دوشنبه 11 تیر 1403

مخبر: دولت صیانت از آرای مردم را وظیفه خود می‌داند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
مخبر: دولت صیانت از آرای مردم را وظیفه خود می‌داند

اقتصادنیوز: سرپرست ریاست جمهوری در جریان بازدید از ستاد انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت صیانت از آرای مردم را وظیفه خود می‌داند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری در دقایق ابتدایی آغاز فرآیند رای گیری با حضور در ستاد انتخابات کشور، رأی خود را به صندوق انداخت.

مخبر از ستاد انتخابات و روند فعالیت ها در این ستاد بازدید کرد و همچنین در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار داشت: حقیقتاً خلا وجود رئیس جمهور فقید، شهید رئیسی در جای جای کشور خود را به صورت بارز نشان می‌دهد. فکر نمی‌کردیم چنین روزی را ببینیم اما شد. ولی به دلیل وجود نعمت ولی فقیه باعث شد ما این روزهای سخت را بگذرانیم و مسیر ادامه پیدا کند.

سرپرست ریاست جمهوری اضافه کرد: یک وظیفه‌ای مردم دارند؛ به دنبال حماسه‌ای که مردم در مراسم شهدای خدمت شکل دادند، رهبر انقلاب فرمودند مردم این حماسه را در انتخابات تکرار کنند.

وی یادآور شد: مردم از اول انقلاب تا الان آنچه که وظیفه داشتند به خوبی انجام دادند و غیرتمندانه در انتخابات حاضر شدند.

مخبر ادامه داد: وظایفی هم دولت و حکومت دارد، یکی این است که بستر این حماسه را فراهم کند. با تلاش‌های وزیر کشور و معاونانش با همکاری فرمانداران و دهیاران، این امکان ایجاد شده است.

سرپرست ریاست جمهوری اضافه کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی تشکر می کنم. بخش امنیتی انتخابات به خوبی تدارک دیده شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعاتی که رهبر انقلاب روی آن حساسیت دارند، موضوع صیانت از آرای مردم است، تأکید کرد: روی این مطلب برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است و دولت این موضوع را وظیفه خود می‌داند.

مخبر خاطرنشان کرد: روش انتخابات در ایران خوشبختانه به شکلی است که امکان انحراف در آن وجود ندارد. اگر چه برای اطمینان نامزدها از مسائل روند انتخابات، وزیر کشور کار خوبی انجام داده است؛ بطوری که نامزدها بدون محدودیت، امکان معرفی ناظر داشتند و برای آنها کارت صادر شده است.

سرپرست ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد انتخابات پرشور با نتیجه‌ای که مردم از آن راضی باشند، باشیم.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت 8 صبح امروز جمعه - هشتم تیرماه - در 58 هزار و 640 شعبه اخذ رای در سراسر ایران آغاز شد که از این تعداد 34 هزار و 522 شعبه شهری، 24 هزار و 118 شعبه روستایی، 43 هزار و 425 شعبه ثابت و 15 هزار و 215 شعبه سیار است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید