پنج‌شنبه 19 مهر 1403

«مسکن» بازنشستگان را دریابید / بازنشستگان پای‌کار بیایند

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
«مسکن» بازنشستگان را دریابید / بازنشستگان پای‌کار بیایند

رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان، خواستار توجه ویژه به بخش «مسکن» بازنشستگان به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مهم این قشر شد.

دنیای اقتصاد_ هرمزگان: ارسلان حیدری ضمن تبریک هفته تأمین اجتماعی با اشاره به برخی مطالبات جامعه 57 هزارنفری بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در استان هرمزگان، میزان تخصیص تسهیلات به بازنشستگان استان را مورد انتقاد قرارداد و گفت: پس از شروع فرایند ثبت‌نام، بیش از پنج هزار نفر برای تسهیلات ناچیز 20 میلیون‌تومانی ثبت‌نام کردند که ما فقط توانستیم به 226 نفر تسهیلات پرداخت کنیم.

وی افزود: همچنین سال گذشته و پس از دو سال وقفه به دلیل ایام کرونا، سفرهای زیارتی بازنشستگان ازسرگرفته شد؛ اما به دلیل اینکه در فصول سرد سال بازنشستگان هرمزگان تمایل کمی به مسافرت دارند و از طرفی در فصل تابستان بنا بود با اتوبوس به مقاصد زیارتی اعزام شوند که بنا به کهولت سن و شرایط نامناسب جسمی، امکان استفاده از این سفرها برای آنان فراهم نشد که امیدواریم در فصل تابستان امسال با حمایت نهادهای متولی از جمله تأمین اجتماعی و اداره کل تعاون استان، امکان برقراری مجدد سفرهای زیارتی فراهم شود.

رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان، «مسکن» را یکی دیگر از دغدغه‌های مهم این قشر برشمرد و گفت: همگی واقف هستیم که مجموعه دولت به‌تنهایی قادر به حل مشکلات رفاهی بازنشستگان نیست، اما اگر حمایت لازم از سوی نهادهای حاکمیتی و متولی صورت بگیرد، به طور حتم برخی از این موضوعات قابل‌حل و فصل است.

حیدری با اشاره به دیدار مثمرثمر با استاندار هرمزگان و رویکرد مثبت وی برای کمک به حل موضوعات مرتبط با بازنشستگان، عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد همکاری لازم از سوی اداره کل راه و شهرسازی در خصوص تخصیص زمین برای حل مشکل زمین برای ساخت مسکن بازنشستگان در قالب تعاونی مسکن کانون بازنشستگان استان اقدام کند.

وی از رویکرد حمایتی استاندار هرمزگان، مدیرکل تأمین اجتماعی و مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در این زمینه قدردانی کرد و افزود: اگر زمین با قیمت مناسب و نرخ مصوب دولتی در اختیار ما قرار بگیرد، عملیات اجرایی این پروژه در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان، همچنین از ثبت تعاونی مصرف بازنشستگان و مستمری‌بگیران و آغاز فرایند اجرایی آن خبر داد و گفت: دبیرکل خانه کارگر دراین‌خصوص از طریق اتحادیه مربوطه حمایت کاملی از این موضوع داشته است و تا شروع فعالیت فروشگاه و تعاونی مصرف استان، امکان تهیه برخی اقلام غذایی و لوازم‌خانگی با هماهنگی انجام شده با تعدادی از فروشگاه‌ها وجود دارد.

حیدری، از احداث همراه سرای بیمار در بیمارستان خلیج فارس هم خبر داد و اضافه کرد: با پیگیری انجام شده و حمایت مهندس دوستی استاندار هرمزگان، مدیر اجرایی خانه کارگر، معاونت درمان استان، عملیات اجرایی پنج واحد همراه بیمار آغاز شده که در مرحله زیرسازی است.

وی گفت: این همراه سرا برای بازنشسته‌هایی که از مسیرهای دور مانند بشاگرد، جاسک، میناب، پارسیان، بستک و... برای طی مراحل درمان به بندرعباس مراجعه می‌کنند، پیش‌بینی‌شده است.

رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان، برپایی اتاق تکریم بازنشستگان در بیمارستان تأمین اجتماعی به‌منظور پیگیری امور مربوط به بازنشستگان و مستمری‌بگیران در محل بیمارستان خلیج‌فارس را یکی دیگر از اقدامات کانون بازنشستگان استان برشمرد و عنوان کرد: هم اکنون به دلیل نبود اعتبار کافی برای به‌کارگیری نیروی انسانی، مدتی است این اتاق امکان ارائه خدمات به بازنشستگان را ندارد که از خیران محترم استان تقاضا داریم دراین‌خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

حیدری همچنین از رایزنی برای راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی ویژه کارگران و فرزندان بازنشستگان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: فرایند مربوط به این موضوع با حمایت و پشتیبانی دبیرکل خانه کارگر در حال انجام است.

وی اضافه کرد: به دنبال تأسیس درمانگاه ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و مکانی برای گردهمایی بازنشستگان هستیم که تحقق آن منوط به حمایت از سوی معاون عمرانی استاندار هرمزگان و دستگاه‌های زیرمجموعه و مرتبط با این نهاد حاکمیتی به‌منظور حل مشکل مربوط به تخصیص زمین است.

رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان همچنین از تمامی بازنشستگان استان درخواست کرد، به دلیل اینکه بسیاری از بازنشستگان در زمان اشتغال دارای تخصص در حرفه‌های مختلف بودند، می‌توانند برای جامعه بازنشستگی مثمرثمر باشند که کانون استان از همه پیشنهادها و طرح‌هایی که قابلیت عملیاتی‌شدن داشته باشد، حمایت خواهد کرد.

مهین حیدری

--> اخبار مرتبط