دوشنبه 16 مهر 1403

مروری بر اخبار و گزارش‌های مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مروری بر اخبار و گزارش‌های مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

زنجان - ایرنا - رسانه‌ها و مطبوعات استان زنجان در هفته جاری موضوعات مختلفی را در سرخط اخبار و صفحات نخست خود انعکاس دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به برخورد با افزایش خودسرانه قیمت لبنیات و خسارت 50 میلیارد تومانی تولیدکنندگان مرغ طی سه ماهه نخست امسال در استان اشاره کرد.

** پایگاه خبری موج رسا در خبری با تیتر" برخورد با افزایش خودسرانه قیمت لبنیات در استان زنجان" از قول رییس اتاق اصناف استان زنجان نوشت: با افزایش قیمت خودسرانه محصولات فرآورده‌های لبنی در استان زنجان برخورد می شود.

سید محمود موسوی به عوامل تاثیر افزایش قیمت لبنیات در استان زنجان اشاره و اظهار کرد: یکی از عوامل افزایش قیمت لبنیات برداشته شدن ارز حمایتی دولت از نهاده های دامی است.

وی با تاکید بر اینکه تامین نهاده های دامی با ارز نیمایی موجب افزایش هزینه های تولید شده و این نیز از جمله عواملی است که می‌تواند موجب افزایش قیمت لبنیات شود تصریح کرد: افزایش قیمت ظروف بسته بندی محصولات لبنی نیز از دیگر عواملی است که بر افزایش قیمت لبنیات تاثیر گذاشته است.

رییس اتاق اصناف استان زنجان با تاکید بر اینکه این عوامل دست به دست هم داده و منجر به افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی شده است ابراز کرد نظارت بر قیمت ها نیز بر اساس نرخ اعلامی ستاد تنظیم بازار انجام می شود و اگر تخلفاتی مشاهده شود بلافاصله تشکیل پرونده شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می شود.

رییس اتاق اصناف استان زنجان به موضوع کم فروشی کارخانجات تولید محصولات لبنی اشاره و اظهار کرد: نظارت بر فعالیت کارخانه ها برعهده سازمان صنعت معدن و تجارت است، متاسفانه گاها کم فروشی از سوی برخی از واحدهای تولیدی لبنیات مشاهده می‌شود.

** پایگاه خبری پیام ملت  از خسارت حدود 40 تا 50 میلیارد تومانی تولید کنندگان مرغ در استان زنجان در سه ماهه بهار 99 خبر داد.

رییس اتحادیه مرغداران استان زنجان در این باره به پایگاه خبری پیام ملت گفته است: در شرایطی که مرغ باید به قیمت مصوب عرضه شود تامین نهاده ها نیز باید با نرخی مصوب برای تولیدکنندگان صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه 80 درصد از حواله نهاده ها با وجود دریافت وجوهات آنها همچنان در بنادر هستند افزود: نهاده های اولیه همچون سویا و ذرت با ماندن در بنادر پس از گذشت زمان کیفیت مطلوب خود را از دست می‌دهند.

رییس اتحادیه مرغداران استان زنجان با اشاره به اینکه مقرر شده بود که پس از دریافت وجه کالاها و نهاده های اولیه 10 تا 15 روزه به دست تولید کنندگان برسد اما اینک همچنان حجم فراوانی از نهاده ها در بنادر باقی مانده اند تصریح کرد: هر روز با بهانه تراشی های مختلف از ارسال نهاده ها برای تولیدکنندگان استان خودداری می شود.

** روزنامه مردم نو در خبری از قول مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نوشت: 153 روستای استان در حریم گسل زلزله قرار دارند.

رضا خواجه‌ای در گفت‌وگو با مردم‌نو، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با هدف مقاوم‌کردن واحدهای مسکونی روستایی گام‌های بزرگی برداشته، به‌طوری‌که تاکنون 54 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان زنجان مقاوم شده و 46 درصد باقی‌مانده نیازمند مقاوم‌کردن است.

وی با بیان اینکه 72 درصد واحدهای مسکونی در روستاهای مستقر در حریم و مسیر گسل‌های زلزله در استان زنجان مقاوم نشده‌اند، گفت: برای مقاوم‌کردن 13 هزار واحد مسکونی باقیمانده، به‌طور جامع برنامه‌ریزی شده‌است.

** پایگاه خبری آسمان زنجان از آغاز تولید سریال "خانه آقاجان" در زنجان با هدف ارج نهادن به صنایع دستی و فرهنگ غنی بومی و محلی این استان خبر داد و نوشت: این سریال، روایتگر خانواده ای است که پدرشان از دیر باز در حوزه صنایع دستی فعال است و دختران وی که همگی ازدواج کرده اند در کنار همسرانشان تحت سرپرستی پدر، در صدد توسعه صنعت دستی ملیله سازی، افزایش مقدار و کیفیت تولید، صادرات و اشتغال زایی هستند.

*س_برچسب‌ها_س*