سه‌شنبه 19 تیر 1403

مخالفت رئیس موساد با درخواست حماس درباره آتش‌بس

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
مخالفت رئیس موساد با درخواست حماس درباره آتش‌بس

اقتصادنیوز: رئیس موساد و تیم مذاکره کننده اعلام کرد که با درخواست جنبش حماس در توافق پیشنهادی آتش‌بس مخالفت کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «دیوید بارنیا» رئیس سرویس اطلاعات موساد و تیم مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس غزه که امروز جمعه از سفر به دوحه بازگشت، به میانجیگران در مصر و قطر گفت تل‌آویو با درخواست حماس درباره ارائه تعهدی مکتوب درخصوص ادامه مذاکرات مرحله دوم بدون محدودیت زمانی مخالف است.

خبر مرتبط خبر مهم وزیر جنگ اسرائیل درباره توافق با حماس

اقتصادنیوز: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که این رژیم بیش از هر زمان دیگری به توافق مبادله اسرا با حماس نزدیک شده است.

وبگاه خبری واللا به نقل از مقامات صهیونیست نوشت درخواست تعهد مکتوب، آخرین مانع پیش از شروع مذاکرات درباره تبادل اسرای غزه است.

روزنامه اسرائیل هیوم نوشت هیات مذاکره‌کننده اسرائیلی پس از پایان این دور از مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای غزه در قطر به تل‌آویو بازگشت.

این در حالی است که مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و فرماندهان ارتش این رژیم خواهان موافقت کابینه نتانیاهو با آتش‌بس در غزه هستند.

در همین زمینه، منابع امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش کردند مسوول پرونده اسرای غزه در ارتش این رژیم تهدید کرده در صورت سنگ‌اندازی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برابر تلاش‌های فعلی آتش‌بس، استعفا خواهد داد.

بسیاری از مقامات صهیونیستی معتقدند نتانیاهو به بهانه تداوم حکومت خود، مانع از توقف جنگ و برقراری آتش‌بس در نوار غزه می‌شود.

واللا در ادامه به نقل از مقامات صهیونیستی نوشت اختلافات درمورد پاسخی که حماس به توافق پیشنهادی آتش‌بس ارائه کرده، به مدت مذاکرات درمورد شروط مرحله دوم مربوط می‌شود که باید منجر به برقراری آتش‌بس پایدار شود.

شبکه 13 رژیم صهیونیستی گزارش کرد این رژیم با شرط حماس مخالفت کرده مبنی بر اینکه این جنبش اسامی اسرای فلسطینی را که قرار است در جریان اجرای آتش‌بس آزاد شوند، انتخاب کند.

این شبکه گزارش کرد رژیم صهیونیستی می‌خواهد از توانایی خود برای از سرگیری جنگ در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی حماس، اطمینان حاصل کند.

درباره مذاکرات تیم رژیم صهیونیستی در دوحه نیز شبکه 13 این رژیم گزارش کرد این مذاکرات چندین ساعت ادامه یافت و رژیم صهیونیستی معتقد است که ممکن است چندین هفته ادامه داشته باشد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مخالفت رئیس موساد با درخواست حماس درباره آتش‌بس 2