یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

مرگ فیلترینگ؛ اعلام سرعت عجیب اینترنت ماهواره ای برای گوشی های عادی و سامسونگ

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
مرگ فیلترینگ؛ اعلام سرعت عجیب اینترنت ماهواره ای برای گوشی های عادی و سامسونگ

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس از دستیابی به سرعت دانلود 17 مگابیت بر ثانیه با سرویس اینترنت ماهواره‌ای Direct To Cell و یک گوشی سامسونگ عادی بدون هیچ‌گونه تغییر خبر داد. به تازگی امکان استفاده از اینترنت استارلینک توسط ساده ترین گوشی‌های موبایل نیز فراهم شده و این امکان به زودی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و هرکس مستقیم می‌تواند بدون هیچ تجهیزاتی...

به تازگی امکان استفاده از اینترنت استارلینک توسط ساده ترین گوشی‌های موبایل نیز فراهم شده و این امکان به زودی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و هرکس مستقیم می‌تواند بدون هیچ تجهیزاتی و صرفاً با گوشی موبایل از اینترنت پرسرعت استارلینک استفاده کند.

به گزارش عرشه آنلاین، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس از دستیابی به سرعت دانلود 17 مگابیت بر ثانیه با سرویس اینترنت ماهواره‌ای Direct To Cell و یک گوشی سامسونگ عادی بدون هیچ‌گونه تغییر خبر داد.

اسپیس‌ایکس، شرکت متعلق به ایلان ماسک، آزمایش اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌های عادی را تحت سرویس Direct-to-Cell را انجام داد

نحوه عملکرد اینترنت موبایل استارلینک | Direct To Cell را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

حساب کاربری اسپیس‌ایکس در شبکه‌ی اجتماعی ایکس چند روز پیش پست جدیدش را با بهره‌گیری از سرویس اینترنت Direct to Cell منتشر کرده است تا دستاورد بسیار مهمی برای این شرکت ثبت شود.

ایلان ماسک در تکمیل گفته‌های اسپیس‌ایکس اضافه کرد که پست موردبحث ازطریق یک گوشی عادیِ متصل‌به ماهواره و بدون نیاز به تجهیزات ویژه ارسال شده است.

اسپیس‌ایکس هنگام رونمایی Direct to Cell گفت این سرویس در سال 2024 امکان ارسال پیام متنی را فراهم خواهد کرد و در سال 2025 قابلیت صدا و داده به آن اضافه خواهد شد.

بر اساس گفته‌ی ایلان ماسک، سرویس جدید استارلینک با «گوشی‌های LTE موجود» سازگاری دارد تا برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای به پایانه‌های زمینی نیاز پیدا نکنید. همچنین کاربر برای دسترسی به سرویس پیام، تماس و اینترنت ماهواره‌ای، به نصب اپلیکیشنی خاص نیاز ندارد.

اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌های عادی

طبق گزارش‌ها، اسپیس‌ایکس در ابتدا به‌دنبال ارائه این سرویس با نسل بعدی ماهواره‌های استارلینک بود، اما از آنجایی که این ماهواره‌ها را نمی‌توان با فالکون 9 ارسال کرد، این شرکت از انجام چنین کاری منصرف شده است. نسل بعدی ماهواره‌های استارلینک با راکت استارشیپ پرتاب می‌شوند.

چندی پیش، اسپیس‌ایکس موفق به دریافت مجوز از کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) برای شروع آزمایش اینترنت ماهواره‌ای خود برای گوشی‌های عادی شد. این مجوز برای 6 ماه اعتبار دارد و شامل 840 ماهواره و 2000 دستگاه آزمایشی می‌شود.

اسپیس‌ایکس تنها شرکتی نیست که می‌خواهد اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌های عادی بیاورد. شرکت AST SpaceMobile هم می‌خواهد گوشی‌های معمولی را به اینترنت ماهواره‌ای مجهز کند؛ بنابراین در سال‌های آینده گوشی‌های عادی می‌توانند بدون تجهیزات و اپلیکیشن خاصی به اینترنت ماهواره‌ای وصل شوند.

سرویس Direct-to-Cell از سال آینده میلادی امکان ارسال پیام‌های متنی را به گوشی‌های عادی می‌آورد و برای استفاده از آن نیاز به تغییری در گوشی یا استفاده از اپلیکیشن مخصوصی نیست. در سال 2025 هم اینترنت ماهواره‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد

نزدیک به دو ماه پیش اسپیس ایکس سرویس جدیدی به نام «Direct to Cell» را معرفی کرد و از آوردن اینترنت ماهواره‌ای به گوشی‌های عادی تا سال 2025 خبر داد. حالا این شرکت برای شروع آزمایش‌های این سرویس موفق به دریافت مجوز در آمریکا شده است تا ایلان ماسک اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌های عادی هم بیاورد.

طبق گزارش بلومبرگ، اسپیس ایکس با همکاری اپراتور آمریکایی T-Mobile این سرویس را آزمایش خواهد کرد. درحقیقت کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) به اسپیس ایکس مجوز یک دوره آزمایشی 6 ماهه را اعطا کرده است که شامل 2000 دستگاه آزمایشی و 840 ماهواره می‌شود.

در صفحه مربوط به سرویس Direct to Cell به دسترسی یکپارچه به متن، صدا (تماس صوتی) و دیتا یا اینترنت برای تمام گوشی‌های LTE در سراسر جهان اشاره شده است. با این سرویس می‌توان در مناطق مختلف از خشکی گرفته تا دریا به شبکه استارلینک وصل شد و از آن استفاده کرد.

این سرویس سال آینده میلادی از راه می‌رسد، اما در ابتدا تنها می‌توان با استفاده از آن پیام متنی ارسال کرد و از سال 2025 کاربران به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی پیدا خواهند کرد.

به گفته استارلینک، تمام گوشی‌های LTE می‌توانند به شبکه متصل شوند و برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی و همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر در سخت‌افزار یا نرم‌افزار گوشی نخواهد بود و به برنامه مخصوصی هم نیاز نخواهید داشت.

باید منتظر ماند و دید این سرویس در کدام کشورها راه‌اندازی می‌شود و البته چه هزینه‌ای برای کاربران در پی دارد. انتظار می‌رود در ابتدا Direct to Cell به‌عنوان یک سرویس بتا در اختیار کاربران قرار بگیرد.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

مرگ فیلترینگ؛ اعلام سرعت عجیب اینترنت ماهواره ای برای گوشی های عادی و سامسونگ 2
مرگ فیلترینگ؛ اعلام سرعت عجیب اینترنت ماهواره ای برای گوشی های عادی و سامسونگ 3