شنبه 15 اردیبهشت 1403

مراسم عهد سربازی در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش برگزار شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
مراسم عهد سربازی در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش برگزار شد

مراسم عهد سربازی با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از خانواده‌های جانبازان و شهدا در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

مراسم عهد سربازی با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از خانواده‌های جانبازان و شهدا در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم عهد سربازی با حضور امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از خانواده‌های جانبازان و شهدا در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

در این مراسم از خانواده تعدادی از شهدا و جانباز سرافراز نیروی هوایی ارتش تجلیل به عمل امد که نام آنها در ادامه آمده است:

خلبان شهید جاویدالاثر علیرضا رستمیان

شهید رستمیان در سال 1332 در اصفهان به دنیا آمد. سال 1353 به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد و پس از سپری کردن دوره‌های آموزشی پرواز به کشور آمریکا برای طی دوره تکمیلی خلبانی اعزام شد. بعد از بازگشت به کشور به عنوان خلبان اف 4 مشغول به خدمت شد. وی از خلبانان بسیار شجاع بود که با آغاز جنگ تحمیلی بارها و بارها به مأموریت‌های بسیار سخت برون مرزی اعزام شد و در تاریخ 25 مهرماه سال 1359 در حین انجام مأموریت در منطقه پل العماره عراق بر اثر اصابت موشک دشمن بعثی به هواپیمایش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مفقودالاثر شد. از این شهید یک فرزند پسر به یادگار مانده است.

خلبان شهید جاویدالاثر علی یارمحمدی

شهید یارمحمدی در سال 1332 در روستای انجیلاوند علیای شهرستان ساوه دیده به جهان گشود. سال 1351 به استخدام نهاجا در آمد. در آمریکا دوره تکمیلی خلبان را گذراند و با شروع جنگ، بارها با قبول خطرات بسیار زیاد، به مأموریت‌های برون مرزی اعزام شد و با موفقیت این مأموریت‌ها را به سرانجام رساند. در تاریخ سوم مهرماه سال 1359 با یک فروند هواپیمای اف 4 در یک عملیات برون مرزی علیه دشمن بعثی پس از انهدام اهداف از پیش تعیین شده و در راه بازگشت مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و شهید شد. از این شهید والامقام دو فرزند پسر به یادگار مانده است.

شهید نعمت الله ظاهری

شهید ظاهری در سال 1334 در نیشابور متولد شد. سال 1354 در تخصص فنی (همافری) به استخدام نهاجا در آمد و در فرماندهی آماد و پشتیبانی هوایی مشغول به خدمت شد. با شروع جنگ تحمیلی به صورت داوطلب به جبهه‌ها اعزام شد و در بیست و هفتم خرداد سال 1360 در منطقه دهلاویه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خلبان جانباز سرافراز بهنام اغنامیان

پیشکسوت خلبان بهنام اغنامیان سال 1341 در تهران متولد شد و سال 1349 در نیروی هوایی ارتش استخدام شد. بعد از طی دوره‌های آموزشی پرواز در آمریکا به کشور بازگشت و با شروع جنگ تحمیلی با هواپیمای اف 5 به انجام مأموریت‌های برون مرزی محوله اقدام می‌نمود. در یکی از این مأموریت‌ها و در سال 1359 حین بازگشت از یک مأموریت برون مرزی در منطقه جنوب غربی شوش بر اثر اصابت موشک دشمن بعثی دچار حادثه شد که مجبور به ترک هواپیما شد و بر اثر صدمات وارده به دست، گردن، فک و... به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. با این حال و پس از بهبودی، بازهم بارها و بارها به مأموریت‌های برون مرزی اعزام می‌شد. وی در خرداد سال 1380 به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

جانباز سرافراز اصغر حصاری

این جانباز عزیز در شهریور ماه سال 1353 در رسته فنی (تدارکات) به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد. با آغاز جنگ تحمیلی به صورت داوطلب به تیپ هوابرد شیراز اعزام و به عنوان فرمانده دسته به منطقه عملیات جنوب اعزام شد. در خردادماه سال 1361 در منطقه خرمشهر بر اثر اصابت ترکش توپ گلوله از ناحیه شکم و چشم مجروح و منجر به تخلیه چشم چپ شد. وی در سال 1383 بازنشسته شد.