چهارشنبه 4 مهر 1403

مسیرهای پروازی جنوب کشور افزایش یافت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
مسیرهای پروازی جنوب کشور افزایش یافت

طبق قانون برنامه هفتم باید خطوط بخش هوایی کشور توسعه پیدا کند و از سوی دیگر مسیرهای هوایی به ویژه در بخش پروازهای داخلی باید افزایش یابد این در حالی است که طی چند سال گذشته متاسفانه به دلیل نبود خطوط پروازی در برخی از شهرها ما شاهد کاهش حجم تعداد پروازها در مسیرهای جنوبی کشور بودیم.

در همین زمینه محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به قرار داشتن در اولین سال اجرایی برنامه هفتم گفت: توسعه و روزبه‌روز نوشوندگی صنعت هوانوردی به عنوان مهمترین ماموریت این برنامه در دستور کار قرار می‌گیرد.

محمدی بخش با اشاره به اینکه صنعت هوانوردی در شش‌ماهه اول امسال با انجام ماموریت‌های مختلف از جمله عملیات نوروزی، اربعین حسینی، حج تمتع و پروازهای تابستانی، توانست رشد چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته باشد گفت: خوشبختانه تمامی این ماموریت‌ها در بالاترین سطح ایمنی و امنیت انجام شد.

وی افزود: در شش‌ماهه دوم امسال، آپدیت امنیتی ایکائو توسط بازرسان بین‌المللی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: همچنین با قرار داشتن در اولین سال اجرایی برنامه هفتم، توسعه و نوآوری صنعت هوانوردی به عنوان مهمترین ماموریت این برنامه، با همت و تلاش تمامی همکاران در دستور کار قرار خواهد گرفت. امیدواریم تمامی این موفقیت‌ها و برنامه‌ها چراغ راهی برای شما و تجربه‌ای ارزشمند برای آیندگان باشد.

در همین راستا طبق اعلام شرکت هواپیمایی کاسپین مسیرهای جدید داخلی در شبکه پروازی ایجاد شده و این اقدام در راستای گسترش شبکه پروازی و تسهیل سفرهای داخلی، چهار مسیر جدید را راه‌اندازی کرده است.

این مسیرها شامل کیش - گرگان - کیش، جزیره قشم مشهد جزیره قشم، زاهدان - گرگان - زاهدان و بندرعباس - رشت - بندرعباس است.

براساس این گزارش برقراری پروازهای زاهدان - گرگان زاهدان از 14 مهر ماه بصورت 2 پرواز هفتگی در روزهای شنبه و دوشنبه هر هفته بوده و پروازهای بندرعباس - رشت - بندرعباس از 15 مهرماه بصورت 2 پرواز هفتگی در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته همچنین پروازهای جزیره قشم - مشهد - جزیره قشم از 16 مهرماه بصورت 2 پرواز هفتگی در روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته و پروازهای کیش گرگان کیش از 17 مهرماه امسال بصورت 2 پرواز هفتگی در روزهای سه‌شنبه و جمعه هر هفته بوده است.

گفتنی است شرکت هواپیمایی به منظور رفاه حال مسافرین و همچنین افزایش رضایت و بهبود کیفیت خدمات رسانی به مردم عزیز کشور، این مسیر های جدید را به شبکه پروازی گسترده داخلی خود افزوده است.

خبرنگار: محبوبه کباری