جمعه 13 مهر 1403

مذاکره استقلال با 2 گزینه خارجی

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
مذاکره استقلال با 2 گزینه خارجی

تیم فوتبال استقلال در حال مذاکره با دو مربی خارجی برای نشستن روی نیمکت این تیم است. سرمربیانی که سابقه هدایت تیم‌های مطرحی مانند والنسیا، السد، عربستان و نیجریه را در کارنامه دارند.

تیم فوتبال استقلال تهران پس از قطع همکاری با جواد نکونام و حضور سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت، مذاکره با گزینه‌های مختلف خارجی را در دستور کار قرار داده است و به نظر می‌رسد با دو مربی اهل اسپانیا و پرتغال به توافق رسیده باشد.

یکی از این مربیان، ژاوی گارسیا، سرمربی اسپانیایی و سابق تیم‌های والنسیا و السد است و دیگری ژوزه پسیرو، سرمربی پرتغالی و پیشین تیم‌های ملی ونزوئلا، عربستان و نیجریه است.

ژاوی گارسیا، سرمربی پیشین والنسیا

«ژاوی گارسیا» سرمربی پیشین تیم‌های فوتبال «لیدز یونایتد» و «السد» قطر است که سابقه هدایت تیم‌های والنسیا، واتفورد، روبین کازان، مالاگا، اوساسونا و آلمریا را در کارنامه دارد.

این سرمربی 52 ساله، کار خود را به عنوان سرمربی از تیم جوانان ویارئال در سال 2004 آغاز کرد و در سال 2007 به تیم «پونته وردا» در لالیگا 2 پیوست.

در سال 2008 به کادیز اسپانیا رفت و در سال 2010 سرمربی تیم دوم ویارئال شد. وی در سال 2011 به فوتبال یونان عزیمت کرد و هدایت تیم «المپیاکوس ولوس» را برعهده گرفت و با این تیم به عنوان پنجمی در سوپرلیگ یونان دست پیدا کرد.

وی در سال 2013 به اوساسونا پیوست، اما در این سال، اوساسونا به لالیگا2 سقوط کرد و به دوران 14 ساله حضور در لالیگا پایان داد. گارسیا در سال 2014 سرمربی مالاگا شد و طی دو سال این تیم را به رده‌های نهم و هشتم لالیگا رساند.

او در ساال 2016 یک بار دیگر اسپانیا را این بار به مقصد روسیه ترک کرد و هدایت روبین کازان را برعهده گرفت و پس از حضور در رده نهم، به صورت توافقی از این تیم جدا شد.

گارسیا در سال 2018 به فوتبال انگلیس نقل مکان کرد و هدایت واتفورد را با قراردادی 18 ماهه برعهده گرفت. وی با این تیم به رده یازدهم لیگ جزیره رسید تا بهترین نتیجه تاریخ باشگاه از فصل 1986 رقم بخورد و با واتفورد به فینال جام حذفی هم رسید. اما در فصل بعد به دلیل شروع ضعیف، از کار برکنار شد.

گارسیا در سال 2020 با قراردادی 2 ساله به والنسیا پیوست، اما شش ماه بعد به دلیل نتایج ضعیف از کار برکنار شد.

این مربی اسپانیایی، در سال 2021 ماجراجویی‌های خود را در تیم فوتبال السد قطر ادامه داد و جایگزین «ژاوی هرناندز» شد که از السد به بارسلونا رفته بود.

آخرین باشگاهی که وی در آن کار کرده است تیم لیدز یونایتد بود که پس از السد و در سال 2023 به آنجا پیوست، اما بیش از 3 ماه در انجا حضور نداشت و به دنبال نتایج ضعیف از کار برکنار شد.

ژوزه پسیرو، سرمربی پیشین نیجریه

دیگر گزینه احتمالی هدایت استقلال، «ژوزه پسیرو» سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال نیجریه است که سابقه کار در تیم‌های آسیایی را هم در کارنامه دارد.

این مربی 64 ساله سابقه هدایت تیم‌های بزرگی را بعنوان کمک مربی و سرمربی داشته و اتفاقا در کشور‌های حوزه خلیج فارس هم فعالیت کرده است. پسیرو روی نیمکت اسپورتینگ لیسبون، پورتو، براگا، ویتوریا گمارش، الهلال، الوحده، الاهلی، شارجه و... سابقه نشستن دارد. این مربی پرتغالی همچنین دررده ملی سابقه هدایت عربستان، ونزوئلا و نیجریه را دارد.

مهم‌ترین قسمت رزومه کاری این مربی سابقه دستیاری او در تیم رئال مادرید است که در کنار کارلوس کی روش، هدایت کهکشانی‌ها را برعهده داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر از میان اخبار

حرف‌های قشنگ سیمونه اینزاگی درباره مهدی طارمی

جانشین موقت نکونام ایرانی شد؛ جانشین اصلی خارجی

درخشش پسر ایرانی در قلب اروپا؛ آتش بازی جدید مهدی طارمی

کاش وسوسه نمی‌شدی آقای نکونام!