چهارشنبه 18 مهر 1403

مرجع کد خطا یا ارورهای کولر گازی ال جی اینورتر (LG)

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مرجع کد خطا یا ارورهای کولر گازی ال جی اینورتر (LG)

برخی از کولرها که فاقد صفحهی دیجیتالی هستند، کدهای خطا در آنها با چراغهای دستگاه تعیین می شوند، که با مراجعه و گرفتن اطلاعات از روی کاتالوگ سرویس دستگاه موردنظر می توان آن را تشخیص داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برای اینکه بتوانیم راحتتر به مشکل دستگاه پی ببریم، ارور و یا نمایش کد خطا در لوازم برقی مانند کولر به ما کمک می کند تا محدودهی خطر احتمالی را بشناسیم و متوجه خطر واقعی شویم ولی باید تخصص لازم را در زمینه تعمیرات دستگاه داشته باشیم و بتوانیم با قیمت کولر گازی مناسب تهیه کنیم.

ارور کولرگازی ال جی اینورتر به شما کمک می کند تا مشکل را شناسایی کنید؛ اما اگر دانش و تخصص کافی در مورد کولرگازی را ندارید نباید به تعمیر کولر اقدام کنید چون ممکن است برایتان خطرساز باشد و باید از افراد متخصص و آگاه برای این کار کمک بگیرید.

بسیاری از وسایل برقی ترکیبی از مکانیک و الکترونیک است، که پیشرفت تکنولوژی در بسیاری از موارد، بخش الکترونیکی را حذف کرده و یا با بخش دیجیتالی ترکیب کرده وبر روی بردهایالکترونیکی قابل‌کنترل شدهاند و به‌صورت هوشمند درآمدهاند که تشخیص خطاهای دستگاه برقی یکی از این پیشرفت‌هایی است که با کد نشان داده می شود.

چگونگی نمایش خطا و ارور در کولرگازی

برخی از کولرها که فاقد صفحهی دیجیتالی هستند، کدهای خطا در آنها با چراغهای دستگاه تعیین می شوند، که با مراجعه و گرفتن اطلاعات از روی کاتالوگ سرویس دستگاه موردنظر می توان آن را تشخیص داد.

برای مثال نوع چشمکزدن چراغ دستگاه ارور طوری باشد که اگر یک‌شکل کلی از آن بسازیم و به‌صورت نقطه و خط در نظر بگیریم، متوجه محدودهی ارور می‌شویم که باید طول روشن و یا خاموش ماندن چراغ را بهعنوان خطوط و نقطهها سرعت چشمک زدن را نشان بدهد ولی معنی متفاوتی در چشمکزدن چراغها وجود دارد که باتوجه‌به دفترچه ارور در کولرگازی می توان به آن پیبرد.

اما در کولرهایی که دارای صفحه‌ی دیجیتالی هستند تشخیص ارور کولرگازی راحتتر است چرا که بانشان دادن دو یا چند حرف، از حروف لاتین میتوان فهمید که مشکل پیش‌آمده در کدام قسمت می باشد.

در صورت مشاهدهی ارور در کولرگازی باید چه اقدامی کرد؟

کولرگازی یک وسیلهی الکتریکی است که ممکن است به دلیل کارکردن طولانی‌مدت داغ شود و در عملکرد آن اختلالاتی به وجود بیاید. در این صورت ممکن است در کولرگازی اروری بروز کند. در این حالت اولین اقدامی که می کنید بهتر است کولر را بهوسیلهی ریموت خاموش کرده و آن را از کلید برق جدا کنید و اگر بر روی کولر دکمههایی موجود است با فشار دادن دکمهها، برق موجود در داخل مدار را تخلیه نمایید و سپس نیم ساعت صبر کنید تا به همین حالت باقی بماند و بعد دوباره کولر را به برق بزنید و روشن نمایید. این کار باعث میشود حافظه و پردازنده بهطور کامل تخلیه شود و دوباره دستگاه بدون مشکل شروع به کار کند ولی اگر مشکل دوباره تکرار شد از دستکاری کولر خودداری کرده و با سرویس‌کارهای مربوط تماس بگیرید.

در کولرگازی الجی اینورتر چند نوع ارور موجود است؟

به‌صورت کلی خطاهای کولر الجی اینورتر به این موارد اشاره می کنند:

  • وجود اشکال در موتور و فن بیرونی و داخلی
  • سنسورهای بخش داخلی و بیرونی دچار مشکل باشد
  • عدم عملکرد درست اینورتر
  • بهوجود امدن رفتارهای غیرعادی در سیستم
  • خرابی حافظه
  • بهوجودآمدن افت ولتاژ در مدار تغذیه
  • بهوجود آمدن قطعی اتصال یونیت خارج و داخل

برای برطرف‌کردن این موارد و دیگر خطاها گاهی ممکن است که نیاز به اقدام خاصی نباشد و شما بتوانید آن را برطرف کنید اما در برخی مواقع برای برطرف‌کردن خطا نیاز به مهارت و تخصص میباشد و باید افراد مجرب و آگاه اقدام به سرویس کولر کنند.

خطاهای cH کولرگازی اینورتر الجی

CH12 CH06 CH02 CH01 CH29 CH27 CH26 CH221 CH45 CH46 CH47 CH65 CH60 CH53 CH41 CH44 CH21 CH10 CH53 CH05 CH40 CH67 CH62 CH61

وجود خطا در سنسورهای پنل کولرگازی ارور CH01 می باشد در این حالت باید دستگاه را 10 دقیقه خاموش کنید و سپس روشن کنید اگر ارور رفع نشده باشد باید از افراد متخصص کمک بگیرید.

وجود خطا در سنسور لولهی ورودی پنل را ارور CH02 نشان می دهد که در این صورت هم باید دستگاه کولرگازی را به مدت ده دقیقه خاموش و مجدداً روشن کنید.

وجود خطا در سنسور خروجی با ارور CH06 نشان داده می شود که دراین صورت هم باید مانند مورد قبل اقدام کنید.

وجود اختلال در ارتباط پنل و یونیت بیرونی که با ارور CH53 نشان داده می شود

ارور CH10 = داشتن ایراد در موتور فن پنل

ارور CH22 = وجود ایراد در برد و یا ولتاژ ورودی پایین

ارور CH44 = وجود مشکل در سنسور دمای هوا

ارور CH61 = ایجاد اختلال در سنسور لولهای کندانسور

ارور CH62 = وجود دمای بالا در برد کولرگازی

ارور CH67 = بروز اختلال در فن یونیت بیرونی

حالت jet cool که در کولرگازی با پیغام PO نشان داده می شود با انتخاب عملکرد jet دستگاه با سرعت بالا دمای سرمایشی محیط را به مدت نیم ساعت تأمین می کند و پیغام PO روی نمایشگر نمایان است که بعد از گذشت نیم ساعت این عملکرد به پایان می رسد.

پیغام FL در کولر الجی اینورتر به چه معنی است؟

پرشدن مخزن آب کولرهای پرتابل با این پیغام نمایش داده می شود. در داخل دستگاه مخزنی وجود دارد که بعد از پرشدن پیغام FL نمایان می شود. زمانی که این پیغام را دیدید درپوش پلاستیکی پشت دستگاه را برخلاف جهت عقربههای ساعت بچرخانید و باز کنید و سپس در پوش دوم را به بیرون بکشید تا آب تخلیه شود. بعد از انجام این کار اگر باز هم پیغام نمایش داده شود باید از تکنسین مربوطه کمک بگیرید.

کولرگازی الجی اینورتر مدت LCN دارای یک صفحهی نمایشگر است که یک چراغ در داخل نمایشگر وجود دارد و این چراغ دارای دو حالت است: درصورتی‌که چراغ ثابت باشد نمایشگر مشکلی ندارد و در حالت دوم اگر چراغ به‌صورت مکرر چشمک بزند یعنی سیستم دارای مشکل شده و باید نسبت به سرویس آن دست‌به‌کار شوید. در جدول زیر می توانید نسبت به مشکل ایجاد شده اطلاعات کسب کنید.

کد خطا شرح خطا تعداد چشمک زدن چراغ 1 وصل نبودن یونیت داخلی 1x 2 وصل نبودن یونیت خارجی 2x 5 نبود ارتباط میان یونیت خارجی و داخلی 5x 9 وجود خطای حافظه داخلی 9x 10 وجود خطا در فن داخلی 10x

باتوجه‌به اطلاعات جدول شما می توانید به مشکل پیش‌آمده پی ببرید و برای سرویس آن اقدام کنید.

منبع مقاله: https://banehentekhab.com/ https://topfroosh.com/product/air-treatment

مرجع کد خطا یا ارورهای کولر گازی ال جی اینورتر (LG) 2
مرجع کد خطا یا ارورهای کولر گازی ال جی اینورتر (LG) 3
مرجع کد خطا یا ارورهای کولر گازی ال جی اینورتر (LG) 4