یک‌شنبه 15 مهر 1403

محصولات برداشت شده از باغات استان زنجان به 456 هزار تن رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
محصولات برداشت شده از باغات استان زنجان به 456 هزار تن رسید

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی سال زارعی جاری 456 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 2 هزارو 400 میلیارد تومان از باغات استان زنجان برداشت شد.

جواد تاراسی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: در حوزه زراعت نیز 2 میلیون و 200 هزار تن محصول به ارزش بیش از پنج هزار میلیارد تومان برداشت شده است.

وی با بیان اینکه 510 هزار هکتار از مساحت استان زنجان زیر کشت محصولات زراعی و باغی است، اظهار داشت: از این میزان 440 هزار هکتار مختص محصولات زراعی و 70 هزار هکتار هم مختص محصولات باغی است.

وی تصریح کرد: استان زنجان تولید کننده 61 نوع محصول کشاورزی است که عمده محصولات باغی تولیدی آن زیتون، سیر و انگور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه عمده محصولات زراعی تولیدی استان زنجان لوبیا، گندم و جو است، گفت: در سالجاری هم تولید گندم در این استان نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

تاراسی تاکید کرد: مجموع درآمد کشاورزان استان از برداشت محصولات باغی و زراعی بیش از هفت هزار میلیارد و 400 میلیون تومان است.

تولید سالانه بیش از سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در زنجان معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز گفت: سالانه بیش از سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید می شود. رباب شب‌خیز مجموع درآمد کشاورزان زنجانی از برداشت محصول در 2 حوزه زراعی و باغی را بالغ بر 7 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان بیان کرد و افزود: به همت 120 هزار و 692 بهره بردار کشاورزی، چرخه‌ی اقتصاد کشاورزی استان زنجان به خوبی می‌چرخد.

*س_برچسب‌ها_س*