جمعه 10 فروردین 1403

مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده برگزار شد

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده برگزار شد

مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده کارگردان سینما، مجری تلویزیون و دبیر جشنواره افق نو صبح امروز یازدهم اردیبهشت ماه ساعت 9:25 و با حضور هنرمندان و دوستداران وی از مقابل مسجد بلال صداوسیما برگزار شد.

خبرگزاری میزان - مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده کارگردان سینما، مجری تلویزیون و دبیر جشنواره افق نو صبح امروز یازدهم اردیبهشت ماه ساعت 9:25 و با حضور هنرمندان و دوستداران وی از مقابل مسجد بلال صداوسیما برگزار شد.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید

از جمله چهره‌هایی که در مراسم تشییع پیکر وی حضور داشتند می‌تواند از محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وحید جلیلی، رضا پورحسین، ابراهیم حاتمی‌کیا، احسان محمدحسنی، عزیز جعفری، محمد حمیدی مقدم، سلیم غفوری، حامد بامروت‌نژاد، حجت‌الاسلام موسوی مقدم، سردار نقدی، حبیب والی‌نژاد، حمید شاه‌آبادی، ابوالقاسم طالبی، مسعود احمدی افزادی نام برد.

در ابتدای این مراسم صابر خراسانی متن پیام رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت نادر طالب‌زاده را قرائت کرد و سپس گفت: ممنون از مردمی که همیشه حق‌شناس بودند و از هنرمندان‌شان حمایت کردند. حاج نادر با اینکه از سنین نوجوانی در آمریکا بزرگ شد و درس خواند، اما جزو هنرمندان دغدغه‌مند کشور بود. او از سال 59 با مستند‌هایی که ساخت کارش را به‌صورت جدی در این عرصه آغاز کرد.

در این مراسم علیرضا قزوه نیز شعری در وصف نادر طالب زاده خواند: «حاج نادر خاطراتت سبز - حاج نادر پرچمت بالاست».

در ادامه این مراسم پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما بیان کرد: در روز وداع با ماه مبارک رمضان همه مومنین هم اشک بر چشم دارند و هم لبخند؛ اشک از دست دادن شب و روز نورانی ماه رمضان و عشق بازی با خدا و خوشحالی از قبولی در آزمون بندگی. ما هم امروز هم اشک بر چشم داریم، هم حسرت بر دل و هم ابتهاج در دل. حسرت از دست دادن حاج نادر عزیز.

وی در همین راستا اظهار کرد ظهور پدیده‌هایی، چون حاج نادر طالب‌زاده از نفحات انقلاب است، همانگونه که چمران و آوینی و حججی بودند. این‌ها نفحاتی است که باید خود را در مقابل آن قرار دهیم. امروز بیش از حسرت رفتنش، باید خوشحال زایش و رویش مکتب انقلاب باشیم و امروز باید بیشتر از این مکتب بگوییم، رفتن او داغ بر دل همه ما گذاشت، اما مکتب او همچنان زنده و پویاست. او هر چقدر هم شیرین باشد، اما میوه تنومند انقلاب است و همه شکوه و خیر و برکتی که در نادر طالب‌زاده بود برآمده از مکتبی است که در روزگار مدرنیته شخصیت‌های مثل او و آوینی را به بار آورد.

جبلی تاکید کرد: امروز همه کسانی که فراق برایشان سخت است و همه آن‌ها که رفتن و عروج او برایشان خوشحال‌کننده است، به همه می‌گوییم مکتب طالب‌زاده زنده است. امروز با تو هم صحبت می‌کنیم حاج نادر عزیز که صدای ما را می‌شنوی و همه ما را می‌بینی. خوش به سعادت تو که برگزیده مکتب ولایت و هدایت شدی. حاج نادر عزیز امروز همه جوش و خروش‌های تو به آرامش تبدیل شد، اما مسیر پرجوش و خروش تو ادامه دارد.

رییس رسانه ملی خاطرنشان کرد: اگر روزی برای گردآوری مهمانان کنفرانس افق نو خون دل خوردی و از بی مهری‌ها نالیدی و از این سازمان به آن سازمان رفتی و بین دو لبه بی مهران داخلی و دشمنان خارجی که مهمانانت را تحریم کردند تحمل کردی، اما امروز دیگر نگران نیستی. چند روز پیش وقتی به عیادتت آمدم امیدوار بودیم دوباره خداوند تو را برگرداند، امیدوار بودیم در روز قدس کنارمان باشی، اما خداوند این‌طور خواست.

سپس حسن رحیم‌پور ازغذی در خاشیه این مراسم بیان کرد: آنچه از همه بیشتر درباره نادر طالب‌زاده اهمیت داشت روحانیت او بود. من روحیه روحانی به اندازه او کم دیدم. ما هدف معنوی کم داریم. او ریا نمی‌دانست اهل تهجد و نماز شب بود. هر فرصتی گیر می‌آورد مشغول نماز قضا می‌شد و مطلقاً ریاکاری را بلد نبود.

وی افزود: او کاروان یک نفره داشت. درس مهمی که نیرو‌های متدین باید به آن توجه کنند این است که او متفکر و خلاق بود و تولید معنا می‌کرد. طالب‌زاده جزو مصرف‌کنندگان ایدئولوژی انقلاب نبود، گزاره‌های فکر شده از سر شعور دینی و سیاسی از او می‌شنیدیم.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: او به تنهایی پشت خاکریز می‌جنگید حتی اگر دیگران خاکریز را ترک می‌کردند. او یک چریک رسانه‌ای عرصه بین‌الملل بود و در جهت جهانی کردن انقلاب اسلامی در پوست خود نگنجید، در دوره‌ای که بسیاری با رسانه کار می‌کنند، اما نمی‌دانند رسانه چیست، او کار کرد. او جرات خط‌شکنی داشت.

وی خاطرنشان کرد: طالب‌زاده الگوی بسیاری خوبی است برای کسانی که وارد عرصه هنر می‌شوند تا ببینند می‌شود تا آخر مجاهد ماند گرچه از دو طرف بی‌مهری دید.

مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده برگزار شد 2
مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده برگزار شد 3
مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده برگزار شد 4