سه‌شنبه 10 مهر 1403

مراسم تکریم و معارفه جانشین ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ناجا

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
مراسم تکریم و معارفه جانشین ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ناجا

مراسم تکریم و معارفه جانشین ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، رئیس عقیدتی سیاسی ستاد ناجا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مراسم تکریم و معارفه جانشین ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، رئیس عقیدتی سیاسی ستاد ناجا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا و با تأیید و موافقت فرماندهی معزز کل قوا، حجت الاسلام علی اکبر صوفی به عنوان جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا منصوب شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی در آئین معارفه ویدئو کنفرانسی با تبریک حلول ماه پرفیض و برکت رمضان، به تشریح حقوق مؤمنان نسبت به یکدیگر پرداخت و اظهار داشت: یکی از مختصات جامعه اسلامی؛ وجود فضای برابری و برادری در جامعه است و در چنین جامعه‌ای مؤمنان باید نسبت به رعایت حقوق یکدیگر التزام و اعتقاد داشته باشند.

وی با اشاره به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران تلاش بر عدالت، برابری و برادری است؛ بنابراین باید در چنین نظامی به طبقه محروم جامعه عشق ورزید و به آنان خدمت کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در ادامه خطاب به فرماندهان، معاونان و رؤسای این نیرو عنوان داشت: چنین رویکرد و فضایی که محور جامعه اسلامی و دینی است باید در سازمانی چون نیروی انتظامی نیز جاری و ساری باشد بنابراین با رفتاری مومنانه، پدرانه و دلسوزانه نسبت به آحاد نیروها احساس مسئولیت کرده و تلاش کنیم که عدالت محور باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی ادامه داد: در نظام اسلامی هر فردی که مسئولیتی دارد نسبت به رعایت حقوق آحاد افراد به ویژه قشر پایین دست جامعه مسئول است و باید توجه و رسیدگی به این قشر را در اولویت قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب سردار قاسم رضایی به عنوان جانشین فرمانده ناجا عنوان کرد: پیشاپیش این انتصاب را محضر برادر ولایی و مؤمن سردار رضایی تبریک گفته و امیدوارم که وجود ایشان برای نیروی انتظامی منشأ خیر و برکت باشد؛ ایشان در زمان مسئولیت در مرزبانی خدمات شایسته ای داشتند به گونه‌ای که در فضای مرزبانی بوی جبهه و دوران دفاع مقدس به مشام می‌رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: نقش سردار رضایی در پیشرفت مرزبانی بی بدیل بود به گونه‌ای که در دوران فرماندهی این برادر عزیزمان در مرزبانی؛ روحیه معنوی و انقلابی تقویت شد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی در ادامه با معرفی حجت الاسلام علی اکبر صوفی به عنوان جانشین، گفت: ایشان پیش از این در کسوت رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی فعالیت داشتند و ان شاء الله در این مسئولیت جدید نیز منشأ خیر و برکت باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به کارنامه درخشان حجت الاسلام صوفی در فرماندهی مرزبانی خاطر نشان کرد: این انتصاب بنا به پیشنهاد بنده و موافقت مقام معظم رهبری صورت گرفت و ان شاء الله روش و منش انقلابی و دینی وی منشأ خیر و برکت برای سازمان عقیدتی سیاسی ناجا و نیروی انتظامی باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: بنده در انتصابات به جد بر رویکرد انقلابی، جوان گرایی و شایسته سالاری اعتقاد و التزام دارم و ان شاء الله تلاش همه ما در مسیر تحقق پلیس در تراز نظام و انقلاب اسلامی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارکردهای مدیریت جهادی مطرح کرد: در نظام اسلامی کار نشدنی وجود ندارد و با مدیریت جهادی و انقلابی می‌توان از موانع عبور کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به نقش روحانیت در تحقق اهداف نظام اسلامی عنوان کرد: امروز نظام رسانه‌ای معاند علیه جامعه روحانیت تلاش می‌کند ولی بداند که راه به جایی نخواهد برد؛ جامعه ما هرگز به اندازه امروز نیازمند ترویج معارف دینی، انقلابی و ایفای نقش روحانیت نبوده است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش همگانی برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه و نیروی انتظامی تصریح کرد: همه نیروهای پلیس باید مجهز به علم قرآنی باشند و با قرآن مأنوس و همدم شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از خدمات شایسته حجت الاسلام یوسف پور، حجت الاسلام شهیدی را نیز به عنوان رئیس عقیدتی ستاد ناجا معرفی کرد و گفت: ستاد نیروی انتظامی باید در مجهز بودن به فضای دینی، قرآنی و انقلابی سرآمد سایر اماکن و بخش‌های نیروی انتظامی باشد و انتظار است همه معاونان و رؤسا، حجت الاسلام شهیدی را در راستای تحقق انتظارات ما، حمایت و همراهی کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم حسین وزیری نیز به عنوان مشاور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا معرفی شد.

شایان ذکر است مراسم تودیع و معارفه با حضور سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا، برخی مسئولان ناجا، فرماندهی مرزبانی، یگان ویژه و... به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رؤسای عقیدتی سیاسی رده‌های تخصصی و فرماندهی انتظامی استان‌ها برگزار شد.

مراسم تکریم و معارفه جانشین ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ناجا 2