌بندی محدودیت‌ها کاسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان در محل کار حاضر می‌شوند و بقیه دورکاری می‌کنند افزود: با مصوبه اخیر، با تشخیص مدیر دستگاه سقف یک سوم نیز برداشته شده و با صلاحدید مدیر، کارکنان در محل کار حاضر خواهند شد و محدودیت برای اصناف نیز طبق همین گروه‌بندی اعمال می شود؛ همچنین محدودیت تردد ازساعت 9 شب تا 4 صبح اجرا خواهد شد.

محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر همزمان با سراسر کشور آغاز شده و حداقل تا روز جمعه 14 آذرماه جاری ادامه دارد.

بیماری ویروسی کرونا 2019 (COVID-19) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

جمعیت نزدیک به 500 هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 368 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در حدود 215 کیلومتری اصفهان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
محدودیت‌های کرونایی شمار فوتی‌ها را در اصفهان کاهش داد 2