سه‌شنبه 28 فروردین 1403

مزایا و کاربردهای سازه LSF

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
مزایا و کاربردهای سازه LSF

اخبار شرکت ها - این سیستم در ساختمان‌سازی یا سازه‌های فولادی سبک به عنوان سازه‌ای پیش‌ساخته، نیاز بشر را به ساخت سریع سازه‌های مقاوم و مقرون‌به‌صرفه برطرف ساخته است.

سیستم LSF چیست؟

در واقع به ساختمان قاب فولادی سبک ال اس اف گفته می‌شود و به‌گونه‌ای از ساختمان‌ها اشاره دارد که در فرایند ساخت آن ها به طور گسترده از قاب های فولادی سبک ساخته شده با نورد سرد، استفاده شده است.

سازه‌های ال اس اف را می‌توان در سیستم اسکلت و حتی اجزای ساختمان در محیط‌های کارخانه و کارگاه آماده کرد و سپس به محیط اصلی ساخت انتقال داد.

مزایای سازه‌های LSF

مزایای بسیار سیستم ال اس اف، آن را به روشی کارآمد در صنعت ساخت و ساز تبدیل کرده است.

عمر بالای سازه LSF

دلایل متفاوتی مانند جنس فولادی و اینکه تولید قطعات در کارخانه باکیفیت و دقت بالاتر و به شکل یکدست‌تر انجام می‌شود عمر سازه LSFرا بسیار بالا برده‌اند.

فولاد گالوانیزه شده از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است؛ لذا کارایی بالایی در مناطق مرطوب دارد. زیرا در معرض زنگ‌زدگی، قرار ندارد. همچنین شکل و اندازه ابعاد این سازه به‌مرورزمان تغییری نمی‌کند.

سازه LSF بهترین انتخاب برای مناطق زلزله خیز

ازآنجایی‌که استحکام سازه ال اس اف بسیار زیاد است؛ انتخاب خوبی برای مناطق زلزله‌خیز و تحت تاثیر نیروهای احتمالی به شمار می‌رود. این سازه در مناطق زلزله‌خیز کشور ایران بسیار کارایی دارد.

از طرف دیگر، فولاد آلیاژی به کار رفته در این سازه سبک است و در نتیجه وزن سازه نهایی، کمتر از ساختمان ساخته شده با روش‌های دیگر برآورد می‌شود. بنابراین این سیستم گزینه‌ای مناسب در مناطق دارای خاک سست به شمار می‌رود. هر چند این سبکی هرگز به معنای کاهش قدرت مکانیکی سازه نیست.

ساختمان‌های ساخته شده با این روش در کشورهای صنعتی بیش از 60 سال از عمرشان را سپری کرده‌اند.

اجرای سریع پروژه‌ها با LSF

اجرای پروژه‌ها در سیستم lsfبا سرعت بالایی انجام می‌شود. زیرا قسمتی از عملیات ساخت‌وساز در محیط کارگاهی یا کارخانه صورت می‌پذیرد و ادامه عملیات به دلیل قابلیت سرهم‌بندی اجزا با پیچ‌ومهره در محل نهایی با سرعت انجام می‌شود.

در نظر گرفتن جنبه‌های محیط زیستی LSF

یکی دیگر از بارزترین مزایای سازه‌های ال اس اف در نظر گرفتن جنبه‌های زیست محیطی است. از آنجایی که در این شیوه ساخت و ساز، مصالح کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد، طبیعتا کاربرد منابع طبیعی هم کمتر صورت می‌پذیرد.

همچنین نرخ بازیافت و قابلیت استفاده مجدد در فولاد بیشتر از 95 درصد است. از همین رو اجزاء این نوع سازه به راحتی بازیافت هستند و می‌توان دوباره از آن استفاده کرد. این مسئله باعث پایداری صنعت ساختمان سازی می‌شود.

ضایعات در سیستم LSFبسیار کم و تمامی قطعاتی که در حین ساخت و پس از تخریب، اضافه می‌آیند، قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند.

مدولار بودن سازه‌های LSF

باید اشاره کنیم که قطعات سازه ال اس اف در مقایسه با روش های سنتی به دلیل اینکه تولید قطعات در کارخانه و با ضریب دقت بالایی انجام می‌شوند، مدولارتر هستند.

استفاده از سیستم مدولار، مزایای اقتصادی بسیاری دارد. از همین‌رو با در نظر گرفتن سرعت و نحوه ساخت و ساز در این سیستم و در نتیجه تولید همسان با نیاز به مسکن در جامعه آشکار می‌شود.

قطعات تولید شده این سازه در کارخانه به جهت کنترل کیفی بیشتر، کیفیت و طول عمر بالایی دارند و هدر رفت منابع کمتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

آسان بودن عملیات تخریب در سازه‌های LSF

اجزای سیستم LSF هنگام تخریب (در صورت پایان عمر ساختمان) به راحتی از یکدیگر جدا می‌شوند. همین سادگی در جدا شدن اجزاء، عملیات تخریب را در مقایسه با ساختمان‌هایی که به روش سنتی ساخته شده‌اند، ساده‌تر می‌کند. قطعات این سازه‌ها نیز در مقایسه با متریال مورد نیاز در ساختمان‌سازی به روش سنتی، ارزان‌تر تولید می‌شوند.

سازه‌های ال اس اف نیاز کمتری به نیروی کار دارند، زیرا این سیستم جلوه‌ای از صنعتی‌سازی ساختمان و دخالت بیشتر ماشین آلات و حذف بیشتر نیروی انسانی است. مصالح سنتی مورد نیاز در این روش نیز بسیار کمتر هستند. کنترل کیفی بالا، انعطاف‌پذیری زیاد از حیث معماری و کاهش سوانح حین کار در محل ساخت بنا به جهت سبک بودن و شیوه خاص سرهم بندی از دیگر مزایای سازه های ال اس اف به شمار می‌روند.

سازه LSF برای ساخت سازه‌های سبک با مقاومتی مهندسی و حساب شده، بهترین انتخاب است.

  • ساخت اضافه و توسعه بنا: امروزه پروژه‌های مختلفی در دنیا که نیازمند توسعه بنا برای کاربری‌های مختلف مانند ساخت رستوران در بام یک شرکت و احداث سالن اجتماعات بوده‌اند، با سازه ال اس اف ساخته شده‌اند.
  • ویلاسازی: یکی از بهترین انتخاب‌ها در پروژه‌های ویلاسازی، سازه ال اس اف است. از آنجایی که سازه‌های ال اس اف با نرم افزارهای حرفه‌ای طراحی مهندسی و دستگاه‌های پیشرفته تولید پروفیل‌ها ساخته می‌شوند، به راحتی می‌توانید طرح ویلای رویایی خود را با این روش انجام دهید.
  • شهرک سازی و انبوه سازی: از آنجایی که سازه LSFجزو ساختمان‌های پیش ساخته شناخته می‌شوند، برای محل‌هایی که سرعت ساخت و مدیریت زمان اهمیت بسیار دارد، بهترین گزینه است.
  • کمپ‌های کارگری و مهندسی: ال اس اف برای ساخت کمپ‌های کارگری و مهندسی برای پروژه‌های بزرگ که عملیات احداث آن بلندمدت است، انتخاب خوبی محسوب می‌شود.
  • سازه‌های نگهدارنده پانل خورشیدی: سازه ال اس اف به علت راحتی در نصب، سرعت اجرا و استقامت بالا در برابر باد گزینه بسیار خوبی برای سازه‌های نگهدارنده پانل خورشیدی هستند.
  • پارتیشن‌بندی فضاها: از این سازه می‌توان به‌عنوان دیواره بسیار سبک که وزن اسکلت ساختمان را به‌صورت اصولی کاهش می‌دهد در برج‌ها استفاده کرد.
  • اجرای زیرسازی برای نماهای سنگین: سازه ال اس اف برای برخی از نماها که نماکاری سنگینی دارند و هم باید عملکرد باربری خوبی داشته باشند، بهترین گزینه است.
  • ساخت وال پست و سوله سازی: این سازه را با قیمتی کاملا ارزان‌تر نسبت به پروفیل نبشی می‌توان استفاده کرد.

تعمیرات آسان و سریع سازه‌های LSF

فراوری اجزای سیستم LSFدر کارگاه اجرایی بسیار کم است و به‌صورت آماده با ابعاد و کدینگ معین به محل اجرای ساختمان حمل می‌شوند. تجربیات کشورهایی که از این سازه‌ها استفاده کرده‌اند، نشان می‌دهد که سبکی سیستم باعث سهولت در تعمیر و نگهداری این سیستم شده است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از اتصالات خشک پیچی، امکان بازکردن مجدد اغلب اتصالات بدون تخریب یا حداقل اتلاف مصالح آن است. این قابلیت باعث می‌شود که با کمترین هزینه ممکن در مراحل اجرای پروژه و یا پس از آن امکان ایجاد تغییرات، اصلاح اشتباهات و تعمیرات برای سازندگان فراهم شود. برای تهیه یا اجرای انواع سازه‌های سبک شما می‌توانید به سایت eshcosazehgostar.com مراجعه کنید و می‌توانید برای ساخت سازه خود با استفاده از سازه‌های LSF از کارشناسان با تجربه شرکت اشکو سازه گستر مشاوره بگیرید.

مزایا و کاربردهای سازه LSF 2
مزایا و کاربردهای سازه LSF 3
مزایا و کاربردهای سازه LSF 4