شنبه 29 اردیبهشت 1403

مستند گالین به جشنواره شفیلد انگلیس رفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مستند گالین به جشنواره شفیلد انگلیس رفت

تهران - ایرنا - فیلم مستند «گالین» در بخش «به درون دنیا» بخش جدید بیست و ششمین دوره جشنواره مستند شفیلد، پذیرفته شد.

مستند گالین به کارگردانی عزت الله پروازه و تهیه کنندگی ابراهیم مرادی در بیست و ششمین دوره جشنواره مستند «شفیلد» پذیرفته شد. این جشنواره 7 تا 12 ژوئن برابر با 17 تا 22 خرداد در انگلیس برگزار می شود.

بر اساس اطلاعات پایگاه اطلاع رسانی جشنواره مستند شفیلد بخش به درون دنیا /Into the World که مستند بیست‌وهفت دقیقه‌ای گالین در آن به نمایش درمی‌آید، در مورد همه مردم دنیا، مخاطرات و چالش های پیش‌روی آنهاست. فیلم هایی از کارگردان‌های ویژه با پیرنگ های مشخص و خاص که رویکردهای متفاوت و متنوعی را به کاوش در گذشته، حال و آینده جمعی ما برگزیده اند.

فیلم مستند گالین به عنوان نماینده ایران در این رویداد بزرگ در کنار فیلم هایی از کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس، آمریکا، کانادا، اسپانیا، هند، ژاپن، ایتالیا... حضور دارد.

جشنواره فیلم مستند شفیلد / Sheffield Doc Fest از جمله جشنواره‌های سینمای مستند و مهمترین جشنواره مستند در بریتانیاست که از سال 1994 کار خود را آغاز کرد. این جشنواره در سال جاری شاهد ارسال بیش از 3 هزار فیلم از 75 کشور بوده است. جشنواره فیلم مستند شفیلد انگلستان مورد تایید آکادمی اسکار بوده و فیلم برگزیده این جشنواره مجوز حضور در فهرست مستندهای جایزه اسکار را دریافت خواهد کرد.

گالین در اولین نمایش خود در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت (آذر 98، تهران) عنوان بهترین فیلم مستند بخش ویژه را کسب کرد و در سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران (آبان 98) نامزد بهترین کارگردانی بخش مستند شد. این مستند تمثیلی و مینی مال نگاهی به زندگی کارگران و پیرزن معدن کار سرب و نقره (خاله اسما) واقع در یک روستای دورافتاده و آخرزمانی دارد.

امسال با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا این جشنواره به صورت برخط برگزار خواهد شد. این فیلم مستند پیش از این در جشنواره‌های داخلی و خارجی بسیاری؛ مانند الجزیره قطر - شیکاگوی آمریکا - فیکما مکزیک - جشنواره فیلم‌های معلولان برزیل و... برای فیلم‌های قبلی خود عناوینی کسب کرده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*